Riječ je o prvom koraku najavljene profesionalizacije i nove sistematizacije u gradskoj upravi i trgovačkim društvima i ustanovama kojima je Grad Zadar vlasnik ili osnivač. Grad Zadar, naime, od devet gradskih tvrtki i upravnih vijeća ustanova kojima je osnivač traži da uvođenje novih pravila kod zapošljavanja kako bi cijeli proces postao transparentniji nego što je bio do sada, a predložene akte navedene tvrtke i ustanove moraju implementirati do rujna ove godine.
- Novom se odlukom nalaže upravama gradskih tvrtki i upravnim vijećima gradskih ustanova donošenje akata kojima će regulirati i standardizirati raspise javnih natječaja za zapošljavanje. U tim tvrtkama i ustanovama radi više od dvije tisuće ljudi i naš je krajnji cilj profesionalizacija javnog sektora kako bi ljudi koji rade u gradskoj upravi i gradskim tvrtkama bili na to ponosni, rekao je Erlić.
Ovom odlukom uvodi se obveza raspisivanja javnog natječaja s jasnim procedurama, a one uključuju proaktivno objavljivanje informacija o sistematizaciji radnih mjesta s brojem izvršitelja na svakom radnom mjestu; deficitarnim radnim mjestima; uvjetima koje djelatnici moraju ispunjavati, postupku i načinu odabira kandidata te javnim natječajima uključujući najave i pozive za testiranje, pravne i druge izvore za pripremanje kandidata za testiranje, termine za intervjue, informacije o statusu postupaka prijema u radni odnos, te odluke vezane za odabir kandidata.
- Ovo je prvi korak prema sistematizaciji radnih mjesta u gradskim tvrtkama i ustanovama, odnosno reformi gradske uprave. U tom cilju sve tvrtke i ustanove u vlasništvu Grada moraju podići razinu komunikacije s građanima i medijima. Odgovori na pitanja moraju se dostaviti promptno, najkasnije u roku 48 sati. Naše javne tvrtke i ustanove moraju funkcionirati u skladu s današnjim standardima komunikacije javnog servisa. Takav standard danas pružaju samo dvije gradske tvrtke, Nasadi i ŠC Višnjik. Svi ostali trebaju se do rujna tome prilagoditi, ekipirati i osigurati novi način komunikacije, rekao je gradonačelnik.
Erlić je također najavio kako cilj reforme nije povećanje zapošljavanja u ovom mandatu, već maksimalno korištenje postojećih kapaciteta kroz reorganizaciju poslovanja, te kako će uvesti nagrađivanje i stimulacije za dobar rad.