To pokazuje kako većina gostiju iz grada odlazi vrlo zadovoljna, što je odlična vijest za lokalne dionike u turizmu, jer se stalnim povećanjem online reputacije sustavno diže i cjelokupna vrijednost destinacije.
U analizu su uključeni podaci o 302 poslovna subjekta iz različitih sektora iz turizma i ugostiteljstva. Rezultati potvrđuju stabilnu razinu kvalitete i pozitivan dojam kojeg destinacija ostavlja na svoje posjetitelje, a posebno se ističe kako gosti u većini komentara i recenzija hvale ljubaznost i uslužnost osoblja, što je jedna od najvećih prednosti zadarskih domaćina.
Kako su ocijenjeni pojedini sektori?
* Hoteli: 87/100
Stopa odgovora iznosi visokih 52 posto, što pokazuje angažman i dobru komunikaciju s gostima.
* Hosteli: 87/100
Napredak u ocjeni kvalitete od 1,71 posto u odnosu na prethodno razdoblje.
* Privatni smještaj: 86/100
Stabilan rezultat koji potvrđuje prepoznatljivost kvalitete.
* Restorani: 93/100
Visoke ocjene za hranu (89/100) i ambijent (97/100).
* Caffe barovi: 85/100
Pozitivni dojmovi, ali i mogućnosti za dodatno poboljšanje.
* Atrakcije: 94/100
Gosti iznimno uživaju u sadržajima i doživljajima.
* Turističke agencije: 98/100
Vrlo visoka razina profesionalnosti i povjerenja.
* Marine: 87/100
Prepoznatljivi standardi i sigurnost.
* Plaže: 88/100
Pozitivne ocjene i dobar ukupni dojam.
Analiza je provedena u sklopu programa IQM Destination, kojeg provodi Turistička zajednica grada Zadra u suradnji s tvrtkom Feel IQM s ciljem pomoći lokalnim poduzetnicima i institucijama, kako bi putem stvarnih komentara i objektivnih podataka unaprijedili kvalitetu usluge, komunikaciju i održivost. Program uključuje kontinuirano praćenje komentara gostiju na najvažnijim online platformama, što omogućuje pravovremenu reakciju i konkretnu prilagodbu poslovanja.
Što kažu zadarski ugostitelji i hotelijeri?
Vlado Babac, restoran Pet bunara: "IQM program smatram korisnim jer pruža sveobuhvatne dijagnostičke alate koji nam pomažu u praćenju i unapređenju kvalitete i održivosti našeg poslovanja vezano uz turizam. Uz ovaj sustav povratnih informacija možemo kontinuirano usavršavati usluge, na vrijeme detektirati i rješavati slabosti i posljedično mjeriti napredak."
Duje Stanišić, restoran Botanist: "Sviđa mi se što se kroz platformu IQM nastoji uključiti čim više poduzetnika u svrhu razvoja cijele destinacije putem umrežavanja i zajedničke kampanje koje provodi Turistička zajednica, a također i najavljene edukacije nakon ljeta. Nama poduzetnicima otvaraju se nove prilike za suradnju, bolju informiranost o trendovima i izravno uključivanje u kreiranje općeg turističkog doživljaja Zadra."
Mladenka Štura, hotel Bastion i restoran Kaštel: "Ovakav sustav nam je koristan jer dobijamo detaljne analize poslovanja kroz objektivna mjerenja i mišljenja korisnika izražena na najvažnijim online platformama. Na temelju toga imamo konkretne i individualizirane prijedloge za poboljšanje usluge, prezentacije, komunikacije i održivosti, što nam pomaže u rastu kvalitete i konkurentnosti."
Zadar se prepoznaje kao kvalitetno, dobro organizirano i gostima prilagođeno odredište. Uz alate kao što je IQM te uz angažman svih dionika – iznajmljivača, ugostitelja, hotelijera i agencija – još se više može unaprijediti ponuda i iskustvo naših gostiju. Upravo to Turistička zajednica planira napraviti putem organiziranja radionica u suradnji s tvrtkom FeelIQM te daljnjim umrežavanjem svih relevantnih dionika u okviru programa IQM Destination.