Tko je SuperKul? Sarah i Ivan Parada - poslovni suradnici, poduzetnici, mladi bračni par, roditelji dvoje djece, detaljisti, brand warriorsi, kreativci koji su po struci dizajneri, zaljubljenici u svoj grad, u ljeto, otočki način života i još mnogo toga.
Za sebe vole reći da uživaju u strogoj profesionalnosti, a najljepšim dijelom svojega posla smatraju slobodu i ljepotu kreiranja.
Sarah je diplomirala modni dizajn na sveučilištu u Lyjonu, dok je Ivan svoje akademsko obrazovanje grafičkoga dizajnera stekao na varaždinskome Sveučilištu Sjever.
Francuski šik i zadarski štih
Njihov spoj francuskoga šika i dalmatinskog, preciznije zadarskog štiha, brojne je ostavio bez daha te su u kratkome vremenu postigli zavidan broj poslovnih suradnji i zanimljivih projekata na području Zadra i Zadarske županije, ali i šire. Smatraju se sretnicima što imaju priliku crpiti inspiraciju iz francuskih Alpa, kao i hrvatskih otoka s pogledom na beskrajno more.
Ime njihovoga studija također povlači francusko-hrvatsku vezu.
- Htjeli smo internacionalno ime, ali da ipak asocira na hrvatski proizvod. Ime je moralo odgovarati našoj energiji da bismo je mogli prenositi dalje preko svojega imena, kaže Sarah.
SuperKul priča započinje krajem 2019. godine, kada su Sarah i Ivan lansirani u dvije nove dimenzije svojega života zvane roditeljstvo i poduzetništvo. Ističu kako su odmah znali da žele biti poduzetnici, a Ivan je napomenuo kako je oduvijek onako combrayjevski osjećao miris svojega ureda. Ipak, prve su korake htjeli započeti kao zaposlenici, i to iz razloga da bi shvatili što žele, a ponajviše što ne žele od svojega budućeg poslovanja.
Jedinstvena priča
Prekretnica za početak vlastitoga biznisa bilo je zamišljanje sebe za 10 godina na istoj poziciji te ih je upravo strah od takve situacije nagnao na promjenu.
- Svrha i vizija našega poslovanja je stvarati identitet grada kroz vizualnu komunikaciju. Stvaramo priču s kojom se ljudi mogu poistovjetiti, koja će u njima izazvati emociju. Svaki brend treba imati svoju priču - jedinstvenu, privlačnu i neodoljivu. Kreiranjem brenda, mi zapravo kreiramo njegovu osobnost. Brend je način na koji proizvod ili usluga govore o sebi i o svojoj vrijednosti. Brendiranje nije samo stvaranje logotipa i vizualnoga identiteta, već je to proces koji obuhvaća sve aspekte koji utječu na percepciju brenda - od načina komunikacije s potrošačima, do iskustva kojeg pruža, ističe Ivan.
- Njegujemo minimalistički stil, spoj Pop arta i Op arta – igrom upotrebe boja, pozitivnoga i negativnog prostora. Naše ilustracije krase mnoge dnevne boravke, pa i one u inozemstvu. Velika nam je čast što su upravo naše ilustracije sastavni dio zadarskoga Hotela A’mare gdje trenutno uljepšavaju 120+ soba. Kultura i grad Zadar su nam veliko nadahnuće za umjetničko stvaralaštvo, dodaje Sarah.
Recept za uspjeh
Osim Hotela A’mare, Superkul Studio odradio je i razne projekte za Sveučilište u Zadru, Zrće Beach, Coffee & Cake, Picnic Mingle & Fun, Ze.Kitch, Polikliniku za djecu Troskot Biloglav te turističke zajednice: Vukovar (Vukovarski vodotoranj), Zaton, Privlaka, Vrsi... Trenutačno rade na velikim projektima za Dalmaland i Zadar Wine Festival, kao i na još raznim vizualnim identitetima o kojima još ne smiju javno govoriti.
Poruka koju žele poslati mladima koji nisu sigurni jesu li spremni za poduzetničke vode jest ta da se okušaju u tome bez obzira na strah.
- Što je ono što možete izgubiti? Nije sramota pasti, veći je poraz ne pokušati ponovno ili ne pokušati uopće. Nikad nije kasno za ostvarivanje vlastitih snova, poručuje Sarah.
- Dodatna preporuka mladima je da kao dvadesetogodišnjaci pronađu dobroga mentora (što ne znači nužno i dobroga poslodavca), kao tridesetogodišnjaci primjenjujte naučeno i pronađite tehniku rada koja vam odgovara, četrdesete iskoristite za posao i novac, u pedesetima vi budite mentori mladima, a šezdesete rezervirajte za vrijeme sa svojom unučadi. Mislim da je to dobar recept, zaključuje Ivan.