Dobro, znamo kako je studenticama i studentima, Zadrankama i Zadranima, to pomalo komplicirano, jer turistički grad u srcu turističke regije nema pristup vlakom, ali korisna informacija zaslužuje objavu i na našim stranicama.
Uostalom, nemali broj njih pohađa visoka učilišta na sveučilištima u Zagrebu, Splitu, Osijeku... središtima gdje željeznica nije neki dalek i ponekom možda u ZD čak nepoznat pojam....
Makar, naravno, kada spominjemo željeznicu, a posebno modernu, ona je i za Lijepu Našu, "misaona imenica".
Kako bilo, ipak...
Vlakom po snijegu. Ali i po kiši, suncu ili mrazu moći će studenti sljedećih godinu dana za 75 kuna mjesečno, piše u srijedu Večernji list navodeći da će u povodu Europske godine mladih 113 tisuća redovnih studenata na fakultet, ali i "na povremena putovanja" moći povoljno ići HŽ-om.
Novi je to pilot-projekt Vlade, povod je Europska godina mladih, a riječ je o tome da će 113 tisuća redovnih studenata na fakultet, ali i "na povremena putovanja" moći ići HŽ-om, naprave li pokaze za 10 eura.
U Europskoj godini mladih, objašnjavaju iz Vlade, želi se "upozoriti na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelene, uključive i digitalne budućnosti", a s obzirom na to da je "prijevoz vlakom ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza", ova im se ideja činila baš zgodnom.
Kažu i da očekuju ne samo zadržavanje putnika koji su i dosad putovali vlakom nego i povećanje potražnje za kartama, "što će, u konačnici, rezultirati povećanjem broja korisnika željezničkog prijevoza".
Koliko povećanje očekuju, u planu pilot-projekta koji će trajati od 1. listopada ove do 31. rujna sljedeće godine, nisu otkrili, ali naznačili su da za tu cijelu godinu trošak ne bi trebao biti veći od pet milijuna kuna, koliko će doznačiti HŽ-u da pokriju razlike u pokazima.
S obzirom na broj studenata, to praktički znači da će za svakog od njih HŽ dobiti 44 kune, odnosno tri kune i sedamdeset lipa mjesečno, iz čega se da zaključiti da se pretjerana navala studenata na vlakove ipak ne očekuje.
Naravno, odluče li se studenti masovno prebaciti na željeznicu, HŽ-u će se iz državnog proračuna isplatiti još koja kuna. A da bi upravo vlak bio što primamljivije sredstvo za prijevoz, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture radi na svojevrsnoj modernizaciji, kako kažu.
"Kontinuirano se obnavlja vozni park", kažu, pa je trenutačno u prometu 40 novih niskopodnih vlakova. Također, sredstvima fondova EU, ističu, sufinancira se i 21 elektromotorni vlak, od kojih će 11 njih biti u gradsko-prigradskom, a 10 u regionalnom prijevozu, piše noviarka Večernjeg lista Mateja Šobak. (PL/Hina)