Općina Sveti Filip i Jakov ima sedam naselja. U zaobalju su to Donje Raštane, Gornje Raštane i Sikovo, a u priobalju Sveti Filip i Jakov, Sveti Petar na Moru i Turanj te otočić-naselje Babac i korak, dva je do nautičkog centra u srcu Jadrana.
- Tvrtka Marina Sunčani resort d.o.o. iz Zagreba u vlasništvu poznatog hrvatskog poduzetnika Jake Andabaka u Sv. Filip i Jakovu kao koncesionar i investitor gradi nautičku marinu sa 127 vezova u iznosu od 10 milijuna eura, dok je u tijeku natječaj Zadarske županije za 31,2 milijuna eura (236 milijuna kuna) vrijednu 20-ogodišnju koncesiju za nautičku luku s benzinskom crpkom u Sv. Petru, govore u Općinskoj upravi Općine Sv. Filip i Jakov.
Turanjska i zagrebačka ponuda
Naime, stigle su dvije ponude. Jednu ponudu je dala tvrtka Labora iz Turnja osnivača i direktora Marka Santinija, a drugu tvrtka Portus Navigo iz Zagreba koju su osnovali Goran Barać i Ante Obućina.
- Shodno natječaju ne smijem govoriti o ponuđenim iznosima za koncesiju. Taj postupak je tajna do odluke o davanju koncesije ili poništavanju postupka davanja koncesije. Odluka će se donijeti će na prvoj sljedećoj sjednici Županijske skupštine Zadarske županije koja će se održati najkasnije do kraja lipnja 2023. godine, kazao je županijski pročelnik Upravnog odjela za pomorsko dobro, more i promet Krešimir Laštro, predsjednik stručnog povjerenstva za koncesije koje pregledava i ocjenjuje ponude.
Nautički turizam ima višestoljetnu tradiciju te je često pokretač regionalnog razvoja nekog područja.
Radna mjesta i cjelogodišnja turistička sezona
- Izgradnja dviju marine u susjednim naseljima potrebna je kao potencijal cjelogodišnje turističke sezone i otvaranja novih radnih mjesta. Upravo iz tog razloga, Općina ulaže u razvoj i unaprjeđenje brodskih luka i pristaništa, modernih luka koje će biti namijenjene tranzitnom pomorskom prometu, ali i domicilnom stanovništvu, naglasio je Zoran Pelicarić - Peco, općinski načelnik.
Sveti Petar, nekada San Pedro i Krmčina, broji oko 460 stanovnika, prvenstveno Colića i Jurišića, kao i nekoliko obitelji Jureša te vikendaša. Smješten na sjevernoj obali Pašmanskog kanala razvio se tek u posljednjih 100 godina, najviše zadnjih 20-ak godina.- Ovdje je za vrijeme dvojne monarhije Austro-Ugarske bila vojna utvrda, ali nije izgrađena nikakva obala, naveo je Pelicarić.
A ovdje su se prema legendi sušile i “mudante” jednog od najpoznatijih svjetskih književnika, romanopisca i osnivača naturalističkog pravca Francuza Emila Zole (1840.-1902.) po majci Colića, koji se igrom slučaja rodio u kamenoj kući ispod crkvice sv. Petra.
- Pozicija buduće marine otvorena je prema Pašmanskom kanalu i zato će imati pontonski lukobran kao i propusne pontone koji će se kao u marini u Sv. Filip i Jakovu postavljati na pilonima, objasio je Pelicarić.
Marina s 199 plovila
Ukupna površina luke, morske i kopnene, koja će se graditi ispod brda, na lokaciji kod kultnog restorana Fer, iznosi 9,17 hektara. Površina akvatorija, koja uključuje površine gatova i pontona, iznosi 5,81 hektar, dok površina svih kopnenih dijelova iznosi 3,36 hektara.- Uređena morska plaža bit će pristupačna svima pod jednakim uvjetima s kopnene i morske strane, također i osobama s poteškoćama u kretanju. Infrastrukturno i sadržajno uređen kopneni prostor neposredno će biti povezan s morem, označen i zaštićen s morske strane, govori Pelicarić.
Najveći dozvoljeni kapaciteti luke nautičkog turizma sukladno UPU-u uređenja obalnog pojasa u Sv. Petru iznosi 162 veza, odnosno za 199 plovila. Površina namijenjena za smještaj brodova na kopnu (suhi vezovi) okvirnog je kapaciteta od 56 plovila.
- Budući koncesionar dužan je nadoknaditi 43.400 eura (333.000 kuna) za troškove izrade dokumenta: idejnog rješenja, UPU-a obalnog pojasa Sveti Petar, geodetske podloge i parcelacijskog elaborata, zaključuje Pelicarić.