Turistički sajam Ferien-Messe, u Beču, najveći međunarodni turistički sajam za poslovnu i široku publiku u Austriji za nas je poseban jer, osim što su nam Austrijanci treći strani gosti, nakon Nijemaca i Slovenaca, ove smo prilike na sajmu i zemlja partner. Na sajmu se i Turistička zajednica Zadarske županije predstavila kao jedan od 21 suizlagača u sklopu hrvatskoga štanda. Nastup Hrvatske kao zemlje partnera pratio je bogat i zanimljiv program, a sajam je tijekom četiri dana održavanja posjetilo više od 150 tisuća ljudi od kojih su mnogi posjetili štand Zadarske županije. S Turističkom zajednicom Zadarske županije kao partneri na sajmu Ferien-Messe nastupili su turistički subjekti iz Zadarske županije i to Turisthotel d.d. iz Zadra i Ilirija d.d. iz Biograda na Moru.
- Iznimno nas raduje što se ovo partnerstvo ostvarilo u prvoj godini nakon pandemije koronavirusa, kada se brojni sajmovi diljem Europe i svijeta opet održavaju uživo i bez ikakvih ograničenja, makar smo pregovore o partnerstvu započeli 2019. godine. Interes za putovanjima u Austriji je na vrlo visokoj razini, a naša se zemlja nalazi među omiljenim inozemnim destinacijama Austrijanaca, poručio je Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, naglasivši ulazak u Schengen, a što je zgodno i za kraća vikend putovanja koja očekujemo već za uskršnje blagdane.
Bila je tu i Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta RH, Branimir Tončinić, direktor Predstavništva HTZ-a u Austriji, Michael Duscher, poslovođa Turističke zajednice Nizinske Austrije, Phillies Ramberger, predsjednica Austrijske udruge za turizam i Martin Winkler, predsjednik turističkog koncerna "Austrijski turistički ured", dok su sajam otvorili Robert Seeber, predsjednik Sekcije za turizam i slobodno vrijeme pri Austrijskoj gospodarskoj komori te Susanne Kraus-Winkler, državna tajnica za turizam Austrije.
Hrvatska u top tri omiljene destinacije
- Hrvatska je na ovom tržištu u top tri najomiljenije turističke destinacije, cilj nam je trenutačnu poziciju nadograditi i to posebice u kontekstu kraćih putovanja Austrijanaca. U Beču Hrvatsku predstavljamo i kao destinaciju kvalitetne smještajne ponude i sadržaja, idealnu za obiteljska putovanja, kakva Austrijanci i najviše preferiraju, kao i za aktivni odmor i kraća putovanja izvan ljetne sezone, istaknula je ministrica Brnjac.
- Sretna sam što je Hrvatska partner sajma, posebno zato što je Austrija jedna od top destinacija za hrvatske goste. Austrija je vrlo popularna u zimi i u ljetnim sezonama. Prošlog ljeta dočekali smo 63 % više gostiju iz Hrvatske nego u 2019. godini. Hrvatska je među top destinacijama za Austrijance. Nedavno objavljeno istraživanje Austrijskog državnog turističkog ureda tvrdi da 22 % austrijskih turista želi posjetiti Hrvatsku u proljeće i ljeto 2023., izjavila je državna tajnica za turizam u Austriji, Susanne Kraus-Winkler.
Program otvorenja sajma obogaćen je atraktivnim nastupom Ansambla LADO, posebno su se predstavili i članovi Udruge rapskih samostreličara, dok je Stanislav Briškoski kroz cooking show predstavio istarske delicije s naglaskom na pljukance, šparoge, tartufe i kozice.
Hrvatska se delegacija tijekom sajma sastala s najvažnijim austrijskim partnerima poput Aaretal Reisen, koji charter linijama povezuje Austriju i Švicarsku s otokom Bračom, dok autobusnim linijama povezuju Austriju s Istrom, Kvarnerom i Dalmacijom te s predstavnicima High Life Reisena koji charter linijama povezuje Austriju, Švicarsku i Lihtenštajn s Pulom i Zadrom.
Zadarska županija Austrijancima treća najomiljenija regija Hrvatske
Inače, s tržišta Austrije lani smo imali rast turističkog prometa od pet posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu. U dosadašnjem dijelu ove godine rezultati su također impresivni te s više od 110 tisuća noćenja Austrijanaca bilježimo rast od 31 % u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
Program je obogaćen brojnim nastupima, prezentacijama i degustacijama kojima je posjetiteljima približena iznimno raznolika kulturno povijesna baština i bogata eno-gastronomija svih hrvatskih regija i krajeva, dok je u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom osigurana degustacija i prezentacija vrhunskih hrvatskih vina.
Naime, Sektor za turizam HGK organizirao je predstavljanje i degustaciju hrvatskih vina i sireva uz stručno vodstvo sommeliera i prezentaciju različitih vinskih regija i sorti pod brendom HGK Vina Croatia-Vina Mosaica, s ciljem promocije Hrvatske kao destinacije eno-gastro turizma.
Austrija je među naša tri najvažnija emitivna tržišta uz ostvarenje preko 1.5 milijuna dolazaka i približno 8,2 milijuna noćenja austrijskih turista u 2022. godini.
Kažimo kada je u pitanju Zadarska županija kako smo u 2022. imali 131.408 turista iz Austrije s 852.074 noćenja što je udio od 5,72 % turizma čime su Austrijanci peti strani gosti ove županje, šesti nakon domaćih. U odnosu na 2021., rast je iznosio 3 %, ali je time bio 4 % iznad 2019. te i Austrija spada u zemlje iz kojih je Zadarska županija premašila brojke prije pandemije.
Austrijancima je Zadarska županija treće najomiljenije odredište u Hrvatsko, nakon Istre i Kvarnera.
Austrijanci u Zadarskoj županiji s 20 % borave u hotelima, s 24 % u kampovima, preko 32 % u apartmanima i objektima u domaćinstvima te 24 % u ostalim oblicima, u čemu nautika (charter) ima značajno mjesto.