Za uvođenje zimske linije avioprijevoznik mora biti siguran da će redovito moći puniti zrakoplove kako bi mu se let isplatioZraČna Lukma Zadar/zadarska Županija
StoryEditor
FANTASTIČAN KOLOVOZ

Unatoč građevinskim radovima, Zračna luka Zadar obara rekorde

Radovi na proširenju terminala odvijaju se prema planu, a prva faza trebala bi biti završena do početka ljetne sezone iduće godine. Putnici pokazuju strpljenje, svjesni da se modernizacija provodi na većini zračnih luka u svijetu, dok su najveći teret podnijeli zaposlenici koji već cijelu sezonu rade u improviziranim uvjetima

Iza Zračne luke Zadar je iznimno uspješan kolovoz. Naime, u kolovozu je kroz Zračnu Luku prošlo rekordnih 364.356 putnika, što je povećanje od 8,54 posto, dok je u srpnju također oboren rekord s 349.630 putnika, što je povećanje od 7,21 posto u odnosu na srpanj 2024. godine.

Optimistična budućnost

Unatoč zahtjevnim uvjetima u kojima posluje, Zračna luka Zadar bilježi uspješne rezultate i optimistično gleda u budućnost. Građevinski radovi na proširenju putničkog terminala nisu usporili poslovanje, a prema riječima direktora Josipa Klišmanića, kolovoz je potvrdio da zadarska Zračna luka može biti pouzdan partner avioprijevoznicima i važan čimbenik u razvoju turizma regije.

Klišmanić naglašava da rezultati ostvareni u kolovozu imaju još veću težinu jer su postignuti u specifičnim okolnostima gradilišta. Posebno zahvaljuje djelatnicima zračne luke, koji su svojim radom i prilagodbom dokazali visoku razinu profesionalnosti.

- Pokazali smo da možemo biti pouzdani partner za naše avioprijevoznike koji mogu biti sigurni da će u godinama koje dolaze rasti razina naše usluge prema putnicima i gdje ćemo moći osigurati daljnji rast kapaciteta što je od presudne važnosti za razvoj turističke industrije u našoj regiji, poručio je direktor Zračne luke Zadar.

Proširenje terminala ide prema planu

Radovi na proširenju terminala odvijaju se prema planu, a prva faza trebala bi biti završena do početka ljetne sezone iduće godine. Putnici pokazuju strpljenje, svjesni da se modernizacija provodi na većini zračnih luka u svijetu, dok su najveći teret podnijeli zaposlenici koji već cijelu sezonu rade u improviziranim uvjetima.

- Putnik dođe i bude dva do tri sata na zračnoj luci, ali naš radnici su cijelu sezonu iznijeli u improviziranim objektima gdje, budimo iskreni, nije uvijek bilo lako raditi, rekao je Klišmanić.

Pregovoi oko zimskih letova

Zračna luka Zadar trenutno vodi pregovore s Ryanairom oko uvođenja zimskih avio linija, no kako ističe direktor Klišmanić, odluka se ne može donijeti preko noći.

- Za uvođenje zimske linije avioprijevoznik mora biti siguran da će redovito moći puniti zrakoplove kako bi mu se let isplatio. To ne ovisi o Zračnoj luci, mi letove možemo prihvatiti. To prvenstveno ovisi o destinaciji, što nudi i zašto bi netko u Zadar došao u siječnju ili veljači. A zimi osmisliti ponudu na destinaciji nije lako, pogotovo ne sa strukturom smještajnih kapaciteta kakva je u Zadru gdje uvjerljivo prevladava privatni smještaj, kaže.

Ipak, otvaranje hotela Hyatt Regency i drugih smještajnih kapaciteta daje razlog za optimizam, a pregovorima su se priključili i župan Josip Bilaver te gradonačelnik Šime Erlić, čija će podrška, smatra Klišmanić, biti od velike važnosti.

image

Radovi na proširenju terminala odvijaju se prema planu, a prva faza trebala bi biti završena do početka ljetne sezone iduće godine

Dino Svorcina/movem
image

Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar

Dino Svorcina/movem
image

Putnici pokazuju strpljenje, svjesni da se modernizacija provodi na većini zračnih luka u svijetu

Zračna luka Zadar
image

Zračna luka Zadar trenutno vodi pregovore s Ryanairom oko uvođenja zimskih avio linija, no, odluka se ne može donijeti preko noći

Zl Zadar

Regulacija taksi prijevoza i dalje nužna

Jedan od dugogodišnjih problema u Zračnoj luci Zadar bili su sukobi između taksi prijevoznika. Klišmanić ističe da su posljednjih godina uvedena pravila koja su uvelike smanjila incidente, ali i dodaje da je regulacija taksi prijevoza i dalje nužna.

- Pozdravljamo napore Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u većoj regulaciji taksi prijevoza, jer dosadašnji način obavljanja taksi prijevoza je u mnogočemu bio problematičan za cijelu turističku granu. Velika sredstva ulagana u promociju na stranim tržištima od strane HTZ-a, lokalnih turističkih zajednica te turističkih subjekata na tržištu, a tu mislim i na Zračnu luku Zadar, na taj način se poništavaju, jer svi ti incidenti ne ostaju bez odjeka na našim emitivnim tržištima. Nadamo se da će uz veću kontrolu poslovanja taksi prijevoza doći kraj i takvim situacijama, rekao je.

Važni pozitivni pomaci

I dok su u tijeku završni radovi na proširenju terminala, Zračna luka već planira buduće korake. Najveća novost bit će upravo dovršena infrastruktura, a kada je riječ o novim linijama, Klišmanić zasad ne otkriva detalje, ali uvjerava da će pozitivnih pomaka svakako biti.

- Pripreme su stalne i trenutno se vide najbolje kroz građevinske radove koji se odvijaju na proširenju zgrade putničkog terminala. To bi i trebala biti najveća novost, no ono što najviše zanima naše sugrađane, hoće li biti novih linija, trenutno ne možemo konkretno odgovoriti. No bez sumnje, bit će pozitivnih pomaka, poručio je direktor Zračne luke Zadar.

Zračna luka Zadar u proteklim je mjesecima pokazala otpornost i sposobnost funkcioniranja unatoč izazovima. Nastavak infrastrukturnih ulaganja, potencijal uvođenja zimskih linija i podrška lokalne zajednice daju naslutiti da će zadarska Zračna luka i u idućim godinama biti ključan pokretač turističkog razvoja regije.

21.09.2025., 14:27h
Karlo Ivković
21. rujan 2025 14:29