Razgovarali smo s pročelnikom Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra, Robertinom Dujelom, o pripremi Odjela za nadolazeću turističku sezonu. Najprije nam je ispričao što je pokazala analiza prethodne turističke sezone - čime možemo biti zadovoljni, a na čemu još valja poraditi.
Ozbiljnije prekršajne sankcije...
- Uz uobičajeno neprihvatljivo širenje ugostitelja van zakupljene javne površine koje smo tijekom sezone promptno evidentirali, a prekršitelje sankcionirali, i još manje prihvatljivo "izlaganje" raznih kućnih ljubimaca i prodaje raznih rekvizita van zone određene za isto, na koje su uz komunalne redare postupale i nadležne službe policije i državnog inspektorata, utvrđen segment u kojem možemo i moramo bolje je - dostava na Poluotoku. Iako smo mišljenja da je odluka donesena unatrag pet godina jako dobro razradila sustav mogućnosti dostave u razmjernosti zaštite s jedne strane svih onih koji imaju potrebu za dostavom i s druge strane sugrađana, naših gostiju, a posebno zaštite djece pješaka, zaključak je da sustav nadzora mora biti učinkovitiji. Permanentni nadzor nadležnih službi policije i prometnih redara i iznos izrečenih kazni temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama očigledno u izoliranim slučajevima nije dostatna prepreka, odnosno ciljevi i rokovi same dostave prevladaju, tumači Dujela i dodaje da su upravo iz tog razloga aktivirali i stavljaju u funkciju zaštite povijesne jezgre komunalne redarstvo koje će postupati temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu s daleko ozbiljnijim prekršajnim sankcijama.
Nameće se pitanje jesu li ugostitelji i trgovci suglasni s prijedlozima.
- U samom sustavu dostave nema promjena, samo nastojimo dohvatiti odgovarajuću razinu nadzora i pridržavanja postojeće odluke. S resornim udrugama komora i ugostitelja smo isto iskomunicirali, tako da nema razloga za neslaganje s našim namjerama, dok će sugrađani, pješaci i djeca na koridoru do škole, vjerujem, biti zadovoljni razinom zaštite u pješačkoj zoni, govori Dujela koji očekuje i podršku Gradskog vijeća.
Pretovarna mjesta
Nadalje, jedanaest je lokacija za pretovar uz ulaze u pješačku zonu koje su proširili na sedam lokacija sve s ciljem da motorna vozila izbjegavaju ulaz u povijesnu jezgru.
- Pretovarna mjesta pokazala su se ispravnom alternativom. Na tragu tog zaključka analizirali smo mogućnost, nakon završetka radova na uređenju Tehničke škole, Stratico ulicu pretvoriti u pješačku zonu kako bismo povezali šetnicu na Muraju s Trgom Petra Zoranića, dok bi dio ulice Bartola Kašića uz Tehničku školu u cijelosti bio jedno prostrano pretovarno mjesto. Time bismo stvorili preduvjete da trenutačno vrijeme dozvoljene dostave motornim vozilima u pješačku zonu od 06:00 do 7:30 i od 08:00- 09:00 sati reduciramo barem na do 07:30, a i u konačnici ukinemo u cijelosti jer budućnost je zasigurno u organiziranoj dostavi isključivo električnim dostavnim vozilima, kaže Dujela.
Prošle se sezone u javnosti dosta raspravljalo i o kaznama za neprimjereno odijevanje, kao i o tome znači li to da se zabranjuje primjerice kupanje na Pozdravu suncu.
- U tom dijelu Izmjenu i dopunu odluke o komunalnom redu donijeli smo još u studenom prošle godine poučeni iskustvom prošle turističke sezone, a i na inicijativu Turističke zajednice. Radi omogućavanja raznih manifestacija na rivi definirali smo užu povijesnu jezgru u kojoj razodijevanje ili neprimjereno odijevanje nije prihvatljivo, dok je sam obalni dio Liburnske i Petra Krešimira, kao i obale Kralja Tomislava izuzet iz odluke, podsjeća Dujela.