49654
Zadarska županija
StoryEditor
okrugli stol

Kako influenceri oblikuju percepciju djece i mladih: između stvarnosti i lažnih vijesti

Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) organizirala je raspravu u Centru za mlade u Zadru. Cilj rasprave bio je osvijestiti javnost o snažnom utjecaju influencera na djecu i mlade u digitalnom dobu, s posebnim naglaskom na problem dezinformacija i manipulacije sadržajem

Okrugli stol okupio je eminentne stručnjake iz područja komunikacije, medija i obrazovanja: Katarinu Alvir, dipl. nov. (Sveučilište u Zadru), Tamaru Kvas, mag. comm. (Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu), Vladimira Šetku (HRT) te dr. sc. Lindu Martić Kuran (Veleučilište Marko Marulić u Kninu). Raspravu je moderirala Vlatka Vučić Marasović, voditeljica Dalmatinske podružnice HUOJ-a, javljaju iz Zadarske županije.

Katarina Alvir otvorila je raspravu definirajući pojam influencera te predstavila različite kategorije i primjere njihove komunikacije. Središnja tema bila je uloga influencera i njihovog sadržaja u oblikovanju razmišljanja i ponašanja djece i mladih.

Dr. sc. Linda Martić Kuran istaknula je važnost primarne socijalizacije i obrazovanja o medijima, posebno naglasivši problem nedovoljne medijske pismenosti roditelja. Upozorila je i na snažan utjecaj potrošačke kulture na način na koji djeca i mladi konzumiraju medijske sadržaje.

Vladimir Šetka iz HRT-a upozorio je na važnost provjere informacija te izrazio zabrinutost zbog sve manjeg oslanjanja mladih na tradicionalne medije. Katarina Alvir nadovezala se napomenom da je u suvremenom okruženju, gdje se informacije šire velikom brzinom, nužno kritički pristupati izvorima informacija.

Tamara Kvas pojasnila je kako djeca i adolescenti često razvijaju parasocijalne veze s influencerima. Upozorila je na nekontroliran ulazak djece u svijet medija te njihovu nesvjesnost o načinu na koji algoritmi funkcioniraju, ističući model "ekonomije potražnje".

Tijekom rasprave poseban je naglasak stavljen na važnost razvoja medijske pismenosti, odgovornost influencera pri objavljivanju sadržaja te važnost autentičnosti. Panelisti su se osvrnuli i na problem prikrivenog oglašavanja i manipulacije korisnicima.

Zaključeno je kako su društvene mreže postale glavni izvor informacija za mlade, značajno oblikujući njihovu svakodnevicu. Influenceri, kao opinion leaderi, zauzeli su središnje mjesto u digitalnom prostoru i postali novi uzori mladima. Panelisti su istaknuli kako je razvoj vještina poput kritičkog razmišljanja i analize sadržaja od ključne važnosti u današnjem informacijskom okruženju.

Rasprava je izazvala velik interes sudionika, koji su aktivno sudjelovali postavljajući pitanja i dijeleći vlastita iskustva.

24.05.2025., 13:14h
24. svibanj 2025 16:28