Kadija o aktivnostima i planovima TZ-aZadarski tjednik arhiva
StoryEditor
Mihaela Kadija

Razvijamo cjelogodišnju ponudu i autentični doživljaj destinacije

Cijelo desetljeće radimo na razvoju i promidžbi proizvoda i programa više dodane vrijednosti, proizvoda koji stvaraju ponudu cijele godine, koji su sezonski neosjetljivi, a posebno radimo na poticanju prijelaza s klasične usluge na stvaranje turističkih doživljaja, kaže Kadija

Zadarska županija, jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija u Hrvatskoj, bilježi značajan rast u dolascima i noćenjima.

Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije, govorila je o najčešćim gostima, najtraženijim smještajnim jedinicama, a razgovarali smo i o tome kako TZ već cijelo desetljeće radi na izgradnji održivog turizma, fokusirajući se na premium ponudu koja obuhvaća, između ostalog, eno-gastro turizam te stvaranje turističkih doživljaja koji su sezonski neosjetljivi. Komentirala je i novi zakon o turizmu koji stvara okvir za upravljanje razvojem turizma na temelju egzaktnih podataka, s ciljem očuvanja resursa i prostora te poboljšanja kvalitete života stanovništva, kao i turističke ponude.

TZ se fokusira i na jačanje globalnog PR-a, poslovni turizam te suradnju s inozemnim partnerima, a poseban je naglasak stavljen na promociju MICE segmenta.

“Današnje se poimanje luksuza u dobrom dijelu sastoji i u onim stvarima za koje u svakodnevnom životu niti imamo vremena niti mogućnosti”

Mihaela Kadija

Rast broja dolazaka i noćenja

Kako biste ocijenili posjećenost Županije trenutno, u predsezoni? Koje su smještajne jedinice najtraženije?

- Od početka godine do evo gotovo kraja travnja, Zadarska županija bilježi rast i u dolascima i u noćenjima u odnosu na 2023. godinu. U dolascima i noćenjima bilježimo 7 % više nego lanjske godine. U ovom razdoblju tradicionalno najviše gostiju odsjeda u hotelima, a koji su zabilježili 9 % više noćenja nego u 2023. godini, dok su objekti u domaćinstvu zabilježili 14 % više noćenja nego lani. Među gostima, pored domaćih, najbolje rezultate ostvarili su Nijemci, Slovenci, Austrijanci i Poljaci, među kojima se ističu Poljaci s 24 % više ostvarenih noćenja u odnosu na 2023. godinu. Očit je i povratak gostiju iz Koreje koji su u dolascima ostvarili 60 % više nego prošle godine i nalaze se na petom mjestu po broju inozemnih dolazaka u Zadarskoj županiji.

Što sve Turistička zajednica Zadarske županije poduzima s ciljem produljenja sezone?

- Niz je aktivnosti, zapravo većina, koje TZ Zadarske županije već godinama provodi, a s ciljem produljenja sezone. Tako Zadarsku županiju brendiramo kao destinaciju sa širokom paletom proizvoda posebnih interesa koji turiste privlače i u razdobljima izvan glavne turističke sezone. Istaknimo kako je uz aktivni turizam, posebice biciklistički i pješački turizam te nautički turizam koje godinama promoviramo, najznačajniji iskorak posljednjih nekoliko godina napravljen na polju razvoja eno-gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa - od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija.

Kako gradimo održivi turizam?

- Turistička zajednica Zadarske županije već je pokrenula projekte razvoja održive destinacije, a na temelju postojećih polaznih projekata. Možemo reći da cijelo jedno desetljeće radimo na razvoju i promidžbi proizvoda i programa više dodane vrijednosti, proizvoda koji stvaraju ponudu cijele godine, koji su sezonski neosjetljivi, a posebno radimo na poticanju prijelaza s klasične usluge na stvaranje turističkih doživljaja.

Stoga, govoreći o održivosti, prvenstveno trebamo razmišljati o premium ponudi kao autentičnoj, lokalnoj i autohtonoj. Trend je to koji zbog sve veće distanciranosti i digitalizacije, ljude “tjera” u povratak “korijenima”. Današnje se poimanje luksuza u dobrom dijelu sastoji i u onim stvarima za koje u svakodnevnom životu niti imamo vremena niti mogućnosti. TZ Zadarske županije se upravo zbog toga spremno uključila u novi projekt HGK – Stories Premium Experience kroz koji će se raditi na uključivanju što više segmenata ponude i konkretnih subjekata u ovaj nacionalni labelling program. Cilj je identificirati atrakcije i pružatelje usluga, ugostiteljskih, smještajnih, agencijskih i drugih koji svojom ponudom mogu zadovoljiti zahtjevne goste i to kvalitetom, inovativnošću, i pouzdanošću, u svrhu poticanja posjetitelja na povećanje potrošnje u destinaciji., Naš je zadatak pružati potom promidžbu tom segmentu te dalje raditi na edukaciji i drugih članova u tome smjeru.

image
Pixabay

Naša županija u popularnoj austrijskoj TV emisiji

Prema novom zakonu o turizmu turističke zajednice imaju veće ovlasti, kao i veću odgovornost, kako će to u budućnosti utjecati na cjelokupnu turističku sliku naše županije?

- Cilj je zakona stvaranje okvira za upravljanje razvojem turizma na temelju podataka i egzaktnih izračuna, uz očuvanje resursa i prostora, osiguranje zadovoljstva i kvalitete života stanovništva i ukupne ponude u turističkim destinacijama, ali i ravnomjerniji razvoj turizma po zemlji s duljom sezonom i povećanjem konkurentnosti hrvatskog turizma na globalnom tržištu. Upravo je sustav turističkih zajednica nositelj tog zakona te prepoznaje interes cijelog sektora za provedbom istog kako bismo razvijali turizam ne na štetu, već na zadovoljstvo stanovnika te očuvali našu divnu zemlju, okoliš i zajednicu koja tu živi.

Što biste izdvojili kao posebne značajke trenutnih aktivnosti Turističke zajednice Zadarske županije?

- U ovoj smo godini u Program rada uvrstili tri značajne nove točke i to, uz prethodno navedeni program Premium Zadar Region, jačanje globalnog PR-a, i poslovni turizam.

Tako je Turistička zajednica Zadarske županije u 2024. godini nastavila s aktivnostima provedbe PR aktivnosti, no podižući je na višu razinu proširenjem aktivnosti u suradnji, kako s predstavništvima, ali i prilikama pruženih od strane inozemnih PR agencija. Istaknimo primjerice sjajnu suradnju s austrijskom popularnom TV kuharicom, Silvijom Schneider koja je u travnju sa suradnicima posjetila Zadarsku županiju, a za potrebe snimanja epizode svoje TV emisije Silvia kocht (Silvija kuha). Ovu popularnu emisiju na nacionalnoj austrijskoj TV mreži ORF inače redovno prati preko 150 tisuća Austrijanaca, a prikazuje se od ponedjeljka do petka u popodnevnom terminu s reprizom sljedeći dan ujutro. Kao rezultat ove suradnje, cijeli tjedan krajem lipnja bit će u znaku Hrvatske i Zadra: od ponedjeljka do četvrtka u studijskoj kuhinji kuhat će se delicije iz Dalmacije i Zadra, a u petak će se emitirati program iz zadarske regije sa Silviom usmjeravajući pozornost na hranu, kulturu i prirodne ljepote Zadarske županije. Program snimanja koji je pripremila TZZŽ oduševio je Silviju i njenu produkciju, a vjerujemo da će isti efekt ostaviti i na austrijske gledatelje.

Što se tiče poslovnog turizma, važno je primijetiti kako je povratak turizma nakon pandemije značajno označio tzv. MICE segment - kongresni turizam, što se očituje u prometu u Zadarskoj županiji, posebno u periodu pred i posezone. Stoga je TZZŽ ove godine odradila analizu postojeće i potencijalnu ponudu, provela edukacije s dionicima o specifičnostima tržišta i trendovima, a predstoji izrada promo i info-alata te promidžba na najvećoj burzi IMEX Frankfurt u svibnju. Također će se provoditi niz aktivnosti zajedno s HTZ-om i TZG Zadra na promidžbi MICE segmenta kroz razne B2B evente i putujuće poslovne radionice.

05.05.2024., 15:32h
18. svibanj 2024 20:48