42433
Izvor: Pixaby
StoryEditor
Hrvatski nautički turizam

Kako jedan sajam superjahti može promijeniti hrvatski turistički krajolik

Turističke destinacije imaju svaka svoje specifičnosti: neke se baziraju na jeftinoj zabavi, neke su bazirane na prirodnim ljepotama, druge su luksuzne destinacije, a neke su područja za jedrenje

Čak i one koji se temelje na nautičkom turizmu mogu se razlikovati u mnogočemu. Hrvatska je takva nautička destinacija i trenutno prolazi kroz veliku transformaciju.

U posljednja tri desetljeća Hrvatska je intenzivno razvijala nautički turizam. Većina noćenja pripisuje se kopnenom turizmu, ali najviše prihoda po noćenju, ostvaruje nautika.

Porast u iznajmljivanju jahti bez posade donio je prosperitet zajednici i poduzetnicima, ali je opteretio infrastrukturu i okoliš. S više od 5000 plovila u čarteru, područje je postalo prenapučeno, a usluga u ugostiteljstvu prilagodila se klijenteli niže i srednje razine, iako se cjenovno pozicionirala vrlo visoko u odnosu na druge destinacije.

S nedavnim razvojem flote superjahti, a time i luksuznog najma s posadom, pružaju se nove mogućnosti. Sa samo 150 superjahti, koliko ih ima danas u našem čarteru, prihodi su usporedivi s oko 3.000 čarter jahti bez posade. Ovo je puno učinkovitiji, isplativiji i održiviji način razvoja nautičkog turizma.

Kao što vrijedi za mnoge industrije, dobra uravnoteženost je najbolja strategija, najotpornija na opasnosti i najvjerojatnija da će trajati. Dodavanje flote superjahti hrvatskom nautičkom krajoliku potiče razvoj infrastrukture, vrhunskog smještaja, finih restorana i luksuznih maloprodajnih lokacija – a sve je to mnogo isplativije za lokalne prodavače, nego pekare i suvenirnice.

Da bismo se mogli uzdići kao destinacija za superjahte, potreban nam je iskorak, signal, koji može detektirati međunarodna zajednica superjahti. Ovaj svjetionik je sajam superjahti za čarter.

Postavljanje i uspješno provođenje sajma jahti ne predstavlja samo jahte koje se izlažu u najmu, već i dokazuje da su lokalni dobavljači sposobni i voljni učiniti sve za svoje goste. Ako sajam jahti impresionira zajednicu stručnošću i pažnjom prema detaljima, smještajem, transferima, kuhinjom, gostoprimstvom i cjelokupnom profesionalnošću, isto će se očekivati da će pozdraviti i buduće klijente na čarter jahtama.

Croatia Yacht Show, koji će okupiti međunarodnu nautičku zajednicu, odmah nakon Monaco Yacht Showa, u listopadu, u Zadru, svjetionik je koji je hrvatskom nautičkom turizmu bio neophodan da krene u svoj brzi uspon među najpoznatije nautičke destinacije svijeta.

Organizacija uspješnog sajma jahti zahtijeva ispunjavanje nekoliko ključnih uvjeta: dostupnost vezova, dovoljan kopneni prostor i kvalitetna infrastruktura. Primarni cilj svakog sajma je rast, što znači da je važno osigurati prostor koji može podržati širenje. Zadar Cruise Port se nalazi u jedinstvenoj poziciji da zadovolji te potrebe, s kapacitetom da primi preko 100 superjahti.

Cilj sajma je impresionirati agente i klijente iz cijelog svijeta cjelokupnom ponudom hrvatske industrije, a ne samo jahtama. Infrastruktura kao što su struja, voda, prijevoz i smještaj također igraju važnu ulogu u organizaciji; posjetitelji moraju biti impresionirani.

Podsjetimo, Hrvatska još nije etablirana u ovoj industriji i treba joj taj iskorak. Zadar tu ispunjava sve uvjete. Nije poznato niti jedno drugo mjesto na obali gdje bi se ovakav sajam mogao kvalitetno organizirati.

Ovakav događaj, popraćen savršenom izvedbom lokalnih čarter kompanija i drugih pružatelja usluga, osigurat će svijetlu budućnost blistavog hrvatskog turizma. Uz podršku Jutarnjeg lista i Zadarskog tjednika kao medijskih pokrovitelja i nadležnih ministarstava mora i turizma, turističkih zajednica, te sponzora, ovakav sajam može biti prava prekretnica za jednu industriju na kojoj će se u budućnosti možda bazirati ekonomija naše države. 

14.08.2024., 07:53h
PROMO
23. studeni 2024 05:30