Kadija o budućnosti turističkog sektoraLuka Jeličić
StoryEditor
Mihaela Kadija

Cilj je identificirati atrakcije i pružatelje usluga koji svojom ponudom mogu zadovoljiti zahtjevne goste

Intenzivnije će se raditi na projektu identificiranja i poticanja podizanja kvalitete te povećanje potrošnje i to kroz labelling program vrijednosti “Premium Zadar Region”

Razgovarali smo s Mihaelom Kadijom, direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije, o budućoj viziji i razvoju ovog važnog sektora na lokalnoj razini, stvaranju održivog, kvalitetnog i autentičnog turizma, Zakonu o turizmu te ponudi i aktivnostima koji imaju za cilj produljenje sezone.

Promjene su nužne i ključne

Sve se više govori da je turizam kakav sada imamo neodrživ - komunalna infrastruktura, neodgovarajući neprofitabilan profil gostiju, narušena kvaliteta života domaćeg stanovništva tijekom sezone... Što TZ Županije poduzima po tom pitanju?

- Svjedoci smo određenih radnji, trendova i promjena u prostoru i okolini koje nas doslovno guraju još više u masovni turizam i svakako smo došli u trenutak kada su promjene nužne i ključne, odnosno stvaranje uvjeta za daljnji napredak i razvoj kroz održivost, a tim smjerom unutar hrvatskog ide i turizam Zadarske županije.

Nastojimo utjecati na to da Zadarska županija bude destinacija koja razvija turizam više kvalitete, a to podrazumijeva i razvoj ponude za zahtjevnije goste koji za sebe traže najveću kvalitetu. Gotovo cijelo desetljeće radimo na razvoju i promidžbi proizvoda i programa više dodane vrijednosti, proizvode koji stvaraju ponudu cijele godine, koji su sezonski neosjetljivi, a posebno radimo na poticanju prijelaza s klasične usluge na stvaranje turističkih doživljaja. Promjene su u globalnom turizmu započele prije pandemije, a zatim su se tijekom izolacije utvrdili i novi smjerovi u turizmu, ali i življenju.

Stoga, govoreći o održivosti, prvenstveno trebamo razmišljati o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj. Trend je to koji zbog sve veće distanciranosti i digitalizacije, ljude “tjera” u povratak “korijenima”. Današnje se poimanje luksuza u dobrom dijelu sastoji i u onim stvarima za koje u svakodnevnom životu niti imamo vremena niti mogućnosti.

Luksuzna ponuda ne mora biti novi turistički proizvod, tu je zapravo riječ o potrebi razvoja personaliziranih i sofisticiranih ponuda, odnosno premium ponuda. To je za konzumenta dodana vrijednost koja za posljedicu ima višu razinu lojalnosti i zadovoljstva posjetom. Ona može biti odraz atmosfere, izgleda ambijenta, organizacije poslova i sigurnosti pri izvršenju te originalnosti i ekskluzivnosti usluge. U eno-gastronomiji to primjerice može biti obrok u restoranu spremljen od lokalno uzgojenih namirnica, ili doručak od proizvoda dostavljenih s obližnjeg OPG-a, ili voće i povrće koje mogu ubrati u vrtu domaćina.

Poticanje kongresnog turizma

Kako će na trenutnu situaciju utjecati novi Zakon o turizmu?

- Kako je cilj zakona stvaranje okvira za upravljanje razvojem turizma na temelju podataka i egzaktnih izračuna, uz očuvanje resursa i prostora, osiguranje zadovoljstva i kvalitete života stanovništva i ukupne ponude u turističkim destinacijama, ali i ravnomjerniji razvoj turizma po zemlji s duljom sezonom i povećanjem konkurentnosti hrvatskog turizma na globalnom tržištu, i upravo je sustav turističkih zajednica nositelj tog zakona, svakako je to interes cijelog sustava turističkih zajednica, biti u mogućnosti provesti i voditi destinaciju u smjeru održivosti, posebice razvijati turizam ne na štetu, već na zadovoljstvo stanovnika te očuvati našu divnu zemlju, okoliš i zajednicu koja tu živi.

Na koje načine TZ utječe na sezonalnost, odnosno produljivanje turističke sezone?

- Većina aktivnosti na kojima TZ Zadarske županije intenzivno radi godinama odnosi se upravo na produljenje sezone. Tako Zadarsku županiju brendiramo kao destinaciju sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone. Spomenimo kako je uz aktivni turizam, posebice biciklistički i pješački turizam te nautički turizam koje godinama promoviramo, najznačajniji iskorak posljednjih godina napravljen na polju razvoja eno-gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa - od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija.

Kakve se novosti u Programu rada za 2024. godinu mogu očekivati?

- Novine u odnosu na programe rada u sferi razvoja proizvoda iz prethodnih godina predstavljaju: Premium Zadar Region i Poslovni turizam.

Kako je spomenuto, intenzivnije će se raditi na projektu identificiranja i poticanja podizanja kvalitete te povećanje potrošnje i to kroz labelling program vrijednosti “Premium Zadar Region”. Cilj je identificirati atrakcije i pružatelje usluga, ugostiteljskih, smještajnih, agencijskih i drugih koji svojom ponudom mogu zadovoljiti zahtjevne goste i to kvalitetom, inovativnošću, i pouzdanošću, u svrhu poticanja posjetitelja na povećanje potrošnje u destinaciji.

Povratak turizma nakon pandemije značajno je označio MICE segment, tzv. kongresni turizam, što se očituje u turizmu u Zadarskoj županije, posebno u periodu PPS-a. Stoga će TZ Zadarske županije analizirati postojeću i detektirati potencijalnu ponudu, provesti edukacije s dionicima o specifičnostima tržišta i trendovima kako bi osvijestili iste o važnost MICE tržišta i specifičnosti te pomogli dionicima da prepoznaju svoje postojeće potencijale i usmjerili ih u planiranju novih sadržaja i usluga.

28.01.2024., 09:18h
23. studeni 2024 08:02