<p>DV Radost, područni objekt ”Višnjik II”</p>
DV Radost, područni objekt ”Višnjik II”Linda Vidović
StoryEditor
Larisa Pavlović-Petani

U DV Radost uskoro nova Montessori odgojno-obrazovna skupina

Djeca koja pohađaju Montessori vrtiće i škole, u usporedbi s vršnjacima iz konvencionalnih škola, pokazuju veću motivaciju za učenje i samostalnost te razvijaju pozitivan stav prema učenju. Danas roditelji imaju privilegiju odabira navedenog programa koji se nudi u Područnom objektu "Višnjik II" putem platforme e-Upisi

Maria Montessori je daleke 1896. godine postala prva žena  liječnica u Italiji, no njezin utjecaj seže daleko izvan medicinske struke. Početkom 20. stoljeća razvila je didaktičke materijale i metodiku poučavanja djece s posebnim potrebama na čijim temeljima je nastala Montessori pedagogija koja je revolucionirala pristup obrazovanju. Naglašavajući važnost poštovanja djeteta, poticala je slobodu izražavanja te zagovarala odgoj i obrazovanje temeljeno na osjetilima i pokretu. Njezin pristup nije transformirao samo učionicu, već je i promijenio perspektivu shvaćanja odgoja i razvoja djece diljem svijeta.

Poticanje samostalnosti i interesa za učenje

U današnjem vremenu, odgoj djece Montessori metodom izuzetno je poželjan zbog naglaska na individualnom razvoju, poticanju samostalnosti i interesa za učenje. Montessori pristup potiče akademski napredak, ali i razvija socijalne vještine, kreativnost i samopouzdanje kod djece. Rezultati brojnih znanstvenih istraživanja jasno ukazuju na prednosti Montessori pristupa obrazovanju. Djeca koja pohađaju Montessori vrtiće i škole, u usporedbi s vršnjacima iz konvencionalnih škola, pokazuju veću motivaciju za učenje i samostalnost te razvijaju pozitivan stav prema učenju.

Nedostatak ovakvih obrazovnih institucija u Zadarskoj županiji znači da mnoga djeca propuštaju priliku za razvoj kroz ovaj progresivan obrazovni pristup. Montessori metoda drugačija je od standardnih odgojno-obrazovnih metoda i dokazano učinkovita u razvijanju dječjeg potencijala na više razina. Uvođenje dodatnih Montessori obrazovnih programa u Zadarskoj županiji omogućilo bi djeci da razviju sveobuhvatan skup vještina koji će im biti od neprocjenjive važnosti u budućnosti.

Cijela lokalna zajednica imala bi koristi od takvog obrazovnog pristupa jer bi se njome razvijala generacija djece osposobljena za kreativnost, samostalnost i razumijevanje važnosti vlastitoga učenja.

Dječji vrtić Radost zahvaljujući projektu "Mreža ZaDar - mreža inovativnih vrtića po mjeri djece i roditelja" 2021. godine pokrenuo je novi odgojno-obrazovni Montessori program djece predškolske dobi. Ovaj program čvrsto je utemeljen na smjernicama Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U skladu s tim, fokusiran je na osiguravanje sveobuhvatne podrške djetetovoj osobnoj, emocionalnoj, tjelesnoj, obrazovnoj i socijalnoj dobrobiti. Cilj ovoga programa, poput redovnog vrtićkog programa, jest poticanje cjelovitog razvoja djeteta, promicanje njegovog odgoja, učenja te razvoja svih ključnih kompetencija.

Specifična didaktika

Razgovarali smo s Larisom Pavlović-Petani, mag. praesc. educ., ravnateljicom DV Radost, o tome kako je koncipiran rad u odgojno-obrazovnoj skupini po Montessori metodi, koje su sve su prednosti te kakav je odaziv roditelja.

- Pedagoške 2020./2021. godine dvije odgojiteljice završile su edukaciju za provođenje Montessori programa nakon koje je pripremljen program i verificiran od strane nadležnog ministarstva pod nazivom "Program odgojno-obrazovnog rada prema koncepciji Marije Montessori u DV Radost Zadar". Provedba Montessori programa započela je u ožujku 2021. u mješovitoj vrtićkoj odgojno-obrazovnoj skupini u Područnom objektu "Višnjik II", kazala je ravnateljica Pavlović-Petani.

Mješovita odgojno-obrazovna skupina obuhvaća djecu od treće godine do trenutka kada su spremna za školu, nudeći im priliku za zajedničko iskustvo u različitim fazama razvoja. Prostor je opremljen specifičnom didaktikom koja podržava i olakšava kvalitetno provođenje ovakvog oblika obrazovanja.

- U trenutku verifikacije programa, odgojno-obrazovna skupina odgojiteljica koje su završile Montessori edukaciju bila je već formirana. Održan je roditeljski sastanak s roditeljima djece navedene skupine na kojem su upoznati s programom te im je pružena mogućnost izbora programa. Sa zadovoljstvom ističemo kako su svi roditelji bili suglasni s početkom realizacije programa, prisjetila se Pavlović-Petani.

Danas roditelji imaju privilegiju odabira navedenog programa koji se nudi u Područnom objektu "Višnjik II" prilikom prijave za upis djeteta putem platforme e-Upisi. Ova opcija omogućuje roditeljima da odaberu specifični program ili pristup koji najbolje odgovara potrebama i željama njihovog djeteta prilikom prijave za upis u vrtić.

- Možemo primijetiti kako interes postoji te stručni djelatnici vrtića kontinuirano nastoje približiti načela i prednosti ovog programa svim zainteresiranim roditeljima djece vrtićke dobi, istaknula je Pavlović-Petani.

Emancipiranje djeteta

Pedagogija Marije Montessori proizlazi iz pažljivog znanstvenog promatranja prirodnog procesa učenja djece. Naglašava poticanje samostalnosti, vlastitog djelovanja i individualnosti djeteta čime se promiče razvoj djetetovih jedinstvenih sposobnosti.

- Temeljno načelo je emancipiranje djeteta (razvoj slobodnog i kompetentnog djeteta) kroz usmjeravanje njegove pozornosti na samostalan izbor i donošenje odluka u poticajnom okruženju. Osnovna pretpostavka za rad je pažljivo pripremljena okolina, uređena po određenim načelima, uz omogućavanje slobode aktivnosti djeteta. Maria Montessori smatrala je kako djeca imaju unutarnju motivaciju za učenje te da ih je potrebno promatrati kako bi se shvatilo na kojoj je razini pojedino dijete. U skladu s načelima, izuzetno je bitan didaktički materijal prema Montessori područjima koji je potreban za kvalitetnu realizaciju programa, objasnila je Pavlović-Petani.

Poticajno okruženje

Montessori metoda temelji se na promatranju kako djeca spontano uče kroz interakciju s okolinom, a ovakav pristup potiče stvaranje poticajnog okruženja koje omogućuje djetetu da istražuje, otkriva i uči vlastitim tempom, potičući prirodni razvoj njihovih vještina i interesa.

- U Montessori koncepciji tri su osnovna načela metode: "Pomozi mi da to učinim sam", "Svi smo na istom putu i na njemu se pomaže slabijima da jačaju, a jakima da se usavršavaju", "Ništa nije u čovjekovu umu što nije ušlo kroz njegova osjetila", naglasila je Pavlović-Petani.

Tijekom ove pedagoške godine, možemo očekivati formiranje i druge odgojno-obrazovne skupine temeljene na Montessori programu. Formiranjem nove skupine, DV Radost pružit će dodatnu priliku djeci da iskuse metodologiju Montessori obrazovanja, omogućujući im brojne prilike za samostalno učenje i istraživanje unutar poticajnoga okruženja.

- U skladu sa zajedničkom vizijom stvaranja Područnog objekta Višnjika II kao Montessori kuće (objekt obuhvaća dvije odgojno-obrazovne skupine) pristupili smo daljnjem stvaranju uvjeta za provođenje programa i u drugoj odgojno-obrazovnoj skupini. Tijekom ove pedagoške godine plan je započeti s realizacijom programa i to nakon dodatnog opremanja s potrebnom didaktikom, završetka edukacije odgojiteljica koje će provoditi program u toj skupini te pribavljanja suglasnosti roditelja, zaključila je Pavlović-Petani.

06.11.2023., 10:03h
23. studeni 2024 18:07