Oldtimer auto rally “100 kilometara Zadra”Oldtimer klub Zadar
StoryEditor
Oldtimer klub Zadar

Održavanje oldtimera je skup sport, ali to je ljubav za koju ništa nije teško

Zaljubljenika u oldtimere ima sve više, a nove članove posebno privuku razne manifestacije u organizaciji Kluba. Međutim, skup je to sport, pa ćete tako za oldtimer vozilo u uređenom stanju trebati izdvojiti minimalno 10.000 eura

Oldtimer klub Zadar osnovan je 2000. godine, jedan je od članova i Hrvatskog oldtimer saveza, čiji je i suosnivač. Prvi predsjednik Kluba bio je pokojni Zvonko Marković, a naslijedivši Aljošu Kubasku, Klubom sada predsjeda Siniša Pavić, koji je prije toga bio dugogodišnji tajnik. Sada je mjesto tajnice zauzela Mia Marčeta. Sinišu i Miu imali smo priliku osobno upoznati, a uz ovaj dvojac dočekao nas je i Elvis Bajlo, inače član Kluba i zaljubljenik u oldtimere.

image

Siniša Pavić, Mia Marčeta i Elvis Bajlo

Linda Vidović

Od desetak do stotinu članova

Klub je osnovan sa svega 12 članova, a danas ih već ima oko 125, dok broje i do 150 vozila.

- Da bi automobil bio oldtimer, mora biti stariji od 30 godina. U našoj je kolekciji najstariji automobil iz 50-ih, imamo tri automobila iz tog razdoblja. Jedan je iz 1956., to je Ford Pickup, američki model, a imamo i dva Mercedesa iz 57./58. godine. Iz 60-ih godina imamo nešto više primjeraka, primjerice Fiata, Alfu, Opela. Također, iz 70-ih i 80-ih imamo dosta modela. Kada je riječ o članovima, oni su različitih godišta. Najstariji član ima 69 godina, a najmlađi članovi djeca su naših članova, od nekih 15 godina pa nadalje, na početku nam govori Pavić, koji za sebe kaže da je ljubitelj talijanskih automobila pa tako ima četiri Fiata, od kojih su dva u voznom stanju, a dva čekaju na restauraciju.

image

Zavidna kolekcija vozila

Oldtimer klub Zadar

Brojne manifestacije

Članovi Kluba redovne sastanke imaju svake srijede, a često se organiziraju razna događanja, natjecanja i izložbe.

- U sklopu Oldtimer saveza organiziratori smo i natjecanja u oldtimer rallyju pod nazivom “100 kilometara Zadra”. Već dvije godine u ožujku kod dvorane Krešimira Ćosića organiziramo i oldtimer izložbu. Ove smo godine imali oko 200-tinjak vozila iz cijele Hrvatske. Imamo i božićni oldtimer susret, to je tradicionalni susret zadarskog i splitskog kluba. S njima ćemo imati i ispite brzinske točnosti. U Zemuniku imamo i prigodno darivanje za DV Zvjezdice. Tamo ćemo dovesti našeg Djeda Mraza koji će doći u svojem oldtimeru i dijeliti poklone, otkriva nam Siniša koji je kazao i kako su na ovogodišnjem rallyju “100 kilometara Zadra” išli na Ugljan, u mjesto Preko, pri čemu su ih svečano dočekali predstavnici Općine Preko i TZ Općine Preko.

Nova izložba čeka ih već u ožujku, kada će krenuti i sezona natjecanja u kalendaru Hrvatskog oldtimer saveza. Prvi rally će biti u Rijeci, potom u Splitu te u konačnici u Opatiji, dok preko ljeta slijedi pauza.

Ne sumnjamo da će se s budućih natjecanja vratiti s pokojim peharom jer su već i do sada bili i više nego uspješni.

- Dosta toga smo osvojili, nekoliko puta smo bili prvaci Hrvatske. Tri puta prvo mjesto, dva puta drugo, jednom treće, ponosno će Mia i Siniša.

Oldtimer nije vozilo kojim ćete dijete svako jutro voziti u vrtić ili pak ići u nabavku namirnica. Ipak, nećete ga ni ostaviti da trune u garaži prekriven prašinom i zaboravom, već ćete s njime ići na susrete, a u nekim prilikama odvest ćete se i na kavu kako bi se pohvalili draguljem iz svoje kolekcije.

image

Brojne nagrade i priznanja

Linda Vidović

Posebna registarska oznaka

- Naša su vozila uglavnom očuvana, no to nisu automobili za svakodnevno korištenje. Imaju i posebnu registarsku oznaku, točnije imaju oznaku PV što znači “povijesno vozilo”. To je registracija koju je Savez napravio u Centru za vozila Hrvatske i Ministarstvu unutarnjih poslova pa smo tako dobili status oldtimera. Imamo beneficije prilikom registracije i prijevozu iz inozemstva, što nam je dosta pomoglo da lakše možemo oformiti naš vozni park. Naši automobili i motori samo stoje u garaži, normalno, kada idemo na susrete idemo s njima, i tu i tamo kad je proljeće ili ljeto, onda izađemo malo po gradu pohvaliti se, priznaje Pavić te ističe kako i oldtimeri svake godine moraju proći tehnički pregled i registraciju.

Kako bi se uopće došlo do PV registarske oznake, treba se proći procjena, verifikacija.

- Tu procjenu vrši Arman Bogdanić, inače član našeg Kluba. Kada se utvrdi autentičnost, vozilo na osnovu te autentičnosti dobiva ocjenu, kada dobije ocjenu, dobije knjižicu i s tom knjižicom ide na registraciju, objašnjava Siniša.

S PV registracijom dolaze i određeni benefiti.

- Ne podliježe eko testu, smanjena je cestarina. Uvjet PV tablice jest da to ne bude svakodnevno vozilo, već na Vaše ime treba biti registrirano još jedno vozilo za svakodnevnu upotrebu. To je dokaz da ga nećete koristiti svaki dan, tumači nam.

image

Na ovogodišnjem rallyju “100 kilometara Zadra” išli su na Ugljan

Oldtimer klub Zadar

Interes raste iz dana u dan

Zaljubljenika u oldtimere ima sve više, a nove članove posebno privuku razne manifestacije u organizaciji Kluba, pri čemu ne mogu odoljeti da i sami ne postanu jedni od onih koji u svojoj garaži imaju ljubimca koji odiše posebnim šarmom. Međutim, skup je to sport, napominju nam, pa ćete tako za oldtimer vozilo u uređenom stanju trebati izdvojiti minimalno 10.000 eura. Također, potrebno je imati mjesta za garažiranje, a važno je i održavanje.

- To je ljubav, a za ljubav sve, zaključuje Siniša.

Članovi ovog, ali i svih ostalih oldtimer klubova, ne samo da dijele ljubav prema automobilima, već stvaraju i zajednicu koja slavi estetiku, povijest i tehničko nasljeđe automobilske industrije.

11.12.2023., 15:27h
LARISA KRIZMANIĆ
06. listopad 2024 14:14