Predsjednik gradske udruge umirovljenika Poluotok-Zadar, Josip ”Joško” GataraLuka Jeličić
StoryEditor
Predsjednik Udruge umirovljenika Poluotok Zadar

Joško Gatara: Tužit ću HEP Elektru zbog ispostavljanja lažnih računa

Mi smo za pet mjeseci potrošili 837 kilovata, pratim brojilo, a račun je došao na 900 i nešto kilovata samo za četvrti mjesec, naglašava Gatara

Ulazimo u prostor Udruge umirovljenika Poluotok Zadar, na adresi Poljana Natka Nodila 1, gdje nas dočekuje predsjednik Udruge, Joško Gatara s hrpom računa za struju na stolu.

Žele, napominje Gatara, informirati javnost i građane diljem Lijepe Naše te ih pozvati da kontroliraju sve svoje račune o električnoj potrošnji, kao i stanje brojila jer vjeruje da se ista ili pak slična situacija dogodila većini.

HEP Elektra Zagreb, ispostava Split, ispostava Zadar od koje primamo električnu energiju našoj je Udruzi ispostavila račune koji su abnormalni! To su jednostavno lažne prezentacije troškova.

- Naime, HEP Zagreb, ispostava Split, ispostava Zadar od koje primamo električnu energiju našoj je Udruzi ispostavila račune koji su abnormalni! To su jednostavno lažne prezentacije troškova. Kaže naša stara poslovica: Ako laže koza, onda ne laže rog. Tako, ako laže Elektra, onda ne laže brojilo! Na brojilu je zapisano koliko je kilovata potrošeno, a prema računima koje smo mi dobili ispada da smo mi, udruga umirovljenika, najveći potrošač, kao da smo tvornica. Najprije, treba imati na umu da mi dvije godine ne poslujemo kao prava udruga zbog pandemije koronavirusa. Naši su umirovljenici vrlo oprezni i skeptični. U skladu s tim, naš je prostor uglavnom prazan i zatvoren, ja tek ponekad dolazim vidjeti ima li poslova koje treba obaviti, započinje Gatara i dodaje da su krenuli uređivati prostorije što su pauzirali s obzirom na nedostatak sredstava, no nada se da će sve urediti do kraja rujna kada će pozvati sve svoje članove.

image

HEP Elektra računi na hrpi

Luka Jeličić

Dakle, Udruga postoji, no ne radi kao inače, prostor je prazan i u skladu s tim, predsjednik Udruge pita se odakle toliki računi.

Neispravno brojilo

Uočili su problem kada su dobili račune za rujan 2021. godine u iznosu od 1.060,97 kuna, a za listopad 1.329,89 kuna što uvelike odskače od dosadašnjih iznosa na računima.

- Onda su nam isključili struju. Nakon podmirenja troškova, tražili smo da nam dođu ukopčati struju. Došli su, ali nisu mogli pa su utvrdili da je brojilo neispravno. To znači da su svi računi koji su dolazili ranije bili neispravni i da je HEP Elektra sve te račune napravila improvizirano. Mi, naivci, nismo mislili da se takvo što može dogoditi, ali eto, dogodilo se, kaže Gatara koji će tražiti verifikaciju svih ranijih računa s obzirom da smatraju da je Elektra oštetila Udrugu za više tisuća kuna.

Međutim, ni nakon postavljanja novog brojila, 11. travnja, umirovljenicima nije laknulo.

image

HEP Elektra računi

Luka Jeličić

- Bilježili smo datume i stanje brojila koje dokazuje da je u vremenu od 11. travnja do 31. kolovoza trošak električne energije 837,8 KW. U travnju 63.4, u svibnju 88.1, u lipnju 75.7, u srpnju kad smo imali radove 366, 2, a u kolovozu 244.4 KW. Znači, mi smo za pet mjeseci potrošili 837 KW, a račun je došao na 900 i nešto kilovata samo za četvrti mjesec!, naglašava Gatara.

Nesklad podataka

Zbog toga, nastavlja Gatara, ulažu prigovor i žele tužiti Elektru.

"Koliko je još umirovljenika i ostalih građana koji su oštećeni na ovakav način?"

Joško Gatara

- Smatram odgovornima sve direktore, u Zadru, Zagrebu i Splitu, jer su potpisali lažne račune. Ako se to dogodilo nama, pitam se, koliko je još umirovljenika i ostalih građana koji su oštećeni na ovakav način. Možda ne bih ni ja reagirao, ali kad sam vidio račun za travanj od 1600 kuna kad smo zapravo potrošili 63 KW, shvatio sam da nešto nije u redu. Išao sam u Elektru kako bih im sve objasnio i ukazao na nepravilnosti, rekao sam službeniku o čemu je riječ i onda sam čekao pola sata da me primi netko od odgovornih i nitko nije došao. I morao sam otići, meni je prenaporno po vrućini ići i tamo stajati, priča Gatara koji svakih dva dana zapisuje stanje brojila.

No, to nije sve, podaci na računima nisu ispravni pa Gatara upozorava:

- Mi nismo Gradska udruga umirovljenika Podružnica Zadar s adresom Ulica dr. Franje Tuđmana 24, već smo Udruga umirovljenika Poluotok Zadar s adresom Poljana Natka Nodila 1. Naš OIB nije taj navedeni, već prema registraciji kod Državne uprave 05754754663 i OIB koji nema veze s ovim, tumači Gatara i dodaje da će podnijeti tužbu protiv Elektre, ali i javnih bilježnika koji, kaže Gatara, nisu provjerili vjerodostojnost podataka, adrese i OIB-a.

image

Brojilo struje u udruzi umirovljenika

Luka Jeličić

Spori sudovi

Međutim, budimo realni, sudovi su spori, nameće se pitanje što će Udruga ako ostane bez električne energije dok se to sve riješi.

- Mi ćemo, prema našim bilješkama stanja brojila, izračunati koliko to stoji i mi ćemo to platiti, ali nećemo odustati, želimo da nam vrate sve što su nam prije uzeli, odlučno kaže predsjednik Udruge.

Pokazuje nam Gatara i dva računa s različitim iznosima za - isti mjesec, na jednom je iznos 1.790,64 kune, a na drugom 86,22 kuna.

- Kako je ovo moguće, ja stvarno ne znam, dodaje.

Na koncu, Gatara poziva svoje umirovljenike da, ako primjećuju nelogičnosti i imaju problema, da mu se jave kako bi im savjetovao što raditi. Gatara je HEP-u poslao službeni dopis o osporavanju računa i najavio tužbu Trgovačkom sudu, USKOK-u i DORH-u zbog ispostavljanja, kako on kaže, lažnih računa za utrošenu električnu energiju uz priložene materijale i podatke brojila.

Očitovanje HEP-a

Zatražili smo objašnjenje HEP-a o abnormalno visokim računima koji nisu u skladu sa stanjem brojila koje je Gatara redovno iščitavao i bilježio i postavili pitanje na osnovu čega su dostavljani računi.

Također, napomenuli smo da je na računima, kao i ovrsi, navedena kriva adresa te OIB.

- Razlog neispravnih podataka o kupcu je taj što HEP Elektra nije bila pravovremeno obaviještena o statusnim promjenama kupca, koje su nastale zbog organizacijskog preustroja udruge. U međuvremenu su na zahtjev kupca podaci ispravljeni, a ovrhe su povučene. Što se tiče reklamacije na očitanje brojila, HEP Operator distribucijskog sustava utvrdio je da je do travnja 2022. brojilo ispravno bilježilo potrošnju električne energije te su sva reklamirana očitanja u navedenim periodima bila ispravna i u skladu sa stvarnom potrošnjom. U narednim danima HEP ODS će izvršiti dodatnu provjeru brojila, odgovorili su iz HEP-a.

19.09.2022., 12:42h
DORIS BABIĆ
19. travanj 2025 22:36