Ma kakvo god bilo, ne postoji ni zrnce sumnje da već imate odavno i precizno profilirano mišljenje o današnjim medijima, novinarima i njihovoj društvenoj ulozi u modernom svijetu. Evo kako to vidi Ante Tomić:
Od novinara do dnovinara
- U opisu našeg posla, medija, je da budemo zajebani kurvini sinovi, a ne podmukle alapače. Naš je posao da upozoravamo na kriminal, bjesnimo protiv represije i izrabljivanja, osuđujemo vjersku i nacionalnu nesnošljivost, otkrivamo korupciju, ismijavamo pohlepu, taštinu i glupost i hvalimo plemenitost i nesebičnost, da budemo suosjećajni sa slabima i bezobrazni s moćnima, iskreni i pošteni i ponizni pred čitateljima, smatra Tomić.
Zna Ante da su mediji sve dalje od toga da se ponašaju kao “zajebani kurvini sinovi” i da se sve češće pretvaraju u tiražne i površne “alapače”. Prosuđujući samo po učestalo negativnim komentarima pod tekstovima u kojima su novinari dnovinari, crvi i što sve ne, reklo bi se da su čitatelji bliži Tomićevoj viziji novinarstva nego medijskim “alapačama”. Ali, klikovi tobože govore nešto drugo...
Kako su “alapače” naslijedile “kurvine sinove”
Nekada su mainstream mediji strogo pazili da u javnost plasiraju proizvod koji podsjeća na “dućan mješovite robe” u kojem će što veći broj konzumenata pronaći što više “artikala” za sebe ne bi li se tako zadržale ili uvećale famozne stope rasta i zadovoljili vlasnički apetiti za profitom. Novinari su ubrzo na svojoj koži osjetili što je to mislio nekadašnji američki senator Eugene McCarthy kada je političare usporedio s nogometnim trenerima koji moraju biti dovoljno pametni da razumiju igru, ali i dovoljno glupi da misle kako je bitna. Novinari su se našli u procijepu između novinarstva i profita, “kurvini sinovi” su kao dinosauri polako počeli izumirati, “alapače” su počele osvajati sve veći dio terena.
Tako su zajedno dočekali vrijeme u kojemu mediji sve manje objavljuju ono što je u stvarnom interesu građana, a sve više ono što građane navodno zanima. Stari “dućan mješovite robe” ubrzano se preobražavao, možda i pod neviđenim naletom novih tehnologija i društvenih mreža rađala se nova zagonetka: što učiniti s previše informacija i može li moderni svijet uopće apsorbirati ovoliku količinu stvarnih, ali i potpuno besmislenih i nepotrebnih vijesti.
Masovno medijsko zastrašivanje Trećim svjetskim ratom
Pogledate li današnje medije, nije teško uočiti da su, pogotovo od napada Rusije na Ukrajinu, postali nadrealna mješavina masovnog zastrašivanja i potpune trivijalnosti.
Tako se odjednom “Treći svjetski rat” udomaćio na naslovnicama cijelog svijeta, pa i Hrvatske. Ono što je u tome groteskno, činjenica je da se naslov uz naslov (kao da je riječ o tekstovima i temama podjednake važnosti!) plasiraju dramatične najave nadolazeće atomske kataklizme i detalji razvoda dvoje debilnih celebrityja, povijest njihovih seks skandala i bjesomučna tučnjava oko bračne imovine.
Kako to izgleda?
Jutarnji list još u listopadu 2025. donosi naslov “Rat u Ukrajini upravo se pretvorio u Treći svjetski rat!”. Index u ožujku ove godine piše: “Ne misli samo Trump da bi rat mogao postati Treći svjetski. To kaže i Zelenski”. Novi list u studenom 2024. javlja da “Zapad ne treba strahovati da će rat u Ukrajini još eskalirati. Treći svjetski rat je, naime, već počeo”.
Mjesec dana kasnije Danas.hr javlja “Treći svjetski rat je već u tijeku, u Ukrajini”. Još u studenom 2022. godine 24 sata otkrivaju: “Bitka za Ukrajinu, Treći svjetski rat? Da, odjednom smo se našli na rubu nuklearnog obračuna”. The Telegraph u listopadu prošle godine navodi “Rat u Ukrajini bi se mogao uskoro pretvoriti u Treći svjetski rat”, Politico piše da je u Ukrajini već u tijeku Treći svjetski rat.
Sve to vrišti iz medija, strah od Trećeg svjetskog rata je roba koja se, po svemu sudeći, jako dobro prodaje. A sada pogledajte što, paralelno s pokoljem u Grazu i enormnim brojem žrtava u rusko-ukrajinskom ratu, hrvatski mediji objavljuju u utorak 11. lipnja ove godine, nakon što su nas temeljito prestravili s nuklearnim armagedonom koji samo što nije ili je već tu, ali se mi uspješno pravimo blesavima.
Starlete, zvijezde, zvjezdice i wannabe persone otporne na radijaciju?
Tako Jutarnji piše da je “Sofia Vergara (52) raspametila fanove fotkama u toplesu”, kao da će to čitatelje smiriti pred Treći svjetski rat?! JL otkriva da je “Detalj s vjenčanja pokrenuo lavinu nagađanja o Taylor Swift i Travisu Kelceu: Pa pogledajte što piše u tom pismu”, kao da je “u tom pismu” objavljen točan sat i datum početka Trećeg svjetskog rata?! Ima toga u JL još: “Kći Jessice Albe proslavila je 17. rođendan, a tinejdžerica je već prerasla mamu”, kao da će tinejdžerica već nekako preživjeti Treći svjetski rat?! JL se hvali “Otkrili smo koja je zajednička slabost Meghan Markle, Sofije Vergare i Khloe Kardashian”, kao da su na cijelom svijetu baš njih tri nekim čudom otporne na radijaciju, a onda je u JL “Maja Šuput dala do znanja u kakvom je odnosu s bivšim suprugom nakon razvoda”, kao da će zbog tog “odnosa” čitatelji lakše podnijeti atomski udar?!
Tog istog utorka Večernji list nas upoznaje da je “Anđa osvojila imunitet, a Harisova vladavina izaziva sve više nezadovoljstva” (to je valjda nekakav reality usred Trećeg svjetskog rata), pa da “Hedviga iz “Braka na prvu” broji sitno do najsretnijeg dana” (svadba ide prije Trećeg svjetskog rata?). Ima i VL ispovijest - “Naša voditeljica o raspadu braka: On se ravno od mene odselio k drugoj ženi, a glavna podrška mu je bila mama”, pa je na koncu tu i neka brazilska starleta koja je “Potrošila više od milijun eura na plastične operacije: Blokirali su me na aplikacijama za upoznavanje jer sam previše lijepa”. Što li će biti s njim, njegovom mamom i brazilskom starletom kad Treći svjetski rat stigne i do njih?!
Na kraju, 24 sata u utorak objavljuju da neka tamo “Želi spavati s igračima iz svake momčadi Premiershipa i već je počela: “Sami se javljaju””. Neizvjesno je samo hoće li ih u tom podvigu prekinuti Treći svjetski rat.
Palestinska djeca u raljama medijskih i političkih moralnih degenerika
Dok nas taj zastrašujući rat ne poklopi, možda saznamo kako su Sofia Vergara, Hedviga, Anđa i Haris, Meghan Markle i Khloe Kardashian, Maja Šuput i brazilska starleta, kći Jessice Albe i Taylor Swift i Travis Kelce, on i njegova mama, kako su svi oni postali vijest koju i hrvatski mediji nemilice pokušavaju prodati? I kako su i zašto vijest prestala biti palestinska djeca, njih 17.400 koliko su ih izraelske snage ubile do konca studenoga prošle godine? Je li zaista moguće da mediji samo refleksom sluge u stopu prate odvratnu šutnju moralnih degenerika, svjetskih, europskih, pa i hrvatskih političkih moćnika o žrtvama u izraelsko-palestinskom ratu i humanitarnoj katastrofi epskih razmjera?
-Jučer su bombardirana djeca. To je okrutnost. To nije rat. Htio sam to reći jer to dira u srce, rekao je u studenom prošle godine papa Franjo.
Ako ikoga to zanima: čini se da ni Francisco Bergoglio nije dopro ni do medija, ni njihove publike, ni gospodara straha, ni vlasnika profita.
P.S.:
Nešto nije u redu s naslovom ovog teksta?! Sigurno. Ali, iskreno priznajte: da nije tog naslova, koliko vas bi uopće pročitalo tekst?
Laku noć i medijima i čitateljima.