Zbog gužvi i prometnih kolapsa, posebice tijekom sezone, građani Poluotok pokušavaju zaobići u širokom luku. Gomila turista koji vozilima žele doći čim bliže spomeničkoj jezgri i domaći koji moraju obavljati svakodnevne obveze, znojni i sluđeni radi manjka parkirališta, uporno pokušavaju pronaći komad “slobodnoga mista”. Stanje je, posebice za stanovnike Poluotoka, postalo gotovo pa neizdrživo.
Tko o čemu, političari u kampanji o parkingu
Problematika parkinga postala je tema i u kampanji za lokalne izbore u kojima razni politički akteri pokušavaju izložiti svoja rješenja te na osnovu njih prikupiti koji politički bod.
- I sam sam stanovnik Poluotoka i jasno je koliko muku mučimo s nedostatkom parkirnih mjesta i prostora općenito. Uz to, Poluotok je sve više pješačka zona te se dodatno nameće pitanje problema parkinga. Rješenje je u izgradnji garaže na Ravnicama gdje bi s otprilike 2000 parkirališnih mjesta riješili problem za stanovnike Poluotoka. Tu još treba uzeti u obzir i gradnju garaže ispod Višnjika koja bi dodatno pridonijela rješavanju problema u centru grada. Naravno, za građane koji u cijelosti prebivaju na Poluotoku trebat ćemo ipak omogućiti nekakav pristup automobilima do stanova i potrebnu dostavu kad Poluotok postane pješačka zona u cijelosti, poručuje SDP-ov Daniel Radeta.
Nezavisni Mladen Ninčević ovih dana najavljuje ambiciozan plan izgradnje 10 tisuća novih parkirnih mjesta po gradu, unutar kojeg bi bio riješen i problem s parkiralištima u centru grada, bez korištenja gradskih proračunskih sredstava. Ninčevića smo tražili dodatni komentar, no on je to odbio rekavši kako je sve već predstavljeno kroz njegovo izlaganje.
Ne vjeruju predizbornim obećanjima
Članovi M.O. Poluotok, koji konstantno iznose ovaj problem, ne vjeruju predizbornim obećanjima.
- Problem parkinga na Poluotoku pogađa stanovnike i sve ostale koji dolaze u središte grada te je jedan od ključnih problema zbog kojih se centar grada ne razvija u svojoj punini. Ideje oko gradnje garaže na Ravnicama svakako zvuče odlično, no to je tema koja se pokreće svaki put pred izbore, a kasnije sve stane. Također, upitno je koliko vremenski treba da to iz političkih obećanja prijeđe u gotovo djelo, a problem parkirališta za nas je alarmantan i zato tražimo rješenja odmah. Mi smo iznijeli prijedlog koji srednjoročno rješava ovaj problem, a to je zatvaranje jednosmjerne ulice od Arsenala do Foše od lipnja do listopada. Zatvorimo tu ulicu, koja je sigurnosno opasna tijekom sezone zbog gužvi i blokada, i iskoristimo je za parkiralište skupa s okolnim dvorištima. Ovaj prijedlog smo još iznijeli pri otvaranju pješačke zone na Muraju, zbog dodatnog smanjenja broja parkirnih mjesta. No, naš prijedlog se zasada ne uvažava te iz Grada kažu kako je, zbog imovinsko-pravnih poteškoća, teško izvediv, ističe Frane Brajković, predsjednik M.O. Poluotok.
Za sve su krive analize
- I prije oglašavanja M.O. Poluotok na ovu temu, analizirali smo mogućnosti osiguranja prometa isključivo za stanare Poluotoka tijekom ljetnih mjeseci na dionici od Arsenala do Foše, zajedno s inicijativom Građana za Poluotok i službom policije koja u konačnici jedina ima preuzetu obvezu nadzora prometa. Zaključak je da, bez sustavno postavljenih prepreka koje bi propuštale vozila stanara i hitne službe, nadzor nadležnih službi policije ne bi bio učinkovit u očekivanom obujmu. Projektiranje i realizacija takvog sustava iziskuje neometano raspolaganje planiranim proračunskim sredstvima, jer je riječ o velikoj investiciji. Svaku inicijativu građana Poluotoka prihvaćamo i u startu analiziramo, tako da smo omogućili i brojne lokacije parkirnih mjesta isključivo stanarima Poluotoka. U okviru raspoloživih gabarita prometnica, s obzirom na pritisak turističke sezone i u uvjetima ograničenosti raspolaganja ljudskih resursa prometnog redarstva, ulažemo i uložit ćemo sav potreban napor u osiguranju protočnosti prometa, odgovor je Robertina Dujele, pročelnika Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša.
“DA” pješačkoj zoni, ali...
-Trebamo ovo riješiti slično kao u Biogradu, a to znači da od određenog sata pa do ujutro ide rampa koja blokira promet na Poluotoku, osim za stanovnike Poluotoka s prebivalištem. Ne mislim da bi pretvaranje cijelog Poluotoka u pješačku zonu bilo dobro, jer to komplicira život svima nama koji ovdje živimo ili neka to naprave, ali neka nam omoguće prolaz kao stanovnicima, kaže Domagoj (41).
- Priče oko gradnje garaže na Ravnicama slušam već godinama i nitko tu ništa ne poduzima. Bio bi to spas za nas, no zasad je samo lijepa želja. S druge strane, zatvaranje ceste od Arsenala do Foše samo je još jedan korak prema pretvaranju Poluotoka skroz u pješačku zonu s manjkom cestovnog prometa, što nije u interesu ni meni ni većini stanovnika Poluotoka, kaže Neno (59).
- Nikome ne odgovara sadašnje stanje, ali obećavati brda i doline o 10 000 parkirnih mjesta ili ponovno vraćanje priče o garaži na Ravnicama samo su bajke. Da se mene pita, prvo treba ići u korist ljudi koji na Poluotoku žive 365 dana, a za njih je najbolje da se samo oni mogu parkirati na Poluotoku i onda rješavate glavni problem oko parkinga i dajete nadu ljudima na Poluotoku da ipak nismo zapostavljeni, ističe Branka (49).
Problem s parkingom vrući je krumpir s kojim se do kraja nije uhvatila u koštac ni sadašnja vlast, a upitno je u kolikoj će to mjeri učiniti i buduća vlast u gradu. Idu topliji dani, turisti i sezona, a čini se kako Poluotok ponovo očekuju prometni kolapsi i nemoguća potraga za parkingom svakog onog tko dođe u centar grada. Do kada tako?!