Je li moguće da je vode u Zadru nestalo zbog punjenja kruzera?
- Krivo. Kruzeri staju u luku Gaženicu i tamo se pune. Izuzetak je ovo jedno mjesto na hidrantu kod Pozdrava Suncu. Nekad je to bio problem kad je bio vodonosac za otoke koji se sada isto puni u Gaženici. No ovaj kruzer o kojem je riječ, uzeo samo 130 kubika vode - priča nam Tomislav Matek. - piše morski.hr
Što se onda dogodilo?
- Nije bilo vode zbog puknuća cjevovoda na Relji, a ne zbog punjenja kruzera. Kad je cijev pukla, onda smo zamolili da se punjenje kruzera zaustavi. Pa se nije punio. On punjenjem sruši tlak, ali količine vode ima dovoljno - pojašnjava.
Zaradite li što od punjenja turističkih brodova i kruzera vodom, koliko se to uopće naplaćuje?
- E, pa vidite, Zakon nas tu ograničava, nažalost ne možemo naplatiti po komercijalnoj cijeni. Moramo uračunati sve troškove i ništa ne možemo ekstra naplatiti. Oni nam plate kao pravna osoba, oko 2 ipo eura po kubiku. Zato i dolaze kod nas puniti, jer smo jeftini.
Je li vrijedilo sve ovo zbog 325 eura?
- Punjenje brodova vodom u luci Gaženica je pod nadležnosti Lučke uprave Zadar. Oni su dali koncesiju koncesionaru koji može dignuti cijenu, a mi kao javna tvrtka ne možemo po zakonu dizati cijenu vode. Lučka uprava Zadar bi trebali raspisati koncesiju za to, ali još nisu i onda mi ustupamo vodu po ovoj cijeni. Mi turističkim brodovima izlazimo u susret - kaže Matek i zaključuje:
- Ali od 1. listopada neću ja to više raditi više. Neka se pune u drugim lukama, umjesto da to rade u Zadru, gdje im je voda najjeftinija!