Tomislav Fain, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija i član Turističkog vijeća Zadarske županijeJosip Regović/PIXSELL
StoryEditor
“Sive zone” zadarskog turizma

Velik broj privatnih iznajmljivača još radi “na crno”, a “mutne” su i neke turističke agencije

Jako je važno za planiranje turističkog sektora i infrastrukture imati točne brojke gostiju. Velik je broj ljudi koji uopće nemaju prijavljene apartmane, rade na crno i nelojalna su konkurencija svima onima koji rade uredno i plaćaju sve što treba, objašnjava Fain

Turizam u Hrvatskoj doživljava pozitivne promjene s porastom dolazaka stranih gostiju i povećanjem broja Hrvata koji putuju u inozemstvo. Turističke agencije bilježe značajan napredak u predsezoni, što se pripisuje poboljšanju ekonomske situacije i rastućoj svijesti o važnosti putovanja.

Unatoč pozitivnim trendovima, i dalje postoje izazovi s neprijavljivanjem gostiju i iznajmljivanjem smještaja “na crno”. Tomislav Fain, predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija i član Turističkog vijeća Zadarske županije, već godinama ukazuje na te probleme. No, srećom, s vremenom se, kako kaže, podiže svijest o tome da treba prijavljivati goste, a osim toga Državni inspektorat sve više kontrolira situaciju na terenu što itekako utječe na cjelokupnu situaciju.

- Još uvijek postoji siva zona u iznajmljivanju privatnog smještaja, ne prijavljuju se ni gosti ni apartmani, što smatramo puno većim problemom. Jako je važno i za planiranje turističkog sektora i za planiranje infrastrukture imati točne brojke gostiju, zbog brojke neprijavljenih gostiju prevelika je razlika između podataka i stvarnog stanja. Zatim, velik je broj ljudi koji uopće nemaju prijavljene apartmane, rade “na crno” i nelojalna su konkurencija svima onima koji rade uredno i plaćaju sve što treba, objašnjava Fain i dodaje da je rješenje povećavanje kazni.

Također, ista je situacija i s turističkim agencijama koje ne plaćaju poreze, nude povoljnije opcije jer ne izvršavaju obveze te time ugrožavaju poslovanje drugih agencija.

Iako se turističke agencije suočavaju s problemima vezanim za radnu snagu, posao u agencijama i dalje je atraktivan, posebno za studente koji traže praktično iskustvo. No, kvaliteta usluge ovisi o iskustvu radnika, a turističke agencije igraju ključnu ulogu u koordinaciji svih djelatnosti i osiguravanju zadovoljstva gostiju.

- U sezonskom dijelu velik dio posla mogu odraditi studenti, njima je to odlična praksa. Naravno, ako se ljudi mijenjaju svake godine, to se ne može mjeriti s nekim tko ima višegodišnje iskustvo. Tijekom pandemije izgubili smo dosta kvalitetnih ljudi koji znaju puno stvari, što naš posao i zahtijeva. Problem turističke agencije nisu radnici agencije, ali mogu biti npr. vozači, kuhari, konobari naših partnera. Gosti neće zvati ni prijevoznika, ni restoran, nego nas, agencije, govori Fain.

image

Turističke agencije bilježe značajan napredak u predsezoni

Linda Vidović
02.06.2024., 13:31h
08. rujan 2024 05:25