Paralelno se odvijao Sajam rukotvorina ovdašnjih obrtnika, u Wine Corneru su se moglo degustirati ponajbolja vina zadarskog kraja, živo je bilo u baru izvornog zadarskog brenda pića Maraske, održano je i nekoliko mini gastro i jezičnih radionica, a, uz ostalo, ritualno su rezane i velike tune te odmah podijeljene prisutnima kao najsvježiji sashimi. Japanske glazbenice stvorile su glazbenu kulisu s tradicionalnom glazbom te daleke zemlje, skupina samuraja izvela je u nekoliko navrata povijesni ratnički igrokaz, a vrhunac svega je bila raskošna gala večera u Ilirijinom klubu Arsenal za oko 1.000 gostiju, djelomično sa služenom večerom, a u drugom svom dijelu s tisućama finger food zalogaja i bogatim zabavnim programom.
Ovogodišnjim konceptom Tuna, Sushi & Wine Festival vratio se na ‘početne postavke‘ iz 2015. godine. Glavnom organizatoru, Turističkoj zajednici grada Zadra, ovaj put su, kao i tada, snažnu potporu te logističku i organizacijsku pomoć pružile dvije važne poveznice Zadra, Hrvatske i Japana. To su najprije uzgajivači tune, tvrtke Pelagos Net farma, Jadran tuna i Kali tuna, sve sa sjedištem, flotom i kavezima u Zadarskoj županiji, koje su svoje najvažnije tržište našle još prije više od dva desetljeća baš u Japanu. Druga važna poveznica Zadra i Japana je Jelena Yamasaki, rođena Zagrepčanka koja već 30 godina živi u Japanu, te je kao dugogodišnja predsjednica Japansko-hrvatskog društva prijateljstva uporno radila na gradnji mostova između dvije udaljene zemlje.
Turistička zajednica Zadra se i na počecima festivala i danas vodila dvaju glavnim motivima te prihvatila organizacije zahtjevnog projekta. Prvi je približavanje Zadra japanskom turističkom tržištu, a drugi organizacija zanimljivog događanja na samom početku turističke predsezone. Grupe gostiju iz Japana i drugih azijskih zemalja koji, doduše, ne ciljaju baš Zadar nego i cijelu Hrvatsku baš u ovo doba godine, jer naprosto ne vole opasne ljetne vrućine, te velik broj posjetitelja, turista i domaćeg svijeta, na svim festivalskim događanjima dokaz su da je ovaj festival raznolike morske hrane s drugim popratnim sadržajima koncepcijski i programski iznimno atraktivan.
Popratni uspjeh festivala je činjenica da je nakon njegovog pokretanja Zadar proširio svoju gastronomsku ponudu – već nakon tri godine otvoren je Maguro, prvi restoran s azijskom hranom, a sad ih ovdje uspješno radi još nekoliko, uključujući novootvoreni i popularni Antiquus. A i Zadrani su proširili svoje gastronomske vidike – jedni su istinski zaljubljeni u japansku "completely different" hranu, sushi i ramen juha mnogima su postali omiljena hrana, a ostali su makar naučili kako tunu ne treba na gradelama prepeći i presušiti do nejestivosti.
Mediteranska i dalmatinska autohtona jela i dalje su, što je logično, glavni forte ugostiteljske ponude u Zadru, kao i u svim drugim turističkim dijelovima Hrvatske, ali restoranska raznolikost, pogotovo ako se u njima koriste lokalne namirnice i ne sprječava kuharska kreativnost, samo podiže vrijednost Zadra kao dinamične turističke destinacije.
Zbog svega toga Tuna, Sushi & Wine Festival je po svemu uspio i Zadru svakako potrebna manifestacija koju u godinama koje slijede samo treba nadograđivati. Ako ni zbog čega drugog, onda bar zato da pizze i burgeri ne budu najveći gastronomski dometi generacija koje tek dolaze.