K. Škrbić
StoryEditor
U centru otoka

Počeli radovi na rekonstrukciji državne ceste D306 od Virskog mosta do križanja Starog i Virskog puta

Postavljanjem prometne signalizacije u ponedjeljak i s jučerašnjim trasiranjem desne strane prometnice od Virskog mosta prema centru otoka, počelo je izvođenje projekta izrade obostranog nogostupa s biciklističkom stazom i autobusnim ugibalištima na državnoj cesti D306 u dužini oko 4 kilometra

Nogostup s biciklističkom stazom započet će kod Virskog mosta, a završiti na križanju Virskog puta i Starog puta u samom centru otoka. Riječ je o nastavku radova na rekonstrukciji najvažnije virske prometnice u punom profilu vrijednosti 1,2 milijuna eura te o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata u koji je Općina Vir dosad uložila više od 2,4 milijuna eura. Ukupna vrijednost dosad odrađenih radova na ovom projektu Općine Vir i Hrvatskih cesta s otkupom zemljišta (dosad oko 500 zemljišnih čestica), polaganjem 2.624 metara kanalizacijskih cijevi i dodatnih 809 metara vodovodnih cijevi na odvojcima ulica na trasi, rekonstrukcijom glavnog voda električne mreže u dužini 1,2 kilometara, postavljenom javnom rasvjetom te izgrađenim rotorom kod "Konzuma", veća je od 4,5 milijuna eura. S dodatnih 1,2 milijuna eura potrebnih za podizanje trotoara s obje strane državne ceste i otkupom preostalih pedesetak zemljišnih čestica te kasnijim hortikulturnim uređenjem, projekt će se zaokružiti na oko 6 milijuna eura.

image
K. Škrbić
 

– Podignut ćemo obostrani nogostup širine 2,5 metara za pješake i označenom stazom za bicikliste. Zasad na trasi imamo jednu radnu grupu koju ćemo pojačavati ljudstvom i tehnikom kako radovi budu napredovali. Očekujemo kako ćemo do 1. svibnja sljedeće godine biti gotovi s radovima – kaže voditelj gradilišta inženjer Mario Gverić iz varaždinskog poduzeća "Colas", koje je na natječaju "Hrvatskih cesta" odabrano za izvođača radova. Na spomenutu širinu nogostupa od 2,5 metara treba nadodati i bankine od 30 centimetara, što znači kako će ograde i garaže koje stoje na državnoj cesti biti maknute da bi se dobio potrebni prostor. Vlasnici tih ograda i garaža već su obeštećeni od strane Općine Vir, no dugotrajni sudski procesi za 50 zemljišnih čestica još uvijek traju. To je razlog zašto je uz zadovoljstvo zbog činjenice nastavka radova na cesti D306, načelnik Općine Vir Marino Radović upozorio na potpunu besmislenost sudskih sporova.

image
K. Škrbić

Načelnik Radović najavio drugi mandat i nastavak radova 

– Mi smo kao jedinica lokalne samouprave napravili sve što smo mogli. Samo zahvaljujući našoj upornosti i predanosti ovom projektu, sada napokon gledamo fazu podizanja nogostupa. Radove su nam opstruirali građani okupljeni oko virske političke opozicije i Udruge „Vir bez podjela“, a u mom prvom mandatu bili su potpuno destruktivni pa su mnogi projekti dovedeni u pitanje ili odgođeni zbog tehničkog proračuna koji je na snazi. No u drugom mandatu završit ćemo sve radove i otvoriti nova gradilišta – poručio je načelnik Radović najavljujući kandidaturu za izbor načelnika na skorim lokalnim izborima 2025. 

– Konačno smo nastavili radove na rekonstrukciji ove državne ceste, ali sam zaista žalostan zbog činjenice kako smo ovaj projekt mogli završiti u svega dvije godine od njegovog početka. U Hrvatskoj, na žalost, rijetko što ide po planu – kaže načelnik Radović ukazujući na činjenicu kako su građani Vira koji na toj dionici ceste D306 posjeduju zemljište odlučili bojkotirati i opstruirati projekt. Djelomično rekonstruirana, državna cesta D306 tako je s virskim rotorom svečano puštena u promet još u svibnju 2013. Dvanaest godina kasnije…

– Nismo na početku jer smo uredili prometnicu u prvoj fazi, postavili javnu rasvjetu te odradili druge nužne poslove uz odvodnju i struju, no cijelo to vrijeme imali smo organizirane grupe ljudi koji su koristili sav mogući pravni instrumentarij sa žalbama i tužbama da bi zaustavili projekt. Toliko su bili uporni da i sada imamo neriješene slučajeve – dodaje virski načelnik podsjećajući kako je još u listopadu 2012. tadašnji virski načelnik Kristijan Kapović opetovano pozvao sve vlasnike zemljišta od Virskog mosta do centra otoka na kooperativnost pri otkupu dijela zemljišta potrebnog za zahvat proširenja. No iako je riječ o projektu i prometnici od iznimnog prometnog značaja za cijeli otok te svojevrsnom licu Vira kao turističke destinacije, četrdeset do najviše pedeset najupornijih duže od desetljeća odbija svaku mogućnost obeštećenja, i to unatoč činjenici da je većina ograda i garaža podignuta na zemljištu državne ceste.

image
K. Škrbić

– Jedina smo jedinica lokalne samouprave u Hrvatskoj koja je uložila vlastita sredstva za otkup zemljišta potrebnog za izgradnju nogostupa uz državnu cestu. Imamo primjere da takav posao obeštećenja zapravo odrađuju "Hrvatske ceste", jer je riječ o državnom zemljištu – ističe načelnik Radović još jednom pozivajući vlasnike da se do posljednjeg slučaja napokon riješi pitanje otkupa zemljišta. Naručitelj izvedbenog projekta rekonstrukcije državne ceste D306 od Virskog mosta do centra otoka (križanje Starog i Virskog puta) je općinsko poduzeće "Vir održavanje", projektant je zadarska tvrtka "Ingris" (glavni projektant Vedran Glavan), izvođač radova je "Colas" iz Varaždina, a investitor su "Hrvatske ceste". Načelniku Radoviću i voditelju gradilišta Gveriću danas su se na gradilištu trase pridružili pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalno gospodarstvo Ante Orlić te direktor poduzeća "Vir održavanje" Marko Klanac.

Natkrivena autobusna ugibališta i biciklistička staza 

Kada u svibnju završe radovi na podizanju obostranog nogostupa na cesti D306, Vir će dobiti suvremeno uređenu prometnicu u punom profilu i dužini 4 kilometra na koju će se u nastavku radova nadovezati hortikulturno uređenje.

– Napokon ćemo dobiti natkrivena autobusna ugibališta za našu djecu i učenike koji se voze prema Privlaci i Zadru te biciklističku stazu za bicikliste. To je jako važno radi sigurnosti u prometu, a Vir će pored toga dobiti iznimno lijepu vizuru na samom ulazu na otok – ističe načelnik Radović. Autobusna ugibališta s lijeve i desne strane prometnice (po šest) bit će tri metra širine, 15 metara dužine stajališta i duljine uključne trake te 17 metara odvojne trake. Ukupna dužina je 56,2 metra.

30.10.2024., 08:33h
30. listopad 2024 08:34