Nakon nedavnog točenja ovdašnjih vina na velikom turističkom sajmu u Münchenu, prethodnom u Berlinu, a kojima se uz paški sir teško moglo odoliti pa su i zadarski i hrvatski štand kao zemlje partnera plijenili pažnju, najave partnerstva u svijetskom predstavljanju s ovdašnjim vinarma od strane Turističke zajednice Zadarske županije dobivaju sasvim novu i do jučer neslućenu dimenziju.
Naime istakli smo nedavno kako je u Milanu najavljen nastup s najsnažnijim tamošnjim eno gastro promotorima - kultnim talijanskim gastro časopisom La Cucina Italiana, a iz portfelja medijske kuće Condé Nast. Kažimo da je za austrijsko odnosno germansko tržište odabrana “alfa i omega” vinarstva i gastra za Germane, Agencija Falstaff s kojom je najavljen i nastup u Beču.
Predstavlja se osam vinara
Kako nam prenosi Radoslav Bobanović, predsjednik Udruge vinara Zadarske županije put Beča će vina i vinari:
- Ide osam vinarija i to PZ Maslina i vino, Kraljevski vinogradi, Vinarija Škaulj, Vina Bora, Vina Fiolić, Vinarija Degarra, Vinarija Jokić i Figurica Mladena Anića.
Condé Nast globalna je medijska tvrtka koju je 1909. godine osnovao Condé Montrose Nast (1873–1942), a u vlasništvu je Advance Publicationsa sa sjedištem u One World Trade Centeru u financijskoj četvrti Lower Manhattana, ali s pokrivanjem izdanja diljem svijeta. Medijski brendovi tvrtke privlače više od 72 milijuna potrošača u tisku, 394 milijuna u digitalnom i 454 milijuna na društvenim platformama. To uključuje Vogue, The New Yorker, Condé Nast Traveler, GQ, Glamour, Architectural Digest, Vanity Fair, Pitchfork, Wired i Bon Appétit te već spomenuta La Cucina Italiana.
Falstaff je pak osnovan 1980. kao vinski časopis u Austriji. Falstaff je sada etablirana medijska platforma u njemačkom govornom području Europe s vodećim publikacijama i web stranicama u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj. Tiskani i e-časopisi Falstaff čine Falstaff najvećim časopisom o vinu, hrani i putovanjima na njemačkom govornom području s ukupnom nakladom od oko 150.000 primjeraka, i milijunskom publikom.
Izvrsnošću zavrijedili
Nastojanja Turističke zajednice Zadarske županije na snažnim iskoracima u predstavljanju ove regije kao eno gastro destinacije odvijat će se i kroz sintagmu “daj dite materi” rekli bi po izboru partnera za ova predstavljanja. I naravno, valja kazati da su svojom izvrsnošću ovdašnji vinari to i zavrijedili, naime sa spomenutim kućama predstavljanje vina ako nisu izvrsna nije ni moguće dogovoriti, jer takva oni ne prezentiraju.
Za Milano je kao i Beč također dogovoren plasman ovdašnjih vina, a detalji se za konac travnja dogovaraju s TZ Zadarske županije, koja ovim i najavljenim drugim potezima postaje istinski prvi partner ovdašnjih vinara i ne tek njih već svih organiziranih ovdašnjih proizvođača vrhunskih gastro proizvoda.
Planira se i Ljubljana i neke druge destinacije kao svojevrsan road show set vikend food festivala po susjednim zemljama gdje bi naša jela i vina privukla publiku na dolazak. Planova je još mnogo za promociju Zadarske županije kao istaknute vinsko gastronomske destinacije, kako je to zamislila Turistička zajednica a koja potvrđuje da to misli ozbiljno. U planu je i izrada vinske brošure sa svim ovdašnjim vinarima i vinarijama, a razmatra se i izrada i postavljanje oglasnih ploča s ucrtanim lokacijama vinarija i kušaonica pred svaku, jer si nisu konkurencija već nadogradnja i reklama jedan drugom.
Svesrdna podrška TZ Zadarske županije...
Uz ovu svesrdnu podršku TZ Zadarske županije pa i nadmašivanje same Zadarske županije, prethodnog najbližeg partnera i pomagača vinara, vinari čekaju i kakvu takvu potporu Zadra i TZ Zadra, kao najvećeg ovdašnjeg tržišta i mamca. No, nju vezuju uz neophodnost promjene filozofije po kojoj turizam pa i život Zadra čini grad, a ne i njegovo okruženje. Upravo specifično ovdašnje agrarno i ribarski prebogato okruženje, s nizom izletničkih atrakcija i oblika aktivnog turizma, u bogatstvu raznolikosti, predstavlja nedovljno korišteni “forte” Zadra spram većine drugih turističkih sredina s kojima u kombinaciji grad može značajno produljiti turističku sezonu, a i obogatiti svoj svakodnevni život, a pomoći održanu i razvoju života u ruralnom okruženju. Uostalom živimo u vremenu kada se “zeleno”, “održivo”, “od polja do stola”, lokalne namirnice, jela, kuhinja, običaji,.. nameću kao aduti turisitčke ponude, pa i unaprjeđenja vlastitog života.