Urbanistički projekti i infrastrukturni radovi neizbježni su u gradovima koji teže daljnjem razvijanju. No, kako napreduje grad, tako se javljaju i novi izazovi. U posljednje vrijeme, građani su ponovno sve nezadovoljniji stanjem na gradskim prometnicama, posebice u zapadnom dijelu grada gdje se zatvoren promet prema Boriku glavnim prometnicama i to zbog radova u Ulici Denisa Špike iz smjera Gundulićeve i Krležine, te iz pravca Bokanjca i Puta Nina zbog započete sanacije raskrižja Žmirići.
Stanje na prometnicama
Iako su svi svjesni da su projekti osmišljeni s ciljem poboljšanja prometne situacije i infrastrukture, ogorčeni su zbog prometnih gužvi koje ipak značajno utječu na život lokalnog stanovništva. S pristupom zapadnom dijelu grada svedenim na samo jednu ulicu, građani se suočavaju s prometnim kolapsom, nezvozni i ljuti posebno u vrijeme odlaska, odnosno dolaska na posao kada gužve postaju nesnosne.
Ulica Put Dikla nedavno je otvorena za promet, no pristup njoj zahtijeva korištenje okolnog puta zbog još nedovršenih radova. Nedavno je za promet otvorena i Ulica Miroslava Krleže, no zbog nastavka drugih infrastrukturnih projekata u Ulici Denisa Špike, promet prema Boriku i Puntamici i dalje se odvija isključivo ulicom Asje Petričić.
Grad nije mogao na sve utjecati
Razgovarali smo s Robertinom Dujelom, pročelnikom Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra, o tome kako su se pojavili problemi vezani uz prometne gužve na Petrićima te zašto Grad nije ranije reagirao na tu situaciju koja se već tjednima razvijala.
- Radovi projekta aglomeracije investitora Odvodnje u Ulici Denisa Špike preklopili su se s radovima Hrvatskih cesta na raskrižju državne ceste na Žmirićima, koji su onemogućili alternativni pristup zapadnom dijelu grada. Da su gradske službe mogle utjecati i odgoditi početak radova na državnoj prometnici, sigurno bi iskoristili tu mogućnost, započinje Dujela.
Smatra da je Grad temeljem provedenih planova i strategija osigurao alternativna prometna i prostorna rješenja s ciljem sprječavanja prometnih čepova i gužvi.
- Reagirali smo na jedini mogući način, odnosno neposredno po evidentiranim poteškoćama promptno smo zatražili od ugovorenog izvođača dopunu/izmjenu privremene prometne regulacije i trenutno uključili službu prometnog redarstva u kontinuiranu regulaciju prometa na lokaciji uz Osnovnu školu Šimuna Kožičića Benje. Dodatno je aktivno uključena i nadležna služba prometne policije, objašnjava Dujela.
Sve prema predviđenom planu
Isključivo Odvodnja d.o.o., kao investitor, ima utjecaj na konkretan završetak radova u Ulici Denisa Špike.
- Grad Zadar vrši permanentan pritisak prema ugovorenim izvođačima i svim uključenim nadzornim službama. Trenutna reakcija izvođača u dijelu izvršenja obaveza, prema raspoloživim podacima društva Odvodnja, unutar je zadanih rokova, ističe Dujela.
Grgo Peronja, direktor Odvodnje d.o.o., kazao nam je da se radovi odvijaju prema predviđenom planu.
- Radovi u Ulici Denisa Špike napreduju po planu. Planirano dovršenje svih radova je 1. svibnja, kaže Peronja.
Trajanje radova na prometnicama uvjetovana je različitim nempredvidivim situacijama, stoga je teško predvidjeti hoće li se ponoviti slična situacija s kašnjenjem radova na gradskim prometnicama kao i prošle godine. Ipak, važno je da kao građani ostanemo strpljivi i maksimalno se prilagodimo trenutačnim prometnim uvjetima zbog radova koji bi trebali biti gotovi prema planiranom roku.
Tijekom izmjena u prometnoj regulaciji na Petrićima, bitno je da vozači budu posebno oprezni kako bi se izbjegle moguće prometne nesreće. Pročelnik Dujela smatra da nema mjesta za paniku i ističe da će sve službe Grada Zadra, a posebno komunalne, biti spremne odgovoriti na svaki izazov koji se nađe pred njima.
- Sjetimo se samo poplave 2017. godine, zatim COVID ugroze 2019. godine, uvijek smo bili dodatna podrška, zaključuje Dujela.