Ispred policijeLuka Jeličić
StoryEditor
GUŽVE PRED POLICIJOM - IZRADA DOKUMENATA GRAĐANIMA NOĆNA MORA

Tko rano rani, čeka najmanje dva sata!

Ako želite među prvima uzeti broj, a za to morate doći po mrklom mraku, trebate stajati pred vratima najmanje dva sata do rada redomata da ne izgubite red, kaže Zadranin...

Ako vam treba nova osobna, njeno preuzimanje, vozačka dozvola ili bilo koja druga usluga izrade dokumenata na šalterima Odjela za upravne poslove Policijske uprave zadarske, pripremite se na opciju ustajanja u cik zore ili na dan godišnjeg “odmora” pred zgradom na Putu Murvice 9.

Nažalost, u ovom slučaju ni onaj tko rano rani, dvije sreće ne grabi. Naime, ni oni koji pred navedenu adresu stigne već u 06.00 sati nisu pošteđeni najmanje dvosatnog čekanja jer i sretnik kojeg čeka broj jedan, mora pričekati dok se ne otvore vrata i redomat stavi u funkciju izbacivanja listića.

image

Ogroman red ispred policije

Luka Jeličić

Kisnu pred ulazom

Dok je tijekom ljetnog radnog vremena, kaže nam jedan od uzrujanih građana koji je došao “samo” podići osobnu, režim bio takav da se već u 07.00 sati aktivirao redomat, a u 07.30 počeo rad sa strankama, s novim radnim vremenom uređaj se stavlja u funkciju istodobno s početkom rada, dakle tek u 08.00 sati.

- Ako želite do redomata među prvima, a za to morate doći još po mrklom mraku, trebate stajati pred vratima najmanje dva sata da ne izgubite svoj red. Kad bi otvorili aparat ranije, ljudi bi uzeli svoj broj i otišli možda popiti kavu, obaviti nešto za tih sat vremena do početka rada, kaže jedan od ogorčenih Zadrana i dodaje da je situacija još gora kad pada kiša.

 Ako želite do redomata među prvima, a za to morate doći još po mrklom mraku, trebate stajati pred vratima najmanje dva sata da ne izgubite svoj red. Kad bi otvorili aparat ranije, ljudi bi uzeli svoj broj i otišli možda popiti kavu, obaviti nešto za tih sat vremena do početka rada, kaže jedan od ogorčenih Zadrana i dodaje da je situacija još gora kad pada kiša...

Pred ulazom najčešće čeka nekoliko desetaka ljudi i svi ne mogu pod malu nadstrešnicu, pa moraju kisnuti praktički satima, ljute se i drugi građani, te kažu da im je izrada dokumenata prava noćna mora. A kad se građani dočepaju broja, onda im slijedi nastavak čekanja, da dođu na red za šalter, ako nisu bili među ranoraniocima.

Neki dolaze prije ponoći

I djelatnik PU zadarske potvrđuje nam da ljudi znaju dolaziti i dan ranije, prije ponoći, da sutradan ne izgube baš cijeli dan, a posebno je otežavajuća situacija za one izvan Zadra, a osobito s otoka.

image

Policija i red

Luka Jeličić

- Razumljivo je da se mora čekati, puno je ljudi i stalno nekima istječe osobna ili vozačka, i treba biti reda. Ali nije mi jasno zašto taj redomat ne otvaraju ranije, da se do početka rada ne mora stajati pred ulazom, još na kiši, i čuvati svoj red, dodaje jedna Zadranka, i kaže da se, dok je čekala da proradi redomat, udaljila na pola sata, samo do trgovine, pa su na nju neki “graktali” da ide preko reda.

I sami smo svjedočili da je vrhunac dana trenutak otvaranja vrata kad svi nahrupe, pa djelatnik mora uvoditi red i puštati one koji su prvi došli, a od pedeset i više ljudi nije moguće popamtiti tko je prije koga došao.

Razumljivo je da se mora čekati, puno je ljudi i stalno nekima istječe osobna ili vozačka, i treba biti reda. Ali nije mi jasno zašto taj redomat ne otvaraju ranije, da se do početka rada ne mora stajati pred ulazom, još na kiši, i čuvati svoj red, dodaje jedna Zadranka, i kaže da se, dok je čekala da proradi redomat, udaljila na pola sata, samo do trgovine, pa su na nju neki “graktali” da ide preko reda...

Iako se, istina, do listića može doći i putem mobilne aplikacije, sudeći po svakodnevnim velikim gužvama, takvu mogućnost ne koristi dovoljan broj građana da bi se gužve smanjile. Isto tako, od djelatnice na šalteru doznajemo da se rodomat “zaključava” kada izbaci određeni broj listića, odnosno broj osoba koje je moguće tijekom jednog dana u radnom vremenu obraditi.

- Kad sam stigla u 14.00 sati po listić, jer ujutro sam bila na poslu, redomat više nije radio, potvrđuje nam jedna građanka.

Iako je na stranicama MUP-a detaljno naveden postupak digitalnog način preuzimanja listića s brojem, uz uvjerenje da će ova mogućnost zasigurno doprinijeti smanjenju gužvi, u praksi to svakako nije tako. Ili mnogi ne znaju za ovu mogućnost ili informatička dostignuća i dalje koristi vrlo mali broj građana. A dok je tako, pred ovom državnom ustanovom i dalje će se svakog radnog dana gužva stvarati od rane zore...

PRIOPĆENJA PU ZADARSKE

U PU zadarskoj smo upitali zašto se s promjenom radnog vremena i pomicanjem satnice, redomat i dalje ne pušta u rad u 07.00 sati, a odgovor s opširnim objašnjenjem rada aplikacije, koji se navodi i na mrežnim stranicama, prenosimo većim dijelom:

”Putem aplikacije za mobilni pristup redomat.mup.hr građani mogu rezervirati svoj termin na Odjelu za upravne poslove Policijske uprave zadarske na adresi Put Murvice 9 u Zadru, dok u drugim policijskim postajama trenutno ova aplikacija nije moguća. Aplikacijom, na jednostavan i brz način građani, putem svog pametnog mobitela osim zahtjeva za izradu osobne iskaznice ili vozačke dozvole, mogu rezervirati i termin (mjesec dana unaprijed) za izradu putovnice, prijavu prebivališta i boravišta, preuzimanje izrađenih dokumenata (osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole) te poslove sa strancima. Mogućnost rezervacije termina uvelike doprinosi smanjenju gužvi na Odjelu za upravne poslove budući da će u rezerviranom terminu građanin biti pozvan na prvi slobodan šalter. Upute za rezervaciju termina sadržane su unutar aplikacije.

Postavke na e-Redomatu su postavljene tako da je moguće neposredno-fizičko preuzimanje rednog broja, za pojedinu, djelitelju listića (e-Redomatu) od 08,00 do 15,00 sati (utorkom od 08,00 do 16,30 sati), dok je preuzimanje rednog broja za red čekanja putem pametnom telefonu (mobilne aplikacije) pola sata kasnije, od 8,30 do 15,00 sati (utorkom od 10,00 do 17,00 sati). Nadalje, stranke mogu rezervirati redni broj (odabrati svoj termin s točno određenim danom i vremenom dolaska – do mjesec dana unaprijed) putem pametnog telefona svakih 15 minuta, od 08,00 do 14,30 sati (ponedjeljkom, srijedom, četvrtkom i petkom), a utorkom od 9,30 do 16,30 sati.

Iz svega se da zaključiti kako je nepotrebno dolaziti ranije i čekati jer se broj može, s obzirom da su ljetne gužve prestale, preuzeti bilo kada tijekom radnog vremena. Isto tako, preuzeti broj, odnosno red čekanja se može pratiti preko mobilne aplikacije tako da je nepotrebno čekati i gurati se ispred ulaza već stranke za to vrijeme mogu obaviti neke svoje poslove i vratiti se u zakazano vrijeme.

Što se tiče korištenja mobilne aplikacije za naručivanje termina, koju smo uveli od 2. lipnja 2022. možemo reći da je građani koriste, pa je to razlog zbog kojeg svakodnevni termini bude vrlo brzo zauzeti i to dva tjedna unaprijed.

Isto tako, uočili smo da jedan broj rezerviranih termina (oko 5 %) nije iskorišten, odnosno naručene stranke se ne pojave pa molimo građane koji su odustali od termina da ga brišu kroz program aplikacije redomata, kako bi se taj termin omogućilo drugim građanima da ga preuzmu.

Što se tiče vremena čekanja stranaka ono je različito i nije isto za sve radne procese, npr. za uručenje/preuzimanje izrađenih osobnih dokumenata vrijeme čekanja je najmanje i gotovo da ga i nema jer se isti strankama uručuju na dva šaltera. Za izradu vozačkih dozvola prosječno vrijeme čekanja je do pola sata, a u nekim danima čekanja gotovo da ga i nema.

Na kraju još jedanput napominjemo da se tijekom ljetnih mjeseci (lipanj - rujan), znatno povećava broj stranaka koje dolaze rješavati svoja statusna pitanja na upravnim poslovima, a najveći broj među njima su hrvatskih državljana koji žive i rade izvan RH (pa podnose zahtjeve za izradu osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole, prijava gubitka osobnog isprave, prijavu boravišta i sl.) i to za cijele obitelji, pa u tom slučaju vrijeme obrade tih zahtjeva na šalteru može trajati do sat vremena.

Puno stranaka dolazi nepripremljen na šalter i to dodatno oduzima vrijeme na objašnjavanje i strpljivo odgovaranje na brojna pitanja. Stoga, još jednom napominjemo kako se sve potrebne informacije za građane nalaze na službenim stranicama mup.hr”, navodi se, među ostalim, u priopćenju koje potpisuje glasnogovornica PU zadarske Ivana Grbin.

image

Red ispred policije

Luka Jeličić
28.09.2022., 13:04h
21. studeni 2024 10:31