Kako prenosi HRT, najava države o obnovi pruge i ponovnoj uspostavi željezničkog prometa između Zadra i Knina razveselila je mnoge, ali i otvorila novu perspektivu razvoja Zadra, o čemu je za Zadarski tjednik već govorio Darko Kasap, pročelnik UO za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra.
Nakon obnove pruge bit će premještena zgrada postojećeg kolodvora iz središta grada u luku Gaženica, čime se širom otvaraju vrata realizacije - velebnog projekta.
Današnja slika zadarskog kolodvora je - napuštena pruga u dužini jednog kilometra, u gradskoj četvrti Arbanasi.
Vizija budućnosti je pak drugačija. Na mjestu zahrđalih tračnica, trebao bi niknuti futuristički Zadar.
Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, kaže da je Zadar uvijek imao projekte koji su ga izdizali od ostalih gradova. Kažu da je o ovaj poseban. Povezao bi cestom, ali prvenstveno šetnicom stari dio grada s lukom Gaženica.
- Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada, istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta. Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak.
Arhitekt Marušić poručuje među ostalim da su planirani škola, vrtići, vjerojatno i Crkva te park i šetnica. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas ne služi nikome i ničemu.
Gradonačelnik Dukić kazao je da će od države tražiti da im prepusti taj prostor.
Projekt predviđa i obnovu lučice Bregdetti, s novih, prijeko potrebnih, 300 komunalnih vezova. Posebno im se raduje domicilno stanovništvo.
- Volimo da se grad mijenja i da idemo naprijed, kaže Zvonimir Rogić, predsjednik Mjesnog odbora Arbanasi.
U četvrti Arbanasi vesele se još jednom posebnom projektnom objektu - gradskom stadionu, ali za sada kapacitet još nije definiran. Rogić pak napominje da je ondje najstariji nogometni klub i da je stariji od Hajduka.
Kad se sve stavi na papir, zbroji i oduzme računica izgleda ovako:
- Mi se tu krećemo između 20-30 milijuna eura procijenjene vrijednosti, kazao je Darko Kasap, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo.
Novac bi se pokušao namaknuti iz gradskog i državnog proračuna te spasonosnih sredstava EU-a. Kasap pak očekuje da se u jednom mandatu mogu realizirati svi projekti.
Obnovom pruge Zadar-Knin te izmještanjem kolodvora, kao i realizacijom ovog projekta, luka Gaženica postaje središte svih prometnih čvorova, pomorskog, cestovnog, željezničkog s direktnom poveznicom na Zračnu luku Zemunik. Bio bi to najvidljiviji zadarski projekt od neovisnosti, nešto ne samo jedinstveno u Hrvatskoj, nego i mnogo šire.