ZT
StoryEditor
Poluotok - sigurnosna tempirana bomba?

Gomilanje štekata ozbiljna prepreka sigurnosti građana?

Nije jednostavno balansirati između potrebne ekonomske aktivnosti i sigurnosnih standarda koji su ključni za dobrobit svih stanovnika Zadra, ali to ne znači da nije prijeko potrebno

Zamislite situaciju: potkraj srpnja, oko 22,30 vatrogasci dobivaju dojavu o velikom požaru na krovu zgrade na Poluotoku. Istoga trena, s vozilom žure prema lokaciji. No, put do lokacije blokira im "šuma" štekata s jedne i druge strane ulice. Kako su u takvim intervencijama sekunde ključne, vatrogasci bi u trenu morali odlučiti - hoće li gaziti turiste koji večeraju, da bi brže došli do požara ili će pričekati da se svi oni ustanu, konobari uklone tanjure, stolove i stolice, pa tek onda pristupiti gašenju i spašavanju stanara koji će, čekajući, ne daj Bože, već izgorjeti.

image
ZT

Manje vatrogasno vozilo za Poluotok

image

Boris Jović, zapovjednik JVP Zadar

Šime Zelić/Pixsell
Turistička sezona, zbog povećane gužve na ulicama, trgovima i uličicama stare gradske jezgre, slaže se Boris Jović, zapovjednik Javne vatrogasne postrojbe Zadar, predstavlja ozbiljan izazov za održavanje reda i sigurnosti.

- Činjenica jest da za uspješnost svake vatrogasne intervencije ključan upravo brz i efikasan pristup. Upravo zbog navedenih okolnosti uskih uličica, postavljanja stolova i drugih pomičnih objekata te neizbježnih sezonskih gužvi, JVP Zadar posjeduje specijaliziranu tehniku, tj. voziło koje je zbog manjih dimenzija prilagođeno uvjetima otežanog pristupa, te će u situacijama otežanog pristupa kada je potrebna naša intervencija, sukladno zakonskim javnim ovlastima, JVP Zadar biti prisiljena poduzimati sve mjere koje su joj dostupne radi sprječavanja nastajanja štetnih posljedica, što uključuje uklanjanje stvari poput stolova i stolica, suncobrana, tendi i slično koji ometaju rad vatrogasaca, ističe zapovjednik Jović.

Ipak, postavlja se pitanje, je li potrebno da Grad Zadar našim izvrsnim vatrogascima dodatno otežava ionako težak rad, sve većim brojem izdavanja dozvola za štekate? Svi se slažemo da je proširenje gastronomske ponude korisno za grad i građane, pojačana ekonomska aktivnost tijekom sezone je svakako dobrodošla, ali ne možemo ni zanemariti probleme koji proizlaze iz gomilanja postavljanja štekata, bez ikakvog logičnog reda koji ugrožava sigurnosne standarde. Ovakvo stanje izaziva ozbiljnu zabrinutost i među građanima, posebno među starijim stanovnicima, koji strahuju za svoju sigurnost u hitnim situacijama.

“Intervenirat ćemo na najbolji mogući način u slučaju požara, nezgode, eksplozije i drugih opasnih situacija s opremom i tehnikom kojom raspolažemo, s time da je činjenica za uspješnost svake vatrogasne intervencije ključan upravo brz i efikasan pristup”

Boris Jović

Na papiru red, a u praksi nered

image

Robertino Dujela, pročelnik UO za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša

Linda Vidović
Odluku o zakupu javnih površina donijelo je Gradsko vijeće Grada Zadra, u kojoj su, između ostalog, navedeni načini gospodarenja tim površinama.U tom dokumentu jasno je propisano kako i gdje idu štekati i koje su obveze zakupaca. Kazne za nepoštivanje tih odredbi, prema Odluci o komunalnom redu, su 1320 eura za tvrtku i 260 eura za odgovornu osobu u tvrtki, 660 eura za obrt i 130 eura za fizičku osobu.

Nadzor nad ugovorima i kršenjem odredbi provodi komunalno redarstvo, posebno u dijelu koji se odnosi na nedozvoljeno širenje i korištenje prostora izvan zakupljenog dijela prema ugovoru.

- Ako uspoređujemo stanje utvrđeno nadzorom javne površine danas i u uvodu turističke sezone unatrag godinu dana, neusporedivo je više reda u prostoru, kako u dijelu reguliranih ugovornih obveza s Gradom, tako i u pridržavanju preuzetih ugovornih obveza, naglašava pročelnik UO za komunalne djelatnosti Grada Zadra Robertino Dujela.

Ova pročelnikova tvrdnja je sjajna, ali s obzirom na to da, primjerice nitko nije vidio komunalne redare u večernjoj kontroli, rade li možda telepatski?

- Resursi komunalnog redarstva aktivni su u dnevnom nadzoru, bez obzira na sve poteškoće i prepreke (blokada proračuna i nemogućnost zapošljavanja sezonskih komunalnih redara). Bit ćemo spremni i za večernje/noćne intervencije. Izolirane neprihvatljive pojave uzurpacije, kako javne površine, tako i pozornosti i ugode posjetitelja i gostiju povijesne jezgre, nastojimo u najvećoj mjeri otkloniti u cijelosti u samom začetku pojave istih, kaže pročelnik Dujela.

“Resursi komunalnog redarstva aktivni su u dnevnom nadzoru, bez obzira na sve poteškoće i prepreke (blokada proračuna i nemogućnost zapošljavanja sezonskih komunalnih redara). Bit ćemo spremni i za večernje/noćne intervencije”

Robertino Dujela

Prvo javna sigurnost, onda komoditet

image

Tomislav Korona, pročelnik UO za gospodarenje gradskom imovinom

Linda Vidović
Jasno je da se neke odluke ne poštuju, posebno u dijelovima Poluotoka poput Varoši, gdje uske uličice često ne ostavljaju dovoljno prostora ni za pješake, kamoli za prolaz interventnog vozila. Problem se dodatno pogoršava postavljanjem stolova s obje strane uskih ulica, dok se izvan radnog vremena stolovi i sjedalice samo premjeste na jedno mjesto umjesto da se u potpunosti uklone.

Na izravno pitanje Upravnom odjelu za gospodarenje gradskom imovinom, nadležnom za izdavanje dozvola za štekate, koliko su izdali takvih dozvola u posljednjih pet godina i koliko je povećanje, dobili smo administrativni odgovor tipa "mi u kupe, oni u špade".

- Predmetni podaci u Registru imovine vode se po nazivu tvrtke, odnosno imenu i prezimenu vlasnika ugostiteljskog objekta, radi čega nismo u mogućnosti dostaviti tražene podatke, odgovaraju iz Grada.

No, kvaka je u tome što nismo tražili osobne podatke vlasnika ugostiteljskih objekata, već samo broj dozvola u posljednjih pet godina. Je li moguće da Grad nema pojma koliko je takvih dozvola izdao?!

- Odredbe svakog sklopljenog ugovora o zakupu javne površine za postavu ugostiteljskih stolova i stolica, obvezuju zakupnike u žurnim komunalnim i drugim intervencijama, slučajevima hitne medicinske pomoći, zaštite od požara i dr., privremeno ukloniti postavljene naprave i omogućiti prolaz, dodaju na naš upit.

Nakon ovakvog odgovora, bilo bi dobro da Grad zaposli jednog prognostičara požara i ostalih katastrofa, tako da se ugostitelji mogu pripremiti i na vrijeme ukloniti štekate, prije nego požar plane. Kao što je rekao zapovjednik JVP Zadar Jović, brzina je ključna u takvim situacijama. Iako se može pretpostaviti da će zakupci surađivati i nastojati brzo ukloniti prepreke, realnost je da to nije jednostavan posao i često se ne može obaviti dovoljno brzo da bi se spriječile opasnosti po ljudske živote i imovinu.

Nije jednostavno balansirati između potrebne ekonomske aktivnosti i sigurnosnih standarda koji su ključni za dobrobit svih stanovnika Zadra, ali to ne znači da nije prijeko potrebno.

“Odredbe svakog sklopljenog ugovora o zakupu javne površine za postavu ugostiteljskih stolova i stolica, obvezuju zakupnike u žurnim komunalnim i drugim intervencijama, slučajevima hitne medicinske pomoći, zaštite od požara i dr., privremeno ukloniti postavljene naprave i omogućiti prolaz”

Tomislav Korona

image
ZT
image
Zt

 

16.06.2024., 16:08h
26. lipanj 2024 13:35