U prometnu infrastrukturu trenutačno se ulaže tri i pol milijarde eura, rekao je u ponedjeljak potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, na otvaranju kongresa Hrvatskog društva za ceste i željeznice Via Vita.
- Taj investicijski ciklus dominantno je financiran iz europskih fondova. To su velika ulaganja koja su jedan od generatora gospodarskih aktivnosti ponajprije u građevinskom sektoru, ali i popratnim djelatnostima. Možemo biti zadovoljni jer se tih 3,5 milijarde eura odnose uglavnom na gradnju cesta i željeznica, koje ostaju najveći izazov, rekao je Butković.
Stoga će, prema njegovim riječima, sljedećih deset godina obilježiti upravo ulaganja u željeznicu.
- U modernizaciju željezničke infrastrukture već sada ulažemo više od milijardu eura, no ta ulaganja do 2030. godine trebala bi iznositi do šest milijardi eura, rekao je Butković.
- Vlada i ministarstva učinit će sve da provedba tih velikih infrastrukturnih prometnih projekata ide što brže, najavio je.
Što se tiče cesta, nakon Pelješkog mosta i probijanja druge cijevi tunela Učka, prioritet je dovršetak koridora prema Mađarskoj, autocesta prema Sisku i gradnja jadransko-jonskog koridora za koju je osigurano 1,5 milijardi eura te autoceste Križišće-Žuta Lokva i Metković-Dubrovnik, rekao je Butković.
Dodao je kako je u planu je i niz brzih cesta u kontinentalnom djelu Hrvatske.
- U Istri ćemo završiti istarski ipsilon. Razgovaramo o tome da autocesta od ipsilona pređe u iks i da se dio od Kanfanara prema Labinu spoji također autocestom, poručio je Butković.
Odgovarajući na pitanje novinara rekao je kako se do sada u Istri nije moglo istovremeno graditi u autocestu i željeznicu jer Hrvatska nije tako snažna financijski i gospodarski paralelno to odraditi.
Sljedeće četiri godine očekuje se početak velikih strateških projekata te možda za sada najveći val investicija, rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. (Hina)