Koncept Seljačke tržnice temelji se na ideji kratkih lanaca opskrbe koji su jedan od najznačajnijih trendova u trženju poljoprivrednih proizvoda u zemljama članicama Europske unije. Jasna i jednostavna definicija kratkih lanaca opskrbe ne postoji i stoga je na svakoj lokalnoj sredini da ona sama razvije tu ideju na temelju mogućnosti koje određena lokalna sredina pruža.
S obzirom na to da se Zadarska županija prostire na području velike i bogate prirodne i geografske raznolikosti, njene mogućnosti razvoja su ogromne, posebice u trženju poljoprivrednih proizvoda. Sektor lokalne prehrambene proizvodnje iznimno je važan zato što razvoj donosi brojne gospodarske, okolišne i društvene koristi – osigurava poljoprivrednicima veći dio dodane vrijednosti u cijeni njihovih proizvoda, osnažuje lokalno gospodarstvo, smanjuje emisiju stakleničkih plinova nastalu prijevozom hrane na udaljenija mjesta, razvija sigurnosni prehrambenih proizvoda proizvedenih na seoskim domaćinstvima, stanovnicima sa nižim primanjima osigurava pristup kvalitetnoj i zdravoj prehrani, pomaže održivosti malih poduzeća i gospodarstva itd.
S obzirom na situaciju poljoprivredne proizvodnje i trženja poljoprivrednih proizvoda u Zadarskoj županiji, te navike kupaca koje se podudaraju s europskima javila se potreba za ustanovljavanje Seljačke tržnice koja će omogućiti direktan kontakt kupca i proizvođača bez prekupaca.
Seljačka tržnica je projekt koji je podijeljen u tri faze. Projekt su započeli Zadarska županija i UNDP u rujnu 2013. sa ciljem da se kupcima osigura izravni pristup kvalitetnim sezonskim poljoprivrednim proizvodima s područja Zadarske županije. Druga faza nastupila je od 1.siječnja 2014. godine kad je upravljanje Seljačkom tržnicom preuzela je Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije AGRRA. U završnoj fazi projekta koja je nastupila od 01. siječnja 2016. upravljanje je predano novo osnovanoj udruzi izlagača "Volim domaće". Tržnica se održava svaku subotu u godini znači u prosjeku 52 subote.
Tržnica funkcionira na principu prigodne prodaje. Tržnica nudi široki raspon poljoprivrednih proizvoda od primarne proizvodnje pa do prerađevina. Svakako je bitno naglasiti njen sezonski karakter. Lista proizvoda je poprilično duga jer Zadarska županija ima poprilično raznoliku poljoprivrednu proizvodnju. Broj kupaca varira i kreće se od nekoliko stotina do nekoliko tisuća. Tržnica je u svojim počecima raspolagala sa petnaest klupa na kojima je svoje proizvode izlagalo petnaest izlagača podijeljenih na pčelare, prodavače povrća i voća te sira, vina i ostalih prerađevina. Kako se koncept Seljačke tržnice vrlo brzo pokazao uspješnim tako je i rastao interes proizvođača iz Zadarske županije za izlaganjem na tržnici. Prosječni broj izlagača na tržnici je trenutno između 23-25 izlagača.
U dosadašnjem radu tržnice izlagalo je preko 100 raznih izlagača ovisno o sezonalnosti njihovih proizvoda. Prostor na kojem se odvija prodaja je parking ispred trgovačkog centra Supernova. Partnerski odnos koji je postojao od početka i potpora koju je pružala uprava centra zajedno sa svojim zaposlenicima pokazala se vrlo bitnom u provedbi projekta.
Seljačka tržnica Zadarske županije dobila je i priznanje kao jedan od najdojmljivijih projekata United Nations Develompment Programme (UNDP) za Europu i Centralnu Aziju. Izlagači u suradnji s Caritasom Zadar doniraju Pučku kuhinju kao i Udruga za autizam Zadar. Seljačka tržnica te je pokazala da je jedan od najvažnijih kanala prodaje za OPG-ove s područja Zadarske županije, ali i vrlo bitan kanal za opskrbu stanovništva grada Zadra i okolice lokalnim proizvodima.
Tokom 10 godina provedbe projekta bilo je i jako teških trenutaka poput velike poplave u rujnu 2017. godine. Zahvaljujući žilavosti članova udruge te potpore Gradske tržnice Zadar, Grada Zadra, Agencije za ruralni razvoj Zadarske županije AGRRA-e i Zadarske županije tržnica je opstala na radost svojih mnogobrojnih posjetitelja.
Ovo je jedan od projekata gdje smo iznimno ponosni svojim sudjelovanjem do nastanka pa do danas te predstavlja primjer dobre prakse. Najveća vrijednost ove tržnice je brz i jednostavan plasman kvalitetnih domaćih poljoprivrednih proizvoda koji na ovaj način pronalaze put do zadovoljnih kupaca.