Hrvatska turistička zajednica i ove je godine nastupila na vodećem svjetskom turističkom sajmu ITB Berlin, s ciljem predstavljanja ukupne hrvatske turističke ponude, dok se Turistička zajednica Zadarske županije, s osam partnera, predstavila se na zasebnom štandu. Ovogodišnji nastup okrunjen je na samom početku - dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD) koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025., a nagradu je uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune.
Njemačka najvažnije emitivno tržište
- Njemačka je za nas najvažnije emitivno tržište, i zato šaljemo poruku da je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja. Prema ReiseAnalyse za 2024. godinu, Nijemci će u ovoj godini putovati više nego prije pandemije i tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice kad govorimo o razdobljima pred i posezone. Ponosni smo što je Hrvatska proglašena najboljom zemljom za posjetiti u 2025. godini prema European Best Destinations. To je još jedna potvrda našoj kvaliteti turističke ponude, kontinuiranom podizanju standarda i najljepša pohvala svim našim turističkim djelatnicima. ITB sajam u Berlinu iskoristit ćemo i kao priliku da na međunarodnoj razini pokažemo kojim aktivnostima smo se čvrsto pozicionirali kao predvodnici razvoja održivog turizma, izjavio je ministar turizma Tonči Glavina.
Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima, kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje, poslovna očekivanja, trenutno stanje bookinga na njemačkom tržištu te prognoze vezane uz ovogodišnji turistički rezultat.
- Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta, uključujući i onih s platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta. Uz to, zahvaljujući EBD izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika. Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera, u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac, rekao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
Nijemcima u 10 omiljenih odredišta, Bavarcima treći
Hrvatska je na ITB-u predstavljena kao destinacija koja mijenja svoje trendove u smjeru održivog turizma te kao odredište koje pruža visoku kvalitetu svojih usluga.
- Ovogodišnji sajam odvija se u kontekstu složene ekonomske i političke situacije u Njemačkoj, međutim, ona ne utječe negativno na turistička kretanja niti na raspoloženje Nijemaca prema putovanjima u inozemstvo. Jako me veseli što je nastup HTZ-a na ovom značajnom turističkom događanju obilježen velikim brojem sastanaka s našim partnerima, kao i s institucionalnim subjektima iz Njemačke, ali i iz drugih zemalja. ITB i ove godine ostaje važna točka u realizaciji turističke godine te sam siguran da će pružiti odličan orijentir za nadolazeću sezonu u kojoj se očekuje dodatno povećanje konkurentnosti Hrvatske na turističkom tržištu, kao jedne od glavnih destinacija za njemačke putnike, komentirao je Romeo Draghicchio, direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Njemačkoj.
Za razliku od “korona godina”, kada smo Nijemcima upadali u prvih pet poželjnih i najpopularnijih destinacija, sada im ulazimo u prvih 10. Raduje da smo Bavarcima, a oni su nam zbog blizine i cestovne dostupnosti najmnogobrojniji njemački gosti, treće najpoželjnije odredište.
Već niz godina Turistička zajednica Zadarske županije s lokalnim TZ-ima, Zračnom lukom, te partnerima iz realnog sektora, odnosno najjačim turističkim kućama i agencijama, uzima samostalni štand. U davnija vremena s WTM-om u Londonu otvarala se i predviđala iduća godina i startala prodaja, a da bi do ovog u Berlinu u ožujku, hotelijeri već znali kakva će im biti godina i koliko je prodano. No, to je bilo davno kada su kapaciteti i komunikacije bili ograničeni. Dodajmo kako su Nijemci najvažniji i najbrojniji gosti koji čine više od 20 posto ukupnih turističkih noćenja u Hrvatskoj pa tako i Zadarskoj županiji. Tako je bilo i lani, kada su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja. Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko 10 milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5 milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja).