Općina Poličnik u svom sastavu ima 10 naselja i tri matične osnovne škole i sedam područnih škola, kazao je Davor Lončar, općinski načelnik.
Osnovna škola Poličnik osim Poličnika i Gornjeg Poličnika (Alići) obuhvaća i područne škole Lovinac, Visočane, Suhovare i Rupalj. Zadarska osnovna škola Smiljevac područne škole ima u Briševu i Murvici u koju idu i učenici iz Murvice Gornje, dok zadarskoj osnovnoj školi B.Kašić pripada područna škola Dračevac Ninski.
Žele jednu, a ne tri matične škole
- Naš cilj je da je u Općini jedna jedina matična škola, OŠ Poličnik koja ima kapaciteta da primi sve učenike s područja naše općine s osiguranim prijevozom od naselja do općinskog središta i matične škole. A za učenike od 5. do. 8 razreda je i kraće vrijeme putovanja do OŠ Poličnik nego putovanja do škola na zadarskom Smiljevcu i na područje zadarske četvrti Maslina kod Melade, kazao je Lončar i nastavio:
- Međutim, to je vrlo osjetljivo pitanje jer naprije treba pitati roditelje, provesti anonimnu anketu i čuti njihovo mišljenje. Zaslužuje li život u općinskom naselju da učenici polaze na nastavu u jednu matičnu osnovnu školu, zadovoljava li područna gradska škola iskazane potrebe njihove djece utvrđene predviđanjem demografskih, gospodarskih i urbanističkih kretanja što u primjeru Općine Poličnik nije slučaj, rekao je Lončar.
Zadarska županija ima 34 lokalnih jedinica, 28 općina i šest gradova. Mrežu osmogodišnjih škola predlažu osnivači, a u našoj županiji je to Zadarska županija, osim u gradu Zadru. Ministarstvo, na temelju prijedloga osnivača, a uz mišljenje Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, izrađuje konačan prijedlog mreže za područje RH.
Opstojnost područnih škola
- Osnovna škola traje osam godina i svrha je da dijete stekne osnovna znanja i sposobnosti potrebne za život i rad ili daljnje školovanje. Upisno područje je područje s kojega učenici, koji na njemu imaju prijavljeno prebivalište ili boravište, imaju pravo pohađati određenu školu, naveo je Lončar te dodao:
- Područne škole u malim mjestima pobuđuju veliki interes, iako su široj javnosti velika nepoznanica jer se o njima vrlo malo govori i piše, osim medijskih natpisa da bi poneke trebalo zatvoriti što bi u konačnici moglo donijeti do više iseljavanja mladih obitelji i do potpunog umiranja sela. A i pohađanje OŠ Poličnik, a ne putovanje u Zadar, od 5. razreda, moglo bi mnogo toga riješiti, tvrdi Lončar.
Kako bi budućnost svakog pojedinca, kao i cijele populacije, bila bolja, nužno je stalno promišljanje o poboljšanju odgoja i obrazovanja.
- Upisno se područje utvrđuje za svaku osnovnoškolsku ustanovu i uključuje sve podružnice i objekte te ustanove. Tako treba biti i u našoj općini gdje ima tri, a ne samo jedna matična škola, naglasio je Lončar.
Također, kaže on, mora zadovoljavati dostupnost i racionalni ustroj upisnih područja.
OŠ Poličnik može primiti sve učenika
- To znači da je svakom osnovnoškolskom obvezniku dana mogućnost redovitog osnovnog školovanja u osnovnoj školi, ovlaštenoj ustanovi ili objektu škole uz primjerenu udaljenost od mjesta stanovanja i prometnu povezanost koja ne ugrožava sigurnost učenika, pojasnio je Lončar.
Moglo bi se reći da školovanje u područnoj školi gotovo i nema nedostataka, no ipak postoje.
Zbog malog broja učenika vrlo je teško organizirati terensku nastavu ili izlet jer je to financijski teže izvedivo (manji broj učenika, veća cijena angažmana). Takve male škole najčešće nisu opremljene kao matične škole pa učitelji moraju biti vrlo kreativni kako bi obradili neke nastavne jedinice.
- Ljudima treba reći da OŠ Poličnik ima sve uvjete za odvijanje nastave u jednoj smjeni za sve učenike iz Općine Poličnik od 1. do 8. razreda, da ima dvoranu i sve ostalo što je potrebno prema državnom pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja. O tome najviše ovisi naša budućnost, zaključio je Davor Lončar.