Iva sikirić IvčićTz
StoryEditor
SAJAM F.RE.E U BAVARSKOJ

Dobre vijesti stižu iz Münchena

Najvažniji nam njemački gosti unatoč krizi najavljuju dobru sezonu, a na području Zadarske županije dio koji je posjetio štand već je bukirao ljetovanje, a interesira ih sve a ponajprije kamping

S upravo završenog najznačajnijeg nam sajma u njemačkom Münchenu stižu pozitivne vijesti za hrvatski i zadarski turizam. Iako ovaj sajam nema svjetsku poslovnu težinu Londona ili Berlina, a i Stuttgart ga je u masi prešao, Sajam f.re.e centralni je sajam Bavarske, najrazvijenije njemačke savezne države iz koje nam dolazi najviše Nijemaca, a oni su nam najveći te i najvažniji gosti.

Hrvatsko i zadarsko predstavljanje

Hrvatska turistička zajednica predstavila je ukupnu hrvatsku turističku ponudu, a Turistička zajednice Zadarske županije predstavila se s partnerima Turisthotelom i Ilirijom iz Biograda na dijelu zajedničkog štanda, a do njih je i Kamp Šimuni. Ovdje je riječ o sajmu za široku publiku. Osim Zadrana u sklopu hrvatskog štanda svoju ponudu na sajmu predstavilo je čak 25 suizlagača među kojima su turističke zajednice, nacionalni parkovi, hotelijeri, agencije, prijevoznici. Tijekom prvog dana sajma hrvatski je štand obišla hrvatska turistička delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac i direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem. Sajam je službeno otvorila bavarska ministrica prehrane, poljoprivrede, šumarstva i turizma Michaela Kaniber, a događanju je prisustvovao i generalni konzul Republike Hrvatske u Münchenu Vladimir Duvnjak.

Direktor Staničić kazao je kako Nijemci čine 22% ostvarenih noćenja u Hrvatskoj, a i u Zadarskoj županiji su glavni strani gosti s udjelom od 16,42% odmah iza domaćih. Nijemaca je ovdje lani bilo 317.143 a ostvarili su 2.495.798 noćenja uz rast dolazaka od 7 i noćenja od 5% u usporedbi sa rekordnom 2019. godinom, tako da lani zabilježenu činjenicu kako je i ovdje kao i u cijeloj Hrvatskoj Nijemaca bilo manje nego 2022. godine ne treba posebno naglašavati. Naime, te je godine još vrijedio strah od tek minule pandemije pa su neka daljna odredišta patila, a dio gostiju dolazio ovdje.

image

sajam free Munchen

Ministarstvo Turizma I športa

Sastanci i dojmovi

Održan je susret s predstavnicima FTI, najvećeg bavarskog turoperatora i četvrtog najvećeg u Njemačkoj, Bayerischer Fussball Verband, nogometne udruge koja broji gotovo 1,6 milijuna članova i koja obuhvaća preko 23 tisuće nogometnih timova te s predstavnicima LBO-a, velike bavarske udruge autobusera s kojima se razgovaralo o mogućnostima suradnje u promociji hrvatskih destinacija. Ministrica Brnjac posebno je istakla vrhunsku kamping ponudu Hrvatske, ali i naglasak na eno gastronomiji. Imala je i susret s bavarskom ministricom Kaniber s kojom je razgovarala o važnosti nastavka suradnje u području turizma, novom hrvatskom Zakonu o turizmu, ali i o povezanosti poljoprivrede i turizma, važnosti korištenja lokalnih proizvoda u cilju poticanja malog i srednjeg poduzetništva, odnosno gospodarstva u cjelini. Pa je u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, organizirana degustacija vrhunskih hrvatskih vina i sireva.

Nera Miličić, voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu istakla je kako je usprkos recesiji dosadašnji booking na dobroj razini, a Hrvatska odoljeva i "napadima" konkurentskih destinacija te naglasila kako nam krajnji rezultat ovisi uvijek o individualnim gostima, makar se vidi pojačani interes grupa.

image

zadrani u Oslu Norveška

Tz

Interes za sve što Zadarska županija nudi, posebno za kamping

Ina Sikirić Ivčić koja je s predstvnicima ovdašnjih tvrtki vodila zadarski dio predstavljanja na sajmu puna dojmova kazala nam je:

- Iznimno uspješan sajam i nastup, s mnoštvom gostiju od kojih su mnogi već i bukirali smještaj kod nas pa su se raspitivali za detalje. Najbolji su sajmovi na kojima imate "pune ruke" posla i malo vremena za odmor, a ovaj je bio takav. Interes e za sve makar je posebno naglasiti interes za kamping, a ovdje smo imali predstavnike Turishotela i Ilirije s kampivima Zaton i Soline, a uz nas i Šimune. No vladao je interes i za sve ostale oblike od hotela do nautike pa i kruzera i naših specifičnih mini kruzera s jadranskom sada već flotom. Tako je velik odjek imalo i naše novo izdanje o nautici i marinama. U svakom slučaju pozitivni su dojmovi a Bavarci kao najznačajniji nam gosti dali su nam ovim dobru najavu sezone, zaključuje Sikirić Ivčić, a o gužvi zorno svjedoče i njene slike na zadarskom štandu.

B2B sastanci i predstavljanje zadarske turističke ponude u Oslu

HGK Županijska komora Zadar u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije, Turističkom zajednicom grada Zadra i Predstavništvom HTZ-a u Skandinaviji organizirala je u utorak 20. veljače 2024. u Oslu u Norveškoj poslovne susrete zadarskih turističkih tvrtki s norveškim partnerima, u formi već duže znanoj kao B2B, odnosno konferenciju za norveške novinare.

Događaj je organiziran povodom uspostave zračne linije Norwegiana na relaciji Zadar - Oslo i Zadar - Kopenhagen od lipnja 2024. godine, a s ciljem pronalaska poslovnih partnera zadarskim turističkim tvrtkama i predstavljanja turističke ponude zadarske regije na norveškom tržištu, kao i nalaženja partnera norveškim zainteresiranim agencijama i turoperatorima.

Predstavnici osam zadarskih turističkih tvrtki sudjelovali su na B2B sastancima s norveškim turoperatorima, kojih se odazvalo dvadesetak. Iz Zadarske županije predstavili su se Falkensteiner Borik i Punta Skala, Turisthotel, Ilirija, Kolovare, Pinija, Hotel Kanjon Zrmanje, Agencija Terra Travel i Zračna luka Zadar direktno se dogovarajući s norveškim partnerima. Nakon poslovnih razgovora uslijedila je prezentacija turističke ponude Zadarske županije, prezentacija aviokompanije Norwegian te networking druženje. Na događaju je sudjelovalo i petnaest predstavnika najistaknutijih norveških medija.

Sama organizacija ovog događaja kako ističe predsjendik komore Denis Ikić inicijativa je članica Strukovne skupine turističkih agencija Županijske komore Zadar podržana od TZ Zadarske županije i poslovnih partnera. Inače ova praksa egzistira od 2017. godine otkako je takav vid predstavljanja organiziran u nizu zemalja.

Zamjenica direktorice Turističke zajednice Zadarske županije Ina Sikirić Ivčić kazala nam je u razgovoru iz Osla:

- Iznimno uspješna prezentacija i snažna sinergija najistaknutijih turističkih subjekata iz Zadarske županije zahvaljujući čemu su vidno zainteresirani ovdašnji agenti mogli ne tek dobiti sve potrebne informacija o cjelokupnoj ovdašnjoj ponudi već i dogovoriti sve poslove a prema riječima kolega iz realnog sektora dio dogovora je već postignut. Naravno da je značajno što je ovdje s nama i Norwegian koji kreće s letovima na Zadar, a što je posebno značajno za organizatore putovanja s ovog područja, kazala nam je SIkirić Ivčić.

24.02.2024., 08:45h
 DAMIR MARIČIĆ
23. studeni 2024 09:37