Urbana sinkronija i palimpsestne slike naslov je izložbe Mirka Marušića koja je sinoć otvorena u Galeriji Zadarta. Akademski slikar Mirko Marušić nastavlja eksperimentirati s tehnikama, materijalima i mogućnostima slike i slikarstva. Od svojih početaka, glavna preokupacija mu je urbano življenje, društvena zajednica i njezin sustav funkcioniranja. U sada već antologijskom ciklusu od šest slika, slikao je vukove, hijene i majmune u tkivu grada, kao jasne alegorije ljudskih karaktera. Zadarskoj publici se prije nekoliko godina baš ovom tematikom predstavio u galeriji Zadarta.
Sinoćnjom izložbom Marušić nastavlja slikati narativni diskurs o urbanitetu. U novom miniciklusu od četiri slike, bavi se komunikacijom u urbanoj nam egzistenciji. Slika autocestu (slika Al) kao simbol prostorne povezanosti gradova i drugih urbanih mjesta življenja. Autocesta svladava prostor i povezuje ljude i urbana mjesta. Druga slika nosi naslov Hladna fronta i jasno se odnosi na vrijeme, meteorološko, ali preko njega i vrijeme kao pojam protoka i prolaznosti svega. Prostor-vrijeme ključna je teorijska i filozofijska kategorija mnogih umjetničkih radova i suvremene umjetnosti svuda u svijetu. Treća slika, Balkanski epicentar, opet, naslov slike sve govori, koncentrira promišljanje o zemljopisnom usudu, i više, o mentalitetu, običajima i kulturi življenja. Četvrta kompozicija, Net 3.0 odnosi se dakako na internet, univerzalnu globalnu komunikacijsku mrežu bez koje danas praktički je teško i zamisliti suvremeni život.
Slike su kombinacija akrila i kolaža. Marušić, ne slika na platnu nego na papiru ispod kojega postavlja drugi papir ili papire, da vidi kako se slojevi boje prelijevaju, i tako dobiva svojevrsne palimpseste. Palimpsesti su slike ispod slika. Slikar može naslikati novu sliku na nekoj staroj, ili preslikati svoju sliku. Zanima ga kakve će teksture površine dobiti, kako impregnirati boju u slojevima papira, a da pritom dobije slojeve boja koje će sliku definirati kao apstraktnu, ali jasnu u metaforičko - alegorijskom i simboličkom, dakle semiološkom značenju.
- Slikama vizualno pripovijeda priču o antropologiji današnjega urbanog čovjeka i života. K tome, jasno je da se radi o vrhunskom slikaru, odlučnoga i sugestivnog poteza, rasnoga kolorista i vještoga majstora strukturiranja kompozicije da dobije savršenu ravnotežu i dinamičan ritam svih dijelova slike. U ovome je miniciklusa od četiri slike pod zajedničkim nazivom Urbana sinkronija. eksperimentirao s podlogom, rekao je povjesničar umjetnosti Enes Quien...