34819
Sime Zelic/pixsell
StoryEditor
Protiv volje većine u GV-u

Dukić zaustavio odluke o smanjenju cijena odvoza otpada i obustavi izmjena i dopuna Prostornog plana

Gradonačelnik Branko Dukić obustavio je odluke Gradskog vijeća izglasane na prošlotjednoj izvanrednoj sjednici. Riječ je o smanjenju fiksnog dijela cijene odvoza otpada i obustavi V. izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Grada Zadra

Odluka o smanjenju cijene odvoza otpada donesena je na prijedlog Akcije mladih, a vijećnicima se sada osporava procedura donošenja odluke jer Gradsko vijeće nije čekalo da prođe rok od 30 dana u kojem gradonačelnik ima pravo dati svoje mišljenje na odluku već je sazvalo izvanrednu sjednicu, kao i to da se ne može mijenjati akt koji formalno više nije na pravnoj snazi i što je za nju pokrenut postupak ocjene zakonitosti.

- Cijena koja je utvrđena u Odluci o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge, u iznosu od 6,20 eura bez PDV-a za korisnike kućanstvo, odnosno 9,20 eura bez PDV-a za korisnike koji nisu kućanstvo, prema kalkulacijama davatelja usluge Čistoća d.o.o. nije dostatna za obavljanje javne usluge. Definirana cijena neće davatelju usluge osigurati ekonomski održivo poslovanje, sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge, niti će sustav sakupljanja komunalnog otpada moći ispuniti svoju svrhu. Davatelj usluge je trgovačko društvo koje mora raditi u skladu sa Zakonom o trgovačkim društvima i svoje aktivnosti ne smije obavljati na način da društvo dovodi u negativno poslovanje. Smanjenje cijene imati će za posljedicu smanjenje broja odvoza i kvalitete usluge, navodi se u Glasniku Grada Zadra.

- Cijena definirana Odlukom nije utemeljena na detaljnoj analizi operativnih troškova već je paušalno procijenjena ne uzimajući u obzir prave i stvarne troškove davatelja usluge, dodaje se.

Kada je u pitanju obustava V. izmjena i dopuna PPUGZ, u Glasniku se navodi kako je ta "odluka stavljena izvan snage bez pravih i obrazloženih razloga".

- Stavljanjem izvan snage navedene Odluke anulirao se dugogodišnji zahtjevni rad i proces koji iziskuje svaka izrada izmjena i dopuna prostornih planova. Naime, Odluka o izradi V. izmjena i dopuna prostornog plana uređenja Grada Zadra donesena je upravo zbog uočene i utvrđene potrebe za poboljšanjem standarda života na administrativnom području Grada Zadra i to promjenom namjene površina u svrhu omogućavanja realizacije: javnih i društvenih sadržaja (predškolskih, školskih, kulturnih, zdravstvenih, sportskih i vjerskih i dr. ustanova), javnih zelenih površina, javne infrastrukture (prvenstveno prometa) te zbog potrebe izmjene urbanističkih parametara kojima se podiže kvaliteta-standard uređenje prostora, posebice u zoni stanovanja i stvaranja prostornoplanskih preduvjeta za daljnji razvoj turizma i komplementarnih sadržaja (ugostiteljstvo, sport, rekreacija i ostalo) a s ciljem postizanja održivih turističkih investicija, stoji u objavi u Glasniku Grada Zadra.

- Odlukom o ukidanju Odluke o izradi V. izmjena i dopuna Prostornog plan uređenja Grada Zadra zadržali bi se na duže vrijeme parametri i uvjeti koji nisu u skladu sa željenim standardima razvoja Grada Zadra zbog čega su bile potrebne korekcije prostorno planskih parametara i uvjeta, koji bi doveli do stvaranja optimalnih razvojnih mogućnosti te novo planiranih namjena sukladno novom stanju i očekivanjima za daljnji razvoj Grada Zadra, navodi se u Glasniku, a vijećnici sada imaju rok od 8 dana da uklone uočene nedostatke.

19.02.2025., 14:20h
21. veljača 2025 08:08