Vrijeme sajmova još traje i nakon najvećeg poslovnog okupljanje (ITB Berlin) a Turistička zajednica Zadarske županije posljednjih dana je predstavila ovdašnju ponudu na sajmovima od Praga, Beča, preko Napulja do Pariza.
Riječ je o istupima uz Hrvatsku turističku zajednicu a najčešće i u davno sklopljenom savezu sinergije sa TZ Šibensko-kninske, Splitsko-daltmisnke, Dubrovačko-neretvanske i Ličko-senjske županije. Pri tome smo na sajmu u Napulju naročito “nabildali” nastup jer je Hrvatska bila zemlja partner.
Na mediteranskoj turističkoj burzi
Borsa Mediteranea del Turismo sajam je koji se održava u Napulju i drži se najvećim mediteranskim poslovno turističkim okupljanjem. Italija je za Hrvatsku od iznimne važnosti kao susjedna golema zemlja a iz koje već niz godina nikako da vratimo goste, a koji su se, sjetimo se, nakon Domovinskog rata bili prvi vratili na predratne brojke. Od tada što naše, što njihove krize, što problemi naše organizacije i infrastrukture (nekad smo recimo imali cjelogodišnju redovitu trajektnu vezu Zadar - Ancona, štoviše u jednoj sezoni čak 4 prijevoznika su nas povezivala) obaraju brojke. Oslonac prometa s Italijom tako su nam njihove sjeverne regije, a epicentar njihova boravka Istra pa Kvarner, a južno tko zaluta. Istovremeno poznato je da Talijani nevoljko putuju bez automobila (makar se sada i to mijenja), a s njim mogu dospjeti do vrlo ograničenog broja zemalja, a mi smo najbliži, uz bitno skuplju Francusku.
Zalogaji Saše Begana, okusi otoka Paga i vina Zadarske županije oduševili su Napulj, navode iz TZ Zadarske županije uz koju je na štandu Hrvatske svoju ponudu također predstavilo i 10 ostalih partnera iz cijele države – regionalnih destinacija, hotelijera, agencija, kao i nacionalni brodar, Jadrolinija. Zadarska županija bila je domaćin i organizator svečane večere za 120 uglednih uzvanika.
Očekuje se održivi rast
Povodom nastupa na BMT-u direktorica Mihaela Kadija je izjavila: Nastavno na program razvoja eno-gastro turizma, odnosno brendiranja regije kao eno-gastro destinacije, jedna od ključnih točaka u programu rada za ovu godinu jest predstavljanje na ključnim emitivnim tržištima upravo kroz taj proizvod. Talijani, kao poznati ljubitelji odlične hrane i pića, ali i našeg podneblja, posebice otoka, pokazuju izniman interes za eno-gastro proizvod čime ih nastojimo privući u pred i posezoni.
Iz HTZ-a direktor Staničić kaže: “U ovoj godini očekujemo nastavak pozitivnih trendova s posebnim naglaskom na razdoblja pred i posezone, kao i na daljnji održivi rast i razvoj hrvatskog turizma. Upravo navedeni segmenti ponude predstavljaju ono što ističemo tijekom naših sajamskih nastupa i promotivnih aktivnosti usmjerenih na tržište Italije iz koje nam dolazi sve više i više mlađih gostiju.”
Naši su se predstavnici susreli s predstavnicima Udruženja talijanskih turoperatora (ASTOI), SNAV-om, trajektnim prijevoznikom koji predstavlja jedinog talijanskog partnera koji nudi trajektne linije za Hrvatsku, Udruženjem talijanskih turističkih agencija (FIAVET) te s predstavnicima MSC Crocierea, vodećom tvrtkom za krstarenja u Europi i trećom po veličini u svijetu. Naime, Hrvatska, odnosno Rijeka, Zadar, Split i Dubrovnik čine dio njihovih brojnih itinerera na Mediteranu.
Sajam u Napulju okupio je više od 400 izlagača i 140 buyera (kupaca), 6.000 akreditiranih turističkih agencija, 220 akreditiranih novinara, a tu su i brojni poslovni susreti u sklopu kojih se razmjenjuju informacije vezane uz aktualne turističke trendove i očekivanja od 2024. godine.
Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, kazala je kako većina tržišnih studija u ovoj godini predviđa daljnji rast turističkog prometa.
S tržišta Italije je lani ostvareno preko 981 tisuća dolazaka i 4,2 milijuna noćenja, što u odnosu na 2022. predstavlja rast od +5 posto u dolascima i +1 posto u noćenjima. Pritom su talijanski gosti najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 1,7 milijuna noćenja noćenja) te na Kvarneru (1 milijun noćenja), a gledano prema destinacijama u Rovinju, Medulinu, Poreču, Novalji, Umagu te Malom Lošinju.
Pariz, Beč, Prag
Najvažniji turisitčki sajam u Austriji je naravno u Beču i ne propušta se s obzirom na važnog ovog tržišta kao trećeg nam najbitnijeg nakon Njemačke i Slovenije pa je TZ Zadarske županije s dijelom zaintersiranih partnera, a priključili su se i Turisthotel i Ilirija predstavila ovdašnju ponudu, na sajmu naziva Ferien-Messe. Na hrvatskom štandu predstavio se ukupno 21 suizlagač među kojima su hotelijeri, agencije, prijevoznici, ali i turističke zajednice, te je Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji pohvalio činjenicu da sve više patnera iz Hrvatske prepoznaje važnost ovog tržišta i ovdašnjeg nastupa.
U siječnju svake godine poznati organizator putovanja Ruefa Reisen GmbH izdaje tržišno istraživanje “Ruefa Reisekompass” koje je i ove godine objavljeno u austrijskim medijima, a obuhvaća podatke o navikama putovanja austrijskih gostiju i prognozama za 2024. Prema navedenom istraživanju, potražnja za Hrvatskom u konstantnom je rastu. TUI Austria uoči sajma istakao je kako Hrvatska, kao odmorišna destinacija u koju gosti dolaze vlastitim prijevoznim sredstvom, ove godine bilježi rast bookinga od 37 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Česi će putovati u Zadarsku županiju
TZ Zadarske županije sudjelovala je u sklopu hrvatskog nastupa na Holiday World 2024, najvećem turističkom sajmu u Češkoj, naravno u Pragu. Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Pragu predstavilo je hrvatsku turističku ponudu na sajmu Holiday World, najvećem turističkom sajmu u Češkoj. Češka spada u red zemalja kojima je Hrvatska dulje od stoljeća prvi izbor ljetovanja. Lani na se dogodilo nešto indikativno i upozoravajuće, da smo upravo iz Češke imali najveći pad gostiju što se prvenstveno pripisivalo našem rastu cijena, a Česi su otkrili Poljsku i Baltičko more. Pa je predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Pragu predstavilo je hrvatsku turističku ponudu a među mnogim suizlagačima su bili TZ Dubrovačko-neretvanske županije, TZ Splitsko-dalmatinske županije, TZ Šibensko-kninske županije, TZ Zadarske županije i TZ Ličko-senjske županije, koje na nizu sajmova nastupaju u dogovorenoj sinergiji. Štand je posjetio veliki broj najvažnijih predstavnika agencija, touroperatora i predstavnika medija. Hrvatski je štand posjetila i veleposlanica RH u Češkoj Ljiljana Pancirov, kao i direktor češke turističke organizacije František Reismuller s kojim je održan sastanak.
Češka spada u top pet najvažnijih emitivnih tržišta za Hrvatsku, a isto vrijedi i za Zadarsku županiju. I uz opasku o prethodnoj godini konstatirano je kako već sada možemo biti sigurni da će Česi i u 2024. godini u najvećem broju putovati upravo u Hrvatsku.
Prepoznatljivi hrvatski štand
Upravo je završio i Pariz na kojem je također u okviru hrvatskog predstvljanja predstavljena i Zadarska županija. Riječ je o najvećem i najznačajnijem sajmu za opću publiku u Francuskoj Salon Mondial du Tourisme na kojem je prisustvovalo oko 400 predstavnika francuskih i svjetskih turističkih destinacija, a turističku ponudu predstavile su i TZŽ Splitsko-dalmatinske, TZŽ Ličko-senjske te TZŽ Zadarske županije. Predstavljanje turističke ponude išlo je s naglaskom na prirodne ljepote i outdoor aktivnosti. Tako se u okviru turističkog sajma Salon Mondial du Tourisme, održao i sajam Destination Nature.
Navode kako je hrvatski štand s prepoznatljivim motivima hrvatskih regija bio jedan od najposjećenijih na sajmu, a Hrvatska je zabilježila odličan interes francuskih medija i publike pri čemu je istaknuta kao destinacija zapanjujućih prirodnih krajolika, zbog čega ju Francuzi smatraju apsolutnim hitom u industriji putovanja”, izjavila je Danijela Mihalić Đurica, direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj.