<p>Plesna predstava ”1518.”</p>
Plesna predstava ”1518.”Zadarski Plesni Ansambl
StoryEditor
S POČETKOM OD 20 SATI

Inspirirajte se plesnom predstavom ‘1518.‘ u utorak u HNK Zadar

Autorica Matea Bilosnić kao predložak za plesnu predstavu uzela je povijesno dokumentiran događaj s početka 16. stoljeća poznat kao "plesna kuga"

U utorak, 23. siječnja na repertoaru Hrvatskog narodnog kazališta u Zadru izvodi se plesna predstava „1518“ izvedena premijerno na prošlogodišnjem, 29. kazališnom ljetu. Predstava je koprodukcija Zadarskog plesnog ansambla i HNK Zadar. Autorica Matea Bilosnić kao predložak za plesnu predstavu uzela je povijesno dokumentiran događaj s početka 16. stoljeća. Plesna kuga je povijesna enigma iz 1518. godine kada su stanovnici grada Strasbourga, iz nepoznatog razloga, počeli nekontrolirano plesati. Delirij je trajao tjednima, sve dok iscrpljeni plesači nisu popadali na pod ili umrli. Točan razlog ovog fenomena nije utvrđen, no jedna od pretpostavki jest da je masovna histerija bila uzrokovana stresom.

Kroz plesnu predstavu “1518.", članice Zadarskog plesnog ansambla u suradnji s koreografkinjom Mateom Bilosnić stvaraju vlastitu scensku interpretaciju ovog događaja, smještajući ga u suvremeni kontekst. Izvođačice Patricia Gospić, Bernarda Klarin, Nataša Kustura, Marija Pehar, Korina Oltran i Gendi Putri Kartini su profesionalni plesni umjetnici iz Zadra koji su svoje plesno obrazovanje stekli kroz višegodišnje školovanje započevši u Zadru, a nastavili formalno i neformalno u Hrvatskoj i svijetu. Upravo ovom postavom Ansambl povezuje i umrežava hrvatsku plesnu scenu sa Zadrom jer su plesne umjetnice infiltrirane u brojne druge predstave, umjetničke organizacije i studija.

Koreografkinja predstave Matea Bilosnić multimedijska je umjetnica s temeljem u suvremenom plesu i kazalištu. Plesnu edukaciju započinje u Zadarskom plesnom ansamblu u kojem i danas surađuje kao koreografkinja, izvođačica, snimateljica i organizatorica. Pohađa Salzburg Experimental Academy of Dance, nakon toga sudjeluje u brojnim predstavama i projektima u Hrvatskoj i inozemstvu kao plesačica. Dvije godine radi kao izvođačica u plesnoj skupini En Knap (Slovenija), surađujući s Josefom Nadjom, Kathleen Fischer (skupina Trishe Brown), Guyem Naderom & Mariom Campos. Nakon povratka u Hrvatsku surađuje s mnogobrojnim kazalištima stvarajući koreografije i oblikujući scenski pokret u dramskim predstavama. Sa Zadarskim plesnim ansamblom kreira predstavu Gozd- danse macabre za koju je nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta u kategoriji najbolja koreografija u 2020. godini. Iste godine stvara i solo Klown za koji kreira glazbu, koreografiju i tekst te koji izvodi diljem Hrvatske. Asistentica je na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu na kolegiju Scenski pokret. Dio je produkcijskog tima edukativne platforme Stream Zadar i koordinatorica i selektorica festivala sola Monoplay u produkciji Zadarskog plesnog ansambla. Osim kazališta i plesa bavi se i glazbom za svoja kazališna ostvarenja.

Josipa Štulić, asistentica koreografije  je plesna umjetnica, koreografkinja i plesna pedagoginja, koja posljednjih godina svoj umjetnički rad bazira u rodnom Zadru. Nakon studija u Austriji, trenutno djelovanje veže uz Zadarski plesni ansambl gdje je angažirana u plesnim predstavama, video uradcima, zatim kao koreograf i plesni pedagog. U posljednjim autorskim radovima koristi glas i tekst, a vokalnu tehniku prakticira pjevajući u zboru Fige. Surađuje s lokalnim video umjetnicima te često staje ispred kamere kao izvođač i sukreator. Autorica je projekta Radionice plesa i pokreta za ne-plesače. Radi sa slijepim osobama kroz radionice osvještavanja pokreta, u sklopu suradnje s Udrugom slijepih i slabovidnih Zadarske županije te je autorica scenskog pokreta za nekoliko kazališnih ostvarenja. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.

Gendis Putri Kartini rođena je 21. travnja 1996. godine. Plesnu edukaciju započela je u osnovnoj i srednjoj plesnoj školi Blagoje Bersa u Zadru. Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu upisala je 2015. godine. U srpnju 2018. godine završava sveučilišni prediplomski studij sa zvanjem sveučilišna prvostupnica (baccalaurea) suvremenog plesa – izvedbeni smjer. Iste godine prezentirala je svoj studentski završni rad, solo izvedbu Vrata Pendeta na festivalu Monoplay u Zadru. Jedna je od osnivačica i aktivna članica umjetničke organizacije Škvadra u sklopu koje sudjeluje kao izvođačica u predstavama Ne čujem te, mrak je i Punopravno. Članica je Zagrebačkog plesnog ansambla od 2019.  do 2022. kada nastavlja karijeru kao freelance plesna umjetnica.

Patricija Gospić članica je Ansambla od svoje četvrte godine. Na Plesnom odjelu Glazbene škole B. Bersa u Zadru stječe osnovnoškolsko znanje iz klasičnog baleta, a tu završava i Srednju školu suvremenog plesa. Dodatno se obrazuje kroz niz programa i radionica vezanih uz Zadarski plesni ansambl gdje najvećim dijelom surađuje i kao jedan od organizatora. Do sada je sudjelovala u preko deset predstava Ansambla. Nastavnik je suvremenog plesa na Plesnom odjelu Glazbene škole B. Bersa u Zadru, a bavi se i pedagoškim radom u Plesnom studiju ZdPA.

Bernarda Klarin završila je Srednju školu suvremenog plesa pri Glazbenoj školi B. Bersa u Zadru. Pohađa programe profesionalnih treninga i radionica na platformi Stream Zadar. Plesno iskustvo stječe radom u repertoaru Zadarskog plesnog ansambla.

Marija Pehar započela je plesnu edukaciju u Zadru na Plesnom odjelu Glazbene škole Blagoje Bersa te potom nastavlja na Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Trenutno je studentica druge godine. Surađivala je sa Zadarskim plesnim ansamblom kao i nekolicinom mladih plesnih umjetnika. Sudjeluje u organizaciji plesnog festivala Monoplay te surađuje u projektima sa Muzičkom Akademijom i Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu. 

Korina Oltran završila je Srednju školu suvremenog plesa u Zadru. Na Canterbury Christ Church University u Velikoj Britaniji završava odsjek Dance/Media and Communication. Sudjeluje kao izvođač u produkcijama Zadarskog plesnog ansambla, a također i kao organizator cjelovečrnjig predstava i festivala Monoplay.

Nataša Kustura kao student dolazi iz Požege gdje je u Plesnim radionicama Ilijane Lončar stekla početno plesno obrazovanje. Završava studij engleskog jezika i književnosti te studij pedagogije istovremeno surađujući na svim projektima Zadarskog plesnog ansamba. Zatim odlazi na studij plesa na ADU Zagreb. Nakon završetka sudjeluje u brojnim predstavama europskih i hrvatskih koreografa, gost je mnogih festivala te se počinje baviti i pedagoškim radom.

Rad Zadarskog plesnog ansambla podržava Ministarstvo kulture i medija RH i Zaklada Kultura nova.

Predstava počinje u 20 sati, a ulaznice se mogu nabaviti na blagajni HNK Zadar za vrijeme radnog vremena.

22.01.2024., 13:31h
23. studeni 2024 05:54