Iz Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) poručili su u četvrtak da je korekcija cijena dopunskog osiguranja te njihovo usklađivanje s rastućim troškovima poslovanja i inflacijom nažalost nužno, ali i opravdano.
Tako su odgovorili na medijske napise da će neke police dopunskog zdravstvenog osiguranja od sljedeće godine poskupjeti i da je riječ o policama dopunskog osiguranja privatnih osiguravatelja.
- Dosadašnje cijene polica osiguranja već su dulje na snazi, a ako znamo da je službena inflacija u Republici Hrvatskoj u zadnje tri godine gotovo 25 posto, usklađivanje cijena s inflacijom nužan je potez kako bi se i dalje osigurala kvalitetna usluga temeljem polica osiguranja, stoji u priopćenju HUO. To se, kažu, naročito odnosi na dopunsko zdravstveno osiguranje gdje kvaliteta nikako ne smije biti predmet kompromisa.
Uz opće rastuće troškove poslovanja, koje se odnosi na sve poduzetnike u Hrvatskoj, pa tako i na privatne osiguravatelje, i troškovi dijagnostičko-terapijskih postupaka povećani su zadnjih godina za oko 30 posto.
To se, dodali su, nužno mora osjetiti i na tržištu dopunskog zdravstvenog osiguranja s obzirom na to da se dijagnostičko- terapijski postupci osiguranika financiraju upravo kroz police osiguranja, a na taj način se financira i zdravstveni sustav RH.
Također, povećana je osnovica za izračun cijena usluga u obveznom zdravstvenom osiguranju od strane HZZO-a što je također izazvalo povećane izdatke provođenja dopunskog zdravstvenog osiguranja svim osigurateljima, kako privatnim tako i državnom.
- Vrlo je teško očekivati da i HZZO u uvjetima inflacije, povećanih izdataka provođenja dopunskog zdravstvenog osiguranja, te stoga i očekivanih novih viših iznosa participacije temeljem Stupanja na snagu izmjena Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju od 1.siječnja 2024. neće imati potrebu za nužnom korekcijom cijena, ustvrdili su.
Naglasili su i da osiguratelji nastoje uvesti nove dodatne pristupe u pružanju usluga dopunskog zdravstvenog osiguranja kako bi na svaki način dodatno ublažili rastuće troškove poslovanja te kako bi pružili kvalitetnu uslugu svojim osiguranicima. (Hina)