Zračna luka ZadarZračna Luka Zadar
StoryEditor
ZRAČNA LUKA ZADAR

Počinje prva faza proširenja putničkog terminala, brojka od 1,5 milijun putnika sve bliža

U Zračnoj luci Zadar kreću s prvom fazom radova na proširenju putničkog terminala vrijednom 12,3 milijuna eura bez PDV-a. U prvoj će se fazi proširiti prostor odlazaka putnika koji je trenutno najkritičniji, s obzirom na njegove kapacitete

Naime, broj putnika svake godine toliko poraste, da postojeća infrastruktura doslovno puca pod golemim pritiskom. Usporedbe radi, 2017. kroz zadarski aerodrom je prošlo oko 590.000 putnika, a ove se godine očekuje više od 1,5 milijun putnika, dakle skoro milijun putnika više u odnosu na 2017.

- Već od 31. kolovoza ove godine možemo reći kako je iza Zračne luke Zadar još jedna rekordna godina. Naime, toga dana smo dosegli broj putnika iz cijele 2023. godine. Do 11. rujna kroz Zračnu luku Zadar prošlo je 1.338.367 putnika. Što se tiče posezone, kao i svake godine, letovi traju do kraja listopada, odnosno do završetka ljetne sezone reda letenja. Očekujemo povećani broj putnika u odnosu na prošlu godinu, s obzirom na to da je povećan broj letova za oko 30%, ističe direktor Zračne luke Zadar Josip Klišmanić.

image

Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar

Dino Stanin/pixsell

Podsjetimo, Zračna luka Zadar je tijekom 2019. godine provela međunarodni natječaj za arhitektonsko rješenje proširenja putničkog terminala, na kojem je, od strane stručnog povjerenstva na čelu s akademikom Nikolom Bašićem, izabrano rješenje Ante Kuzmanića. A onda se dogodila korona i odgodila planove proširenja.

- No, naš strelovit oporavak natjerao nas je da aktiviramo planove proširenja. Provedbom natječaja ove godine odabran je izvođač na radovima prve faze proširenja. Naime, opreza radi, zahtijevali smo da arhitektonsko rješenje bude takvo da se novi terminal gradi u fazama i da svaka faza u cijelosti predstavlja funkcionalno rješenje, u kojem će se moći obavljati svi procesi prihvata i otpreme putnika koji se traže od operatera aerodroma. Jer ipak, radi se o kapitalnoj investiciji od više od 100 milijuna eura, zbog čega se mora ostaviti prostora za nepredviđene situacije tijekom izgradnje, pojašnjava Klišmanić.

Prva faza radova bi trebala biti gotova do ljetnog reda letenja 2026. godine, a financirat će je Zračna luka, većim dijelom iz poslovanja, a manjim dijelom kreditnim sredstvima, ako to bude potrebno.Već prva faza će mnogo značiti putnicima, jer će se vidjeti u kojem arhitektonskom smjeru ide izgled nove Zračne luke Zadar, a sami putnici će moći uživati u više prostora dok čekaju na odlazak, kao i u proširenim komercijalnim sadržajima.

- Vjerujemo da ćemo nastaviti s realizacijom daljnjih faza novog putničkog terminala, što uvelike ovisi o podršci države, našeg većinskog vlasnika. Dosadašnja podrška je bila neupitna, što uopće ne sumnjam da će se nastaviti. Siguran sam da je jedna ovako pozitivna poslovna priča, koja ima dalekosežan utjecaj na gospodarstvo Zadra i šire regije, jednostavno osuđena na uspjeh, kaže direktor Klišmanić.

image

"Bliži se trenutak uvođenja cjelogodišnjih niskotarifnih letova"

                                                 Josip Klišmanić, direktor ZLZ

Zl Zadar

Što se tiče izazova oko cjelogodišnjeg reda letenja, zanimljivo je kako je lani, sa Zračne luke Zadar, Croatia Airlines uvela zimske letove za Munchen koji su popunjenošću opravdali taj poslovni potez, pa će tako biti i ove godine.

- Zračna luka Zadar je vrlo važna točka u zračnom prometu u Republici Hrvatskoj. To smo dokazali i projektom NPOO kojim smo dobili sredstva od Europske komisije kao jedina zračna luka u cijeloj EU. Postoje razni projekti koji su ili gotovi ili u fazi pripreme, od proširenja i produljenja uzletno-sletne staze do proširenja parkirnog prostora. Interes postojećih partnera nam govori da se za iduće razdoblje ne trebamo bojati. Najava daljnjeg rasta postoji i rast nije upitan. Svjetske kompanije već odavno prepoznaju Zadar kao odredište. Za Zadar lete i Lufthansa i SAS i Austrian i Norwegian i mnoge druge aviokompanije, a ne samo niskotarifne. Hoće li se taj udio u strukturi prometa povećavati ponajmanje ovisi o Zračnoj luci Zadar. Razina ponude destinacije, odnosno ponuda smještajnih kapaciteta visoke kategorije, ali i druge izvansmještajne ponude, glavni je preduvjet za veći udio tzv. full-service carriera nasuprot low-cost carriera koji trenutno predstavljaju veliku većinu u prometu Zračne luke Zadar. Postoje naznake da i niskotarifne kompanije imaju cjelogodišnje letove i vjerujemo da se bliži taj trenutak. Naravno, očekujemo da i tu prvi bude Ryanair. To ovisi prvenstveno o interesu tržišta za našom destinacijom u zimskom razdoblju, a to je, ponavljam, uvjetovano ponudom događanja, smještaja i ostale ponude turističkog sektora. U suradnji s Turističkom zajednicom radimo na tome da se napravi i taj korak u daljnjem jačanju Zadra kao destinacije i proširenju ponude, zaključio je direktor Zračne luke Zadar Josip Klišmanić.

13.09.2024., 14:30h
17. rujan 2024 13:42