<p>Božidar Longin - instagram profil</p>
Božidar Longin - instagram profilBožidar Longin - Instagram Profil
StoryEditor
BRZOPOTEZNO SURFANJE BESPUĆIMA NETA

DRUŠTVENE MREŽE I POLITIKA Božidar Longin u Top 10 instagram profila među županima...

Ponovimo i to da su društvene mreže idealne za brza i (uglavnom) besplatna oglašavanja. Ne treba zanemariti niti utjecaj pandemije koja je u „novo normalnom“ značajan broj građana dodatno usmjerila na – za doba lockdowna u nekim situacijama nerijetko i jedinu izravnu- komunikaciju digitalnim sredstvima...

Kao i nekoliko ranijih godina, i ove su na portalu Župan.hr istražili koji se župani i županice najviše koriste najmasovnijim društvenim mrežama u RH. Za razliku od prošlih puta kada su do rezultata dolazili samo na osnovu upotrebe Facebooka, sada su svemu  dodali i široko korištenu i sve popularniju aplikaciju u digitalnoj komunikaciji s građanima – Instagram, a provjerili su i kako među županijskim čelnicima kotira upotreba Tik Toka…

Društvene mreže, svjedočimo duže vremena, zavukle su nam se pod kožu, još početkom tisućljeća i pojavom u Hrvatskoj MySpacea, no boom su doživjele prije 15-godina „ulaskom u igru“ Facebooka. Premda je FB i danas kod nas najdominantnija društvena mreža, ozbiljno mu se u prisutnosti i popularnosti bliže Instagram, Snapchat i naročito TikTok koji ubrzano osvajaju mlade, ali i starije korisnike širom svijeta.

Dakako da su moć društvenih mreža u prezentaciji vlastitih pogleda, stavova, postignuća ili naprosto pružanju i razmijeni informacija širokoj bazi korisnika  prepoznali mnogi, od običnih građana do krupnih gospodarskih korporacija, a dobitak su prepoznali i političari i javni dužnosnici, bilo kao odličan promidžbeni kanal, bilo u svakodnevnoj ili učestaloj komunikaciji kako bi poboljšali vlastita djelovanja.

-Ponovimo i to da su društvene mreže idealne za brza i (uglavnom) besplatna oglašavanja. Ne treba zanemariti niti utjecaj pandemije koja je u „novo normalnom“ značajan broj građana dodatno usmjerila na – za doba lockdowna u nekim situacijama nerijetko i jedinu izravnu- komunikaciju digitalnim sredstvima, piše portal.

U odnosu na gradonačelnički kadar koji još nije u cijelosti prihvatio ili shvatio značaj mrežnih komunikacijskih sredstava – trećina ih ignorira i FB – situacija s ostalim aplikacijama je i daleko lošija  – kod vodećih ljudi županija situacija je u tom smislu znatno povoljnija i pozitivnija.  Facebook profile aktivnim drže svi županijski lideri, doduše s više ili manje objava i pratitelja.

Istarski župan, Boris Miletić potvrdio je naslov uvjerljivo najpopularnijeg županijskog lidera na Facebooku s impozantnih 21.000 fanova, ispred drugoplasiranog Ivana Anušića (OBŽ), s 15.000 pratitelja, trećeg u redoslijedu Matiju Posavca (Međimurska županija), s 8.900 fanova, zatim Zlatka Komadine (PGŽ) i Ivana Celjaka (SMŽ), sa po – 6.400 pratitelja, a Top 10 listu zatvaraju: Marko Marušić (BBŽ) i Anđelko Stričak (Varaždinska županija) sa po – 6.200 fanova, Igor Andrović (Virovitičko-podravska županija) – 6.100, Blaženko Boban (SDŽ) – 5.300 i Damir Dekanić (Vukovarsko-srijemska županija) – 4.400 fanova i pratitelja.

Miletić je brojčano gledajući Facebook „prijatelj“ s otprilike svakim desetim stanovnikom Istarske županije (108 fanova na 1.000 stanovnika/ica), blizu tome je i Andrović (87 pratitelja na 1.000 stanovnika/ica), kao i Posavec (85 fanova na 1.000 stanovnika/ica). Prema „per capita“ kriteriju četvrtu poziciju na listi zauzima M.Marušić (61), petu – Anušić (58). Prilično dobro stoje i Celjak (46), Antonija Jozić (Požeško -slavonska županija) – 42, Stričak (39), Ernest Petry (Ličko-senjska županija) – 35, Dekanić – 31 pratitelj na 1.000 stanovnika/ica…

Brojke na koje smo se ipak usmjerili više nego na samo kvalitetu objava na društvenim mrežama kažu i da uvjerljivo najjači Instagram profil među hrvatskim županima/cama ima – Ivan Anušić s 2.811 pratitelja, a slijede u poretku za njim: Boris Miletić – 2.234 fana, Antonija Jozić -1.801 pratitelj profila, Igor Andrović– 1.344, Marko Marušić – 1.326, Blaženko Boban – 1.247, Ivan Celjak – 1.040, Danijel Marušić – 818, Damir Dekanić– 596, Božidar Longin (Zadarska županija) – 483 fanova i pratitelja…

Treba međutim kazati kako zadnja instagram objava ZD županijskog čelnika nosi datum 25.12.2021. 

Instagram kao službeni profil koristi ipak četvrtina manje prvih ljudi županija u odnosu na Facebook, njih 16, a tu napose onda treba pohvaliti istarskog i osječko-baranjskog župana koji su u vrhu brojem pratitelja na obje „glavne“ mreže našeg provedenog istraživanja. Poredak prvih 10 na FB i Instagramu s minimalnim izmjenama pozicija se u velikoj mjeri podudara,  brojka fanova kreće se od 3 (tri) do rečenih 2.811, a sadržaj i temu kao i inače na toj mreži, čine u ogromnom dijelu fotografski zapisi raznoraznih događanja- obilazaka, potpisivanja ugovora, sastanaka s ministrima, gradonačelnicima i načelnicima, plakati, čestitke u povodu najrazličitijih prigoda…

Tik Tok, mreža koja krupnim koracima grabi prema vrhu popularnosti nije se za sada „primila“ među županijskim liderima, pa na njoj nismo našli niti jednu hrvatsku županicu ni župana. Barem ne pod njihovim imenima, navode s portala, više na Župan.hr.

12.03.2023., 13:10h
ZADARSKI TJEDNIK
19. travanj 2025 17:22