Među učiteljima, koji više od 85 posto izrazito podržavaju ili podržavaju ideju zabrane korištenja mobitela, učitelji predmetne nastave u nešto većoj mjeri izrazito podržavaju zabranu (37,2 posto) u usporedbi s učiteljima razredne nastave (30,5 posto), pokazuje istraživanje Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, provedeno u svibnju i lipnju 2022. godine. Nisu uočene spolne razlike u učestalosti pojedinih odgovora.
U istraživanju je sudjelovalo 1705 učitelja, 3706 učenika petih te 3866 učenika sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj, a rezultati su prikazani u izvješću "Zabrane? - Korištenje mobitela u osnovnim školama Republike Hrvatske iz učiteljske i učeničke perspektive".
Učitelji u Dalmaciji (40 posto), Istri i Primorju (39,3 posto) i Zagrebačkoj regiji (38 posto) prednjače u izrazitom podržavanju zabrane korištenja mobitela u školama. Radi se o malim razlikama, rezultati pokazuju da učitelji svih regija u Hrvatskoj (Sjeverozapadna, Istra i Primorje, Slavonija, Dalmacija, Zagrebačka regija te Središnja Hrvatska) dominantno podržavaju zabranu.
Najviše se izrazito protive ili protive zabrani u Slavoniji (19,8 posto), a najviše se izrazito protive zabrani u Sjeverozapadnoj Hrvatskoj (4,4 posto).
Učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture (46,6 posto) i Informatike (45,4 posto) u nešto većoj mjeri izrazito podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama.
Mlađi učenici podijeljeni po pitanju zabrane, znakovit udio onih koji zagovaraju zabranu
Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane korištenja mobitela u školama (47,4 posto se izrazito protivi ili protivi zabrani, dok 52,6 posto učenika podržava ili izrazito podržava zabranu).
U sedmom razredu se učenici većinski protive ili izrazito protive zabrani (68,9 posto), dok nešto manje od trećine učenika sedmih razreda podržava ili izrazito podržava zabranu korištenja mobitela u školama.
Kod učenika petih i sedmih razreda nisu uočene spolne razlike u odgovorima, kao ni razlike ovisno o školskom uspjehu učenika, stoji u izvješću.
Rezultati pokazuju da je u obje generacije broj učenika koji podržava ili ne podržava zabranu korištenja mobitela u školama podjednak u svim regijama.
Analizirane su i razlike u odgovorima učenika ovisno o obrazovnom statusu roditelja (oca), a rezultati pokazuju da nema statistički značajne razlike u podržavanju, odnosno protivljenju zabrani korištenja mobitela u školama ovisno o obrazovnom statusu oca ni kod učenika petih ni sedmih razreda.
Podaci učenika sedmih razreda ukazuju da se oni dominantno protive ili izrazito protive zabrani korištenja mobitela u školama, neovisno o tome je li im otac završio osnovnu školu, srednju školu ili višu školu/fakultet. (Hina)