Razgovarali smo s Robertinom Dujelom, pročelnikom Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra, o radnoj snazi s obzirom na izazove turističke sezone te o prvim rezultatima većih ovlasti komunalnih redara kad je riječ o dostavnim vozilima u gradskoj jezgri. Provjerili smo i kako su se poslovni subjekti prilagodili novousvojenoj Odluci o ugostiteljskoj djelatnosti, kao i na što se građani najčešće žale komunalnom redarstvu.
Na upit o usporedbi Zadra i Splita kad je riječ o narušavanju komunalnog reda, Dujela naglašava da će na izolirane pojave neprihvatljivog ponašanja u našem gradu znati odgovoriti konkretnim mjerama, dok su problemi grada Splita obveze nadležnih službi grada Splita.
Nadzor zakupa javne površine
Ima li gradski Upravni odjel za komunalne djelatnosti dovoljno radne snage s obzirom na znatno veći opseg posla tijekom turističke sezone?
- U pripremi turističke sezone 2023. godine, nastavno na potrebe iz frekventnih turističkih sezona prije pandemije koronavirusa, planirali smo aktivirati četiri komunalna redara sezonca. Tragom toga objavili smo javni oglas i ponavljali ga nakon prve objave još dva puta da bismo na koncu uspjeli uključiti u rad tek troje komunalnih sezonaca. Pred sâm početak sezone umirovio se i dugogodišnji voditelj komunalnog redarstva Edo Fantela te je i organizacijska struktura zahtijevala preslagivanje. Poslove upravljanja komunalnim redarstvom povjerili smo Zdenku Ivancu i krenuli hrabro u sezonu. Intenzivirali smo nadzor zakupa javne površine, s ciljem da u tom dijelu spremni dočekamo ostale izazove koje nosi ljetni šušur, reguliranje dostave, zabrana izvođenja građevinskih radova, nova obveza nadzora buke i brojne druge situacije očekivane u ovom dijelu godine.
Kako su veći broj pretovarnih stanica i veće ovlasti komunalnih redara utjecale na stanje kad su u pitanju dostavna vozila u gradskoj jezgri?
- Neposredno po usvajanju proračuna u svibnju bili smo spremni za realizaciju pripremljene zamisli proširenja kapaciteta pretovarnih mjesta na dodatnih sedam lokacija (uz prvotnih 11) koje smo bez naknade stavili na raspolaganje svima koji imaju potrebu za dostavom na Poluotoku. Žalimo za tim što nismo uspjeli u preostalih mjesec dana pred sezonu implementirati zamisao do kraja, urediti ulicu Stratico u pješačku zonu te osigurati mega pretovarno mjesto u ulici Bartola Kašića uz novo obnovljenu zgradu “Tehničke škole”. Time bi se stvorili preduvjeti da ulazak motornih vozila u pješačku zonu povijesne jezgre, umjesto do sadašnjih devet sati ujutro, ograničimo do 7:30 sati.
Ipak, uspjeli smo osigurati napredak i to u nadzoru provedbe odluke. Isto smo uključili u obvezu komunalnih redara s daleko većim kaznama za prekršitelje od policije i prometnog redarstva. Evidentirana su i sankcionirana 44 prekršitelja u periodu od stupanja Odluke na snagu, dakle od početka lipnja. Prvi rezultati postupanja su vidljivi, konkretno nakon devet sati ujutro rijetki su slučajevi ulaska vozila u pješačku zonu.
Užaren telefon
Prilikom usvajanja Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti na Gradskom vijeću određeni je dio vijećnika bio skeptičan oko mogućnosti provedbe, posebno kad je riječ o buci. Uspijeva li se Odluka provoditi? Jesu li se ugostitelji prilagodili?
- Zasigurno kolege resornog odjela gospodarstva u pripremi odluke nisu imali jednostavnu zadaću. Zakonske odredbe jasno su definirale ograničenja i nisu ostavile prostor željama. Siguran sam da će i sâmi ugostitelji svoje aktivnosti usmjeriti u skladu s regulativom. Grad Zadar nije iznimka. Svi dalmatinski gradovi prolaze ili su prošli istu dionicu prilagodbe. Komunalno redarstvo je podrška, plus i garancija u tom nastojanju. Krenuli smo kao i uvijek pri implementaciji novih odluka upozorenjima i ukazivanjem na propuste jer cilj ni u jednom slučaju nije kažnjavanje, već usklađenje u propisane okvire. Izvijestit ćemo javnost o razvoju situacije i u tom dijelu.
Na što se najviše odnose pritužbe građana zbog kojih komunalci izlaze na teren?
- U ljetnim mjesecima prednjače prijave izvođenja građevinskih radova i prijave nedozvoljenog kampiranja. Redovite su prijave napuštenih vozila, kao i prijave uzurpacije javne površine. I telefon prometnog redarstva razumljivo je užaren ovih dana. Otvoreni smo i na usluzi sugrađanima svim komunikacijskim kanalima, nerijetko i kao medijatori u međususjedskim odnosima.
Društvenim se mrežama nerijetko šire snimke javnog uriniranja. U Splitu su se komunalni redari znatno angažirali oko toga. Kakva je situacija s izrečenim upozorenjima i kaznama kod nas?
- Problemi grada Splita su obveze gradske uprave Grada Splita. Na izolirane pojave neprihvatljivog ponašanja u našem gradu sigurno ćemo znati odgovoriti konkretnim mjerama.
Poštuje li se pravilo o primjerenom odijevanju?
- Da, i tom dijelu komunalni redari, a i druge nadležne državne službe imaju kontroliranu situaciju.