Gradsko komunalno poduzeće Obala i lučice važan je faktor za održavanje kvalitete života lokalne zajednice, stoga smo razgovarali s direktorom tvrtke, Elvisom Perinčićem o trenutnom stanju, izazovima i planovima za budućnost.
Istaknuo je financijsku stabilnost poduzeća, ali i opravdanost nezadovoljstva građana, posebice onih koji žive u centru grada, kada je riječ o pronalasku slobodnog parkirnog mjesta te ponudio moguća rješenja.
Pozitivno poslovanje
Preuzeli ste dužnost direktora tvrtke Obala i lučice u listopadu prošle godine. Kako biste generalno ocijenili zatečeno stanje i financijsku situaciju?
- Obale i lučice, po kategoriji malo gradsko komunalno poduzeće s ukupno pedeset zaposlenih djelatnika, posluje već duži niz godina financijski zadovoljavajuće. S prihodima od osnovnog poslovanja možemo samostalno funkcionirati bez pomoći Grada Zadra, našeg osnivača. S obzirom na pozitivno poslovanje, od osnivača preuzimamo i druge komunalne zadaće Grada; uređenje i održavanje plaže Kolovare, Karma te plažu Petrčane, a od ove godine dobili smo zadaću i za novogodišnje uređenje grada, čime će se sredstva od zarade poduzeća raspodijeliti na navedene komunalne usluge koje nisu profitabilne, ali podižu kvalitetu življenja u našem gradu.
Imate li i na koji način u planu dodatno osiguravanje parkirnih mjesta?
- S obzirom na zadane prostorne gabarite poslovanja izuzetno je teško pronaći nove parkirne površine, međutim Grad Zadar pokušava pronaći rješenja za planiranje prometnih površina u predstojećem razdoblju koje bi nakon realizacije dao nama na upravljanje. Smatram da bi korekcija parkirnih zona, odnosno proširenje parkirnih zona dovelo do zaštite građana s prebivalištem u gradu pri pronalaženju parkirnog mjesta.
Građani, posebno oni koji žive na Poluotoku, često se žale kako usprkos tzv. povlaštenim kartama ne mogu pronaći slobodno parkirno mjesto, naročito u vrijeme turističke sezone. Smatrate li nezadovoljstvo opravdanim?
- Građani koji žive na Poluotoku uistinu teško pronalaze parkirno mjesto bez obzira na povlaštene karte, posebno u turističkoj sezoni. Nedostatak parkirnog prostora u gradskoj jezgri boljka je svih gradova, a posebno turističkih gradova u sezoni, kao što je i naš grad. Drugi su gradovi povećali cijene parkirnog sata kako bi se vozila što kraće zadržavala u gradskoj jezgri. Isto tako, povlaštene karte ograničili su na nekoliko ulica od točnog mjesta stanovanja. Ovim korekcijama zaštitili bismo domicilno stanovništvo te skratili nepotrebno vrijeme zadržavanja vozila u gradskoj jezgri.
Dva pauk vozila dovoljna
Planira li se poskupljenje parkirnih karti?
- Odluka o povećanju cijena naših usluga isključivo je u ingerenciji Grada Zadra i Gradskog vijeća. Trenutno smo po svojim uslugama jedan od najjeftinijih gradova u Hrvatskoj. Povećanje cijene parking usluga, posebno u turističkoj sezoni, te korekcija parkirnih zona i povlaštenih karata direktno bi utjecala na zaštitu građana s prebivalištem u pojedinim zonama grada. Ovo su razlozi zbog čega bi cijene parkinga trebalo podići, a ne zbog povećanja prihoda, međutim odluka nije na nama.
Jesu li dva vozila pauk službe dovoljna? Bilježi li se porast dojava građana? Nastaju li poteškoće primjerice za vrijeme vikenda i blagdana kada služba ne radi?
- Za sada su dva pauk vozila dovoljna za izvršavanje svih zadaća. Kako ulazimo u sezonu, tako se i dojave građana za našom intervencijom povećavaju. Naravno da nam je uredovanje vikendom i za vrijeme blagdana otežano, međutim imamo dežurstvo djelatnika pauk službe i svako ćemo interventno postupanje odraditi u žurnom vremenu. Zamolio bih građane koji traže intervenciju pauk vozila u tim razdobljima da istu zatraže uistinu zbog valjanog razloga, jer uredovanje van radnog vremena iziskuje dodatne troškove.
Imate li poteškoća s radnom snagom?
- Ovo gradsko komunalno poduzeće nema poteškoća s radnom snagom, naprotiv imamo dosta zahtjeva za prijem u radni odnos. Na glasu smo kao stabilno poduzeće koje skrbi o svojim zaposlenicima i nadam se da ćemo u tom duhu nastaviti voditi ovo poduzeće.