Pozdravni govor održao je župan Božidar Longin, a ugovor kojim će UHPA promovirati Zadarsku županiju u svim svojim promotivnim kanalima kao preporučenu destinaciju potpisali su direktor zadarske županijske Turističke zajednice Hrvoje Anić i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.
- Turizam kao glavna gospodarska grana naše županije davno je zakucao na njezina vrata i širi se, ne samo u priobalnom, već i kontinentalnom dijelu županije. Prošle godine smo bili sretni jer je prošao preko Velebita i rekli smo da ćemo to valorizirati malo kvalitetnije. Pokušavamo cijelu županiju organizirati kao jednu turističku destinaciju, a jedan od načina je i današnje potpisivanje ovog ugovora. Ovo je jedna dobra tema i na ovaj način ćemo još više pozicionirati, prepoznati i promovirati našu županiju u segmentu turizma. Naravno da smo svijesni da masovni turizam koji nam se dogodio zadnjih godina ne ide nikome u prilog jer je njime opterećena infrastruktura, a dolazi i do poremećaja u vidu cijena i stambenog prostora. Bez obzira što smo kao županija najviše napravili po pitanju vodovodizacije i odvodnje, sve je to nedostatno za taj broj ljudi koji se pojavi u određenom periodu, i zato bi valjalo težiti kvalitetnijem i održivom turizmu koji će razvući na cijelu godinu. Težimo tome da postanemo eno-gastro destinacija i držim da će i potpisivanje ovog ugovora voditi ka tom održivom i kvalitetnijem turizmu, rekao je župan Longin.
- Prepoznali smo trenutak ove 2025. godine iz puno razloga koji se događaju u našoj županiji, a potrebna nam je pomoć upravo domaćih putničkih agencija. UHPA ima preko 200 članova koji su nam jako bitni i mišljenje Turističke zajednice Zadarske županije je da ćemo ovom suradnjom dobiti na vidljivosti u samoj Hrvatskoj, a to nam je važno zbog otvaranja svjetskih hotela poput Hyatta i Hiltona, a imamo i najavu hotela Roma. Stoga nam je potrebna suradnja hrvatskih putničkih agencija jer u ovom poslovnom segmentu upravo nam domaće agencije mogu dovesti najviše gostiju u periodu predsezone i posezone, rekao je Hrvoje Anić.
Tomislav Fain istaknuo je kako UPHA postoji preko 30 godina, te je najveća udruga u turizmu u Hrvatskoj koja broji 220 članica putničkih agencija i još 120 članova u koje spadaju hoteli, rent-a-car kuće i turistički vodiči.
- Od 2011. godine radimo akciju "Destinacija godine" i svake godine je to druga županija, grad ili otok. Prošle godine je to bila Istra, a ove je to Zadarska županija. Ta suradnja je dobra iz mnogo razloga, a ono što moram naglasiti je da domaće putničke agencije ostvaruju 70 posto turističkog prometa u predsezoni i posezoni. Ne smijemo zanemariti da rijetko koja strana agencija radi direktno s nekim hotelom, već se sve radi s domaćim agencijama, a važno je da agencija koja dovodi goste na destinaciju poznaje županiju. Često mislimo da u lokalnoj sredini znamo sve, a onda recimo otkrijete, kao što sam ja otkrio, da imamo nasade trešanja koje su fantastičan turistički proizvod. Cilj je da u narednom periodu od godinu dana pokušamo dovesti što više tih agencija u Zadarsku županiju i upoznamo ih sa svim onim što mogu pružiti svojim gostima, rekao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.