Tko bi rekao da će nešto što su nosile naše bake danas biti neizostavni dio modne scene?
Da, pogodili ste, riječ je o maramama koje su sve češći modni dodatak i sve viđeniji “must have” i na zadarskoj špici.
Popili smo kavu s Melanie Jane Damjanić (30) koja je stvorila “Facol design”, zadarski brend za izradu već prepoznatljivih marama. Ispričala je kako se rodila ideja, što je najljepše u tom poslu, ali i koji su najveći izazovi.
Po struci je, započinje, medijska dizajnerica, završila je preddiplomski studij medijskog dizajna u Koprivnici, na sveučilištu Sjever. Trenutačno radi kao grafički dizajner i “sa strane” radi, dizajnira marame u svom obrtu, glavnoj temi ove šarene priče, “Facol design”.
Od mamine marame do brenda
- Ideju sam dobila sasvim slučajno, nikad nisam mislila da ću se baviti modnim dizajnom. Bila je pandemija, onaj prvi val, bili smo zatvoreni i uzela sam staru maminu maramu, onako, iz fore, stavila je na glavu. Privlačile su me uvijek marame, ali ih nisam nosila, kao, nije moj neki stil. Sjedila sam u dvorištu i palo mi je napamet kako bih mogla kupiti sebi maramu. Onda je krenuo monolog od dvadesetak sekundi... Hm, neću ipak kupiti, napravit ću sama, u trgovinama su sve na isti đir, nemaju ono nešto posebno. Ilustrirala sam konture ženinog tijela. I onda, odlučila sam proizvoditi takve marame. I to sam rekla mami. Obično mi sve brzo dosadi, ali ovo je prva stvar koja me drži i prema kojoj ljubav raste i raste, prepričava Melanie i dodaje da je sjela za laptop i u pola sata stvorila logo, omot, pronašla proizvođača tkanine, tvrtku za print i ostalo.
A zašto facol? Pa jer je njena obitelj s otoka i oni tako zovu maramu. Sve je, dakle, osmislila i pričekala da završi studij i da se zaposli, a ono još važnije - nije nikom govorila o svojoj ideji godinu dana, kaže se da je onda veća vjerojatnost da će se ostvariti.
- Krenula sam raditi nakon devet mjeseci, napravila sam prototip, stigla je moja prva marama. Napravila sam onda Instagram profil i to je doslovno buknulo! Iskreno, ja uvijek želim više i smatram da mogu puno bolje od ovoga, no nisam očekivala ovakav uspjeh i da ću biti po novinama, govori Melanie kroz smijeh i naglašava da su joj obitelj i prijatelji velika podrška.
Prvo je radila na poliesteru na kojem danas ne radi, sad su marame isključivo od svile...
Inspiracija - lik žene
Povratne informacije i reakcije su odlične, dobila je čak i pismo iz Amerike.
- Klijentica iz Amerike mi je poslala pismo u kojem je istaknula kako s guštom nosi moju maramu i kako joj je drago podržati mali obrt iz male zemlje, kaže nam Melanie.
Najveći izazov bio je dizajn marama za kampanju Europe direct ‘’Ujedinjeni u različitosti’’, te su marame išle u Milano.
- Radila sam redizajn europske zastave, to sam postigla ilustracijom narodnih nošnji zemalja članica europske unije te spajanjem istih u krug po principu zvjezdica na europskoj zastavi, super je ispalo, govori Melanie...
A najljepše joj je raditi s ljudima i gledati njihove reakcije i zadovoljstvo. Inspirira je lik žene, smatra da svaki brend mora imati neki zaštitni znak.
- Eto, moj Facol igra se likom žene. Naše su bake nosile facole na glavi, svakodnevno, kad su radile, išle na misu... Marame su uvijek bile u modi, ali zadnjih par godina sve više dolaze do izražaja. Marame podižu kombinaciju i uvijek su dio dame. Nisam htjela da moje budu obično dizajnirane, nego da budu prepoznatljive. Prije sam bila više fokusirana na linije i oblike, sad se igram oblicima i bojama, otkriva Melanie koja je upisala tečaj šivanja i planira se posvetiti i svečanijoj odjeći.
Ključ uspjeha
Marame su uvijek lijep poklon, ali često žene kupuju i za sebe. No, ima i muških klijenata.
- S muškarcima se uvijek nasmijem. Pitaju, misle se koju bi uzeli, što će cura reći... Jedan mi je rekao da mu je svejedno koju će uzeti, da će ionako pogriješiti jer uvijek u svemu pogriješi i sve krivo napravi, priča Melanie i smije se.
Na koncu, pitali smo Melanie što je ključ uspjeha.
- Najvažniji dio uspjeha je zapravo da istinski volite to što radite, jer onda vam nikad ne može dosaditi. Krenite s nečim svojim i vjerujte u svoju ideju! Ako Vi vjerujete u to, i drugi će. Treba probati, nema se što izgubiti, ja nisam ništa izgubila, već dobila mnogo. Nevjerojatno je koliko mi se život obogatio, imam osjećaj kao da imam neku drugu sebe. Zatim, omogućilo mi je toliko novih, lijepih poznanstava, posebno preko Instagrama, pogotovo s ljudima koji se bave istim stvarima. Ne mogu vjerovati što sam propuštala prije i koliko se ljudi međusobno potiču i podržavaju, ističe Melanie...