<p>Preventivni savjeti građanima</p>
Preventivni savjeti građanimaPu Zadarska
StoryEditor
Pročitajte preventivne savjete

PU Zadarska evidentira sve češće internetske prijevare

S ciljem snažne zaštite od internetskih prijevara te sigurnog korištenja društvenih mreža, kao i kupovine poklona, PU Zadarska upućuje korisne savjete građanima

U posljednje vrijeme Policijska uprava zadarska evidentira češće internetske prijevare u kojima počinitelji koriste lažne WEB stranice prodavača ili pružatelja posredničkih, poštanskih i dostavnih usluga.

Tako su jučer policiji prijavile dvije hrvatske državljanke kako su oštećene računalnom prijevarom, u jednom slučaju je ženska osoba otvorila lažnu elektroničku poštu navodne dostavne službe, gdje je upisala svoje bankovne podatke, a u drugom slučaju je oštećena prilikom komunikacije preko društvenih mreža nepoznatoj osobi uplatila novčani iznos, nakon čega je daljnja komunikacija prekinuta.

Naime, svakim danom sve češće i više komuniciramo preko modernih tehnologija, na internetu plaćamo račune, naručujemo odjeću te radimo i zabavljamo se. Uz sve navedene prednosti, online svijet donosi i određene opasnosti. Danas kriminalci imaju još više mogućnosti za različite prijevare putem interneta, u kojem su žrtve trgovci i potrošači, svi oni koji "kupuju- prodaju".

Pa prema tome kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu?

Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:

1) slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,

2) lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),

3) jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice),

4) zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),

5) također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.

S ciljem snažne zaštite od internetskih prijevara te sigurnog korištenja društvenih mreža, kupovine poklona, rada i zabave, donosimo Vam i korisne savjete:

1) osnovni preventivni savjet građanima je da prilikom prodaje ne koriste i ne daju niti jedan od gore navedenih podataka,

2) jedino što se bez opasnosti od zlouporabe može koristiti i poslati potencijalnom kupcu jest ime i prezime te broj bankovnog računa (tzv. IBAN broj).

Više o internetskim prijevarama i kako se zaštititi možete pročitati ovdje.

Pratite pouzdane izvore i koristite Internet sigurno i odgovorno. Ako postanete žrtva računalnog kaznenog djela, prijavite to policiji.

06.12.2023., 09:59h
23. studeni 2024 15:54