Nakon 27 godina od posljednje izvedbe najvećeg kazališnog hita devedesetih, predstave koja je u domaći teatar uvela temu noćnoga života i tada popularnih disco klubova te na precizan i satiričan način dočarala tadašnji noćni život Zagreba i kritički progovorila o problemima sazrijevanja tadašnje rock i techno generacije, a Teatar Exit potvrdilo kao novo potentno kazalište na hrvatskoj sceni, na daskama HNK Zadar pogledali smo Exit i njihove “nove” Izbacivače.
Izbacivači su moderna i žestoka predstava puna dinamike, hip-hopa, rapa, trapa, glazbenih i plesnih brojeva koja istodobno zabavlja i upozorava, pokazuje i prokazuje. Četiri glumca igraju četvoricu izbacivača koji nam pričaju svoj prikaz noćnog života te igraju mnoštvo ženskih i muških karaktera.
Jednostavna scenografija
Scenografija je potpuno jednostavna, dvije su ciglene plohe, dva zvučnika i pokoja kutija za sjesti, kad se likovi, eto, umore od života i društva. Takva je i kostimografija - obične crne trenirke. Na taj način u fokusu je ono najbitnije - riječ, mimika i na koncu prenošenje poruke ili bar poticanje preispitivanja.
Zanimljivo je kako su likovi oslikali i muško-ženske razlike; cure su u frizerskom salonu i razgovaraju, uz smiješnu mimiku i govor tijela, o izlascima i tretmanima za kosu, dok su s druge strane dečki kod brice gdje je glavna tema nogomet i nezaobilazni Marko Livaja.
Česti su glazbeni blokovi, sluša se npr. hit Magazina “Ako poludim”, a za prepoznavanje ostalih pjesama potpisnica ovih redaka vjerojatno je prestara. No, uz razne žanrove prikazana je ne samo ispraznost danas popularne glazbe, već i poremećenost društvenih vrijednosti, posebno kod mladih koji tek otkrivaju svijet.
Valja naglasiti da je to prikazano i kroz prizmu prepucavanja izbacivača - od ruganja zbog nevjerne supruge do natjecanja tko je uspješniji u dizanju utega. Jasno je - spremni smo udarati tamo gdje drugog čovjeka najviše boli i vrijednost određujemo ili izgledom ili snagom ili pak nekom drugom površnom mjernom jedinicom.
Svijet postaje okrutno mjesto
Razgovara se i o gay osobama, seksu kao najobičnijoj fizičkoj aktivnosti, a sve to uz brojne popratne vulgarizme.
Posebno su upečatljivi govori lika sarkastičnog imena Lucky, jer on je sve, samo ne sretan.
- Blesave curice htjele bi što prije postati žene, zaključak je monologa o djevojkama koje izlaze kako bi upoznale nekoga i dale mu svoje tijelo, kao i monologa o odraslim muškarcima koji takvu naivnost iskorištavaju.
Opisuju se razne scene iz svakodnevnog života i koje potvrđuju da svijet postaje nesigurno i okrutno mjesto.
Zatim, prikazuju se razni karakteri, tipični likovi koji dolaze u klub i razgovaraju s izbacivačima, primjerice dva nabrijana lika, dva dečka iz Dubrave i čak dva potpuno pristojna.
Na koncu, opisujući seksualni odnos djevojke, potpuno nesvjesne koja jede pizzu, i muškarca iza kluba ukazuje se na apsurd takvih čudnih i ispraznih odnosa.
Međutim, koliko god teme bile teške, bitno je istaknuti da su uglavnom umotane humorom i zanimljivim doskočicama.
A valja naglasiti i izvrsnu glumu svih, kao i snažne svjetlosne efekte zbog kojih smo zamišljali da smo ili u zabavnom klubu ili u cirkusu današnjeg društva, kako Vam drago.