<p>Kamping</p>
KampingIzvor Pixabay
StoryEditor
18. kongres hrvatskog kampinga

Kampovi s manje noćenja, ali više prihoda, očekuju dobru 2025.

Kamping sektor 2024. završava s oko jedan posto manje noćenja nego u 2023., ali s višim prihodima te unatoč rastu cijena očekuje dobru 2025 godinu, posebno u najkvalitetnijim kampovima koji su i ove godine imali najbolju popunjenost, poručeno je sa 18. kongresa hrvatskog kampinga

Kongres je u Termama Tuhelj u hotelu Well u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH) okupio više od sto domaćih i stranih sudionika, većinom predstavnike kampova i hotelskih kuća te tvrtke, koji će razgovarati o rezultatima ove godine, pripremama iduće te trendovima i izazovima za taj segment.

- Mali minus u noćenjima u kampovima ove godine nije presudan, posebno nakon rekordne 2023., a i zarada će biti viša. Zadnjih deset godina puno se ulagalo u kvalitetu kampova, koji su sada prema analizama njemačkog autokluba ADAC po kvaliteti na drugom mjestu u Europi - iza nizozemskih, dok su po najbolje postignutoj cijeni na prvom mjestu. Ove godine najbolje su bili popunjeni kampovi s četiri i pet zvjezdica, kojih je oko 50 posto u ukupnom broju kampova, rekao je predsjednik KUH-a Veljko Ostojić.

Za 2025. smatra da će za kampove biti standardna godina, u kojoj će biti važno kako se formira cijena i pune kampovi, a nastavlja se i investiranje, poduprto zakonskom regulacijom pitanja turističkog zemljišta i pomorskog dobra.

Vjeruje da će primjena novih propisa donijeti i nove investicije i još kvalitetniju kamping ponudu.

Slično očekuje i Robert Pende, ravnatelj jedne od uprava u Ministarstva turizma i sporta, koji je najavio da se od 2025. pa na dalje očekuje novi val investicija u kampove, njih oko 100-tinjak, koji su čekali uredbu o turističkom zemljištu, a svemu bi trebao pomoći i skori novi program HBOR-a za turizam.

- Hotelske kuće koje su i vlasnici kampova, u idućih par godina mogle bi i više ulagati u kampove nego u hotele, smatra Pende.

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić je naglasio kvalitetu hrvatskih kampova te ih ocijenio "najprepoznatljivijim segmentom turističke ponude", koji nude dobar omjer vrijednosti za novac.

- Za privući više turista u kampove važne su i promotivne kampanje koje provodimo na svim tržištima, posebice onima bližim tzv. autotržištima, ali sve više i na daljim tržištima po Europi, poput Skandinavije i sličnih otkuda dolazi sve veće zanimanje i slijedom novih aviolinija, dodao je Staničić.

Nema problema ni brige za 2025., ali oprezno s cijenama

Niels Fasen iz nizozemske kompanije Campingvision, koja radi s gotovo svim kampovima u Hrvatskoj, istaknuo je važnost utjecaja medija na ponašanje turista i odabir destinacija, jer ako se primjerice u Njemačkoj piše loše o hrvatskom turizmu i visokim cijenama to odvlači turiste, pa stoga smatra da i u komunikaciji kao i s cijenama treba biti pažljiv.

- Nema razloga za brigu za hrvatski turizam i posebice kampove koji su po smještaju i usluzi među najkvalitetnijima i traženijima u Europi, a takva će vjerojatno biti i 2025. godina, iako su cijene visoke. No, kada to prati kvaliteta ‘kupci‘ će se naći, ali treba reći da nije lako nikome više ‘napuniti‘ lipanj i srpanj, a ako će cijene kod vas ići dodatno gore, moglo bi biti teže nego lani i trebat će više truda za puniti kapacitete, kazao je Fasen.

Osim preporuke za pažljivo formiranje cijena, kamping sektoru je poručio da bi bilo dobro kada bi u Hrvatskoj bilo više mjesta za šatore.

Uwe Frers iz kluba ADAC, spominjući njemačke kampiste kao ‘najjače‘ i najbrojnije u Europi, rekao je da ih je u 2024. u Hrvatskoj bilo manje zbog niza razloga, do određenog straha zbog troškova, geopolitičke situacije i cijena u Hrvatskoj, a sada imaju i krizu njemačke vlade, što sve utječe na odluke o putovanjima.

- Nijemci vole Hrvatsku, pa i kampove, ali imaju sličan omjer cijene i kvalitete kao u Italiji, koja je ipak nešto ‘draža‘ Nijemcima. Očekujemo da će za 2025. biti vrlo osjetljivi i pažljivi u biranju destinacija za odmor, pa i kampiranje, što su već činili i u 2024. zbog visokog rasta cijena i nekima destinacijama, među kojima je i Hrvatska, upozorio je.

- Kad bi imali samo jedan izbor Nijemci bi prvo birali svoju zemlju za kamping, a tek onda Italiju pa Hrvatsku, za koju smatraju da nije u redu što je cijene u turizmu povećala znatno iznad stope inflacije. To im je previše, a i oko 50 posto ispitanih u našem istraživanju je reklo da je Hrvatska puno više digla cijene nego neke druge zemlje na Mediteranu i u Europi. Ako se cijene ne zaustave, to bi u 2025. moglo značiti manje Nijemaca u hrvatskom kampingu, smatra Frers.

Na kongresu se govorilo i o primjeni novih tehnologija i umjetne inteligencije u turizmu i kampingu. Skup završava 13. studenoga dodjelom nagrada najboljim kampovima i resortima u 2024. godini.

13.11.2024., 09:10h
14. studeni 2024 06:47