Vinka Milišić i Marina Menkadžieva ženski su tandem iza brenda Marvin makes you happy. Ovaj duo čine prijateljice, kolegice, poduzetnice, dizajnerice, nesuđene arheologinje i “friške” mame. One su pedantne mlade dame koje pri dizajniranju ne propuštaju ni detalj.
Splićanke koje su nekada sanjale o arheologiji i bile cimerice za vrijeme studentskih dana u Zadru. Vinka i Marina nisu uspjele potpuno pobjeći od svoje strasti prema arheologiji pa danas rade na raznim projektima za Odjel za arheologiju Sveučilišta u Zadru. Zajedno su se našalile da je njihov odnos sličan braku, ali na poslovnoj razini.
Cijene estetiku i posebnu pažnju posvećuju pakiranju konačnoga proizvoda. Iako slobodan dan za njih znači kratak predah od komunikacije s klijentima, to ne znači da se potpuno odmaraju. Za Vinku i Marinu, rad je kreativni proces koji traje bez obzira na okolnosti. Kada se upuste u crtanje i dizajniranje, nemaju potrebu za stajanjem i uvijek pronalaze nešto inspirativno ili uzbudljivo za raditi.
Kako nas Marvin može učiniti sretnima?
Ove talentirane dizajnerice obuhvaćaju širok spektar područja. Bave se dizajnom interijera, postavljanjem izložbi, stvaranjem portreta, ilustracija i izradom atraktivnih naljepnica. Stvaraju vizuale za klijente iz različitih industrija, pružajući im jedinstveni dizajnerski dojam. Imaju i vlastitu modnu kolekciju, a cilj im je da si svatko može priuštiti dizajnerski komad bez da mora izdvojiti veliku svotu novca. Njihov pristup usmjeren je prema dostupnosti i pružanju kvalitete, omogućujući ljudima da se osjećaju posebno i stilizirano bez obzira na svoj budžet.
Tijekom svojih studentskih dana, počele su eksperimentirati s različitim stilovima i idejama i upravo tada su stvorile brend karaktera pod nazivom Marvin - lika koji predstavlja pola Marine i pola Vinke. Karakterističan je po tome što ima jedno plavo i jedno smeđe oko i madež iznad usnice; detalji koji su prisutni i na svim ostalim likovima koji nisu portretirani.
Tijekom rada na izradi portreta, postupno su počele razvijati svoje vještine i proširivati svoj kreativni horizont.
- Nikada se nismo morale reklamirati kako bismo privukle klijente. Rad je uvijek dolazio preko preporuka i pozitivnih iskustava naših zadovoljnih klijenata. Ta nas činjenica izuzetno veseli i ispunjava jer svjedoči o povjerenju kojega smo stekle sa svojim klijentima, kazala je Vinka.
Struja ženskih poduzetnica
Prije deset godina započele su svoj put kao honorarne dizajnerice, a krajem 2019. godine osnovale su vlastiti obrt. Surađivale su s Blue Fish Festivalom, Beach barom Mavra, Bob Rock’s Ice Cream Shop, a već nekoliko godina rade projekte i za Zadarsku županiju. Kroz svoj rad s klijentima uvijek su doživljavale podršku i otvorenost, što im pruža veliko zadovoljstvo jer imaju slobodu izraziti svoju kreativnost i odraditi projekte s puno entuzijazma.
Iako su svoj put započele u Zadru i Zadarskoj županiji, s vremenom su svoje djelovanje proširile diljem Hrvatske.
- Povodom desete obljetnice bloga radile smo redizajn modnoga bloga Little Fashion Paradise, kojega vodi Ana Bacinger. Svake godine surađujemo s Anom na dizajnu njezinih sezonskih kolekcija. Radile smo i redizajn vizuala i etiketa za vina Kerman, stvarajući prepoznatljiv i atraktivan dizajn. Također smo radile dizajn za ekskluzivni varaždinski centar ljepote Salončić. Još jedna značajna suradnja je s brendom Jopagu design; naše ilustracije krase njihove ploče za ravnotežu, istaknula je Vinka.
- Tu nam se zavrtjela cijela struja ženskih poduzetnica, ponosno je nadodala Marina.
Predane su podržavanju malih poduzetnika i poticanju proizvodnje u Hrvatskoj. Svjesne su važnosti podrške lokalnoj zajednici i trude se oblikovati svoje proizvode koristeći domaće izvore i resurse.
- Sve printamo u tiskari u Zadru, a svoju modnu kolekciju dorađujemo u varaždinskoj tiskari. Ilustracije uokviravamo kod barbe Brane u Laurani, a imamo tetu Maricu koja nam šije sve stvari, kazala je Vinka.
Ideja odmah ide u realizaciju
Dinamika njihove suradnje ključna je za postizanje boljega rezultata i ostvarivanje krajnjih ciljeva.
- Mi smo tim koji odmah kreće u realizaciju, ali isto tako znamo dati prostora da nam se ideja slegne, da u miru promislimo jesmo li zadovoljne s njom. Međusobno se konzultiramo i savjetujemo kako bismo došle do najboljeg mogućeg rješenja. Cijenimo kada jedna od nas pogleda na stvari s odmakom jer to često dovodi do poboljšanja rezultata, objasnila je Marina.
Mediteran im je najveći izvor inspiracije za rad. Njihova prethodna obrazovanja omogućila su im da prošire svoje vidike i steknu obilje znanja pa kada preuzmu novi projekt instinktivno se posvećuju detaljnomu istraživanju i upućivanju u temu.
Njihov pristup dizajnu temelji se na inovaciji i stalnom traženju novih ideja koje su prilagođene specifičnim željama klijenata.
- Često putem komunikacije i promatranja klijenata možemo vidjeti što im odgovara i što bi se usudili isprobati, ali isto tako i što definitivno ne bi željeli. Važno je uzeti u obzir i namjenu proizvoda ili prostora kako bi se postigla funkcionalnost i zadovoljile potrebe klijenata, kazala je Marina.
U jednu večer naprave cijelu kolekciju
Trenutno se nalaze u fazi u kojoj se pokušavaju ograničiti u smišljanju novih ideja jer već imaju toliko proizvoda koji čekaju na lansiranje. No, bez obzira na to, često im se javlja želja za stvaranjem projekata, stoga uvijek iznova izgovaraju frazu “ma samo još ovo”.
- Kada nam dođe nalet inspiracije, onda u doslovno jednu večer napravimo cijelu novu kolekciju, naglasila je Marina.
Prva izložba koje su imale u Zadru sastojala se od impresivnih portrerta i ilustracija za vjenčanja, ali i slavnih ličnosti. Kada su dobile priliku da tu izložbu ponove u knjižnici u Zagrebu, oduševljene idejom, te su večeri odlučile napraviti potpuno nove ilustracije na kojima su prikazale ikonične figure uključujući Bowiea, Princea, Fridu Kahlo, Janis Joplin, ali i naše domaće velikane poput Vladimira Nazora, Marije Jurić Zagorke i Tesle.
U budućnosti bi voljele kreirati liniju za bebe i djecu, a još dok su studirale zapisale su svoje ambicije u bilježnici i obećale si da će to ostvariti. Sanjaju i o više vremena posvećenom svojim projektima i razvoju vlastite modne kolekcije. Također bi željele stvoriti mjesto “za dušu” - radni prostor koji bi istovremeno bio galerija. Voljele bi da to bude mjesto koje privlači ljude i gdje će svi rado provesti dio svojega slobodnog vremena. To bi bilo mjesto inspiracije, kreativnosti i ljepote, koje bi oživljavalo njihove ideje i projekte te pružalo nezaboravno iskustvo.
Putem istraživanja i praćenja najnovijih trendova, trude se biti korak ispred i donositi inovativna rješenja koja će zadovoljiti, ali i iznova iznenaditi njihove klijente. Kreativnost i strast ovih dviju dizajnerica prenose se na svaki njihov proizvod, stvarajući poseban doživljaj i potičući osjećaj sreće kod njihovih kupaca, stoga imaju potvrdu da zasigurno nisu pogriješile pri odabiru imena svoga brenda.