Liburnija ZadarDino Stanin/pixsell/luka Jeličić/zt
StoryEditor
Edvin Šimunov, direktor Liburnije

Liburnija ne planira povećanje cijena svojih usluga

Razgovarali smo o stanju voznog parka i situaciji s radnom snagom, provjerili smo planira li se povećanje cijena usluga, tko ima pravo na besplatan pokaz, uvode li se nove dodatne linije...

Gradski prijevoz igra ključnu ulogu u svakodnevnom životu. Kao vitalna komponenta modernih gradova, sustavi gradskog prijevoza omogućavaju povezivanje ljudi s njihovim odredištima, potiču ekonomski razvoj, smanjuju prometne gužve te doprinose očuvanju okoliša. Uvođenje efikasnih i održivih gradskih prijevoznih sustava postalo je neizostavan izazov za gradove u 21. stoljeću, stoga smo razgovarali s Edvinom Šimunovom, direktorom Liburnije, o stanju voznog parka i situaciji s radnom snagom.

Također, provjerili smo planira li se povećanje cijena usluga, tko ima pravo na besplatan pokaz, uvode li se nove dodatne linije, kao i način na koji se financiraju učenički pokazi.

Direktor Šimunov posebno je istaknuo da dovršavaju proces digitalizacije i obrazložio što digitalizacija sve obuhvaća.

Ne planiraju poskupljenja usluga

Najprije, valja istaknuti da Liburnija ne planira povećanje cijena svojih usluga zahvaljujući povećanju vlastitih prihoda i subvencije Grada Zadra u odnosu na prošlu godinu.

- Temeljem zaključka Grada Zadra pravo na besplatan pokaz imaju sljedeće kategorije: umirovljenici s mirovinom do 398,17 eura (3000,00 kn) i osobe starije od 65 godina koji nemaju mirovinu (tu pod istim uvjetima spadaju i umirovljenici s područja općine/grada Zadar; Kožino, Petrčane, Olib i dr.); svi članovi obitelji koji koriste pravo na Zajamčenu minimalnu naknadu; članovi Udruge oboljelih od PTSP-a; članovi Udruge roditelja poginulih branitelja; članovi Udruge civilnih stradalnika iz Domovinskog rata; članovi Udruge “Svjetlo” (osobe s intelektualnim teškoćama); članovi Udruge tjelesnih invalida Zadarske županije (provodi se redovnim autobusnim prijevozom, a osobe s invaliditetom koje se kreću uz pomoć invalidskih kolica prevoze se posebno prilagođenim kombi vozilom), nabraja Šimunov.

Osim toga, pravo na besplatan pokaz imaju i redovni studenti Sveučilišta u Zadru.

Isto tako, sukladno Općim uvjetima prijevoza pravo na besplatan prijevoz imaju i sljedeće kategorije putnika: djeca do navršene pete godine života u pratnji odrasle osobe (do troje djece); slijepe osobe uz iskaznicu Udruge slijepih i njihova pratnja; djelatnici policije u službenim odorama; komunalni redarstvenici s iskaznicom.

image

Autobusni kolodovor

Grad Zadar

Financiranjem vozačkih ispita do radne snage

Sufinanciranje troškova prijevoza učenika srednjih škola provodi se na način da Ministarstvo znanosti i obrazovanja podmiruje 75 % troškova, a Zadarska županija 15% troškova.

- Preostali iznos od 10 % sufinanciran je od strane općine prebivališta ili boravišta učenika i to u sljedećim općinama i gradovima: Jasenice, Nin, Polača, Poličnik, Posedarje, Privlaka, Ražanac, Starigrad, Sukošan, Vir, Vrsi i Zemunik Donji, tumači Šimunov.

Provjerili smo je li bilo poteškoća s radnom snagom tijekom turističke sezone, kao i planiraju li zapošljavanje strane radne snage.

- S obzirom da su vozači autobusa deficitaran kadar već nekoliko godina, imali smo organizacijskih problema zbog manjeg broja vozača. Nismo reducirali, a niti ukinuli niti jednu autobusnu liniju, ali bili smo prisiljeni mijenjati plan godišnjih odmora vozača, kazuje Šimunov.

Još uvijek nije bilo potrebe zapošljavati strane radnike - vozače autobusa.

- Nadamo se da će uvedena mjera kojom smo spremni financirati polaganje vozačkih ispita našim budućim vozačima donijeti pozitivan učinak te da ćemo na domaćem tržištu rada pronaći dovoljan broj potrebnih vozača autobusa, ističe Šimunov.

Pomlađen vozni park

Situacija s voznim parkom je, kako kaže direktor, jako dobra - zadnjih nekoliko godina značajno su pomladili vozni park.

- Još 2017. godine uz pomoć Grada Zadra nabavili smo pet novih gradskih autobusa s Euro 6 motorima. Nastavili smo 2019. godine sa 100 % EU novcem i nabavom još šest gradskih i 19 prigradskih autobusa s Euro 6d motorima, dok smo 2022., također pomoću EU fondova nabavili šest gradskih i 13 prigradskih autobusa s Euro 6e motorima. Prosjek starosti voznog parka bez rezervnih autobusa za gradske autobuse je 2.53 godine, a za prigradske autobuse je 3.98 godina, tumači Šimunov i napominje da su svi autobusi klimatizirani, s automatskim mjenjačima, a nekoliko ih je s rampama za invalide.

Autobuse održavaju u svojoj garaži strogo prema planu, redovito ih peru i čiste izvana i iznutra u svojoj praonici.

U zadnje vrijeme nemaju zahtjeva za uvođenjem novih linija kako u javnom gradskom, tako ni u javnom županijskom prijevozu putnika budući da su udovoljili prethodnim zahtjevima mjesnih odbora.

- U posljednje vrijeme uveli smo novu liniju za naselje Crvene kuće, naselje Žmirići uklopili smo u javni gradski prijevoz, javni gradski prijevoz uveli smo mještanima Božidarevićeve ulice, uveli smo poseban autobus za učenike OŠ Krune Krstića s prebivalištem u naseljima Ploča i Dračevac, uveli smo poseban dodatni autobus za učenike OŠ Bartol Kašić s prebivalištem u naseljima Bokanjac i Novo Naselje, inicirali smo kod TD Hrvatske ceste izgradnju tzv. locco kolodvora te na taj način osigurali da svaka linija u javnom gradskom prijevozu polazi s određenog perona. Prateći prometnu potražnju u vrijeme ljetne sezone uveli smo dodatnu liniju koja za naselja Diklo i Puntamika polazi s kolodvora u 23,20 sati, za vrijeme građevinskih radova u naselju Diklo uveli smo dodatni autobus i namjenski kupili mini-bus kako bismo maksimalno smanjili zonu pješačenja za mještane Dikla. Red vožnje je kompletno prilagođen prvenstveno učenicima osnovnih i srednjih škola koji su u najvećem postotku naši korisnici, govori Šimunov i dodaje da su, ukoliko se ukaže potreba za uvođenjem novih linija, spremni udovoljiti opravdanim zahtjevima.

image

Rampa za invalide

Grad Zadar

Što podrazumijeva digitalizacija?

U Liburniji dovršavaju proces digitalizacije u prijevozu što podrazumijeva: opremanje kontrolne “pametne” sobe uređajima za upravljanje i kontrolu radnih procesa, obučavanje djelatnika u radu novom opremom i sl.; snimanje svih gradskih, prigradskih i otočnih stanica (GPS koordinate) - najbitnija pretpostavka za uvođenje digitalnih procesa, koja omogućava nadogradnju istih; snimanje ruta svih gradskih, prigradskih i otočnih autobusnih linija, uz numeriranje svih postojećih autobusnih stanica te dodjelu vremena polaska i povratka u zimskom i ljetnom režimu vožnje (mogućnost naplate vozne karte samo prema mjestu primanja putnika), mogućnost dodjele radnih zadataka putem vozačkog računala i obrada istih (obrada radnih sati i vremena vožnje); uveden je sustav najave dolaska autobusa na stanice u realnom vremenu na odabranim lokacijama/stajalištima; uvedena je virtualna gradska kartica, nadopuna/nadoplata moguća putem “netbankinga” ili bonom kupljenim kod vozača; završena je priprema i testiranje za mogućnost pregleda najave dolaska autobusa preuzimanjem aplikacije i odabirom stajališta na kojem se putnik nalazi; u sve gradske i prigradske autobuse ugrađena je nova oprema za naplatu voznih karata (vozačevo računalo, printer voznih karata, skener kao priprema za buduću naplatu putem bankovnih kartica, digitalnih pokaza vidljivih u mobilnom uređaju, digitalnih kartica, GPS uređaja za praćenje kretanja vozila u realnom vremenu); mogućnost izvještaja za sve provedene transakcije (koristi ih kontrola i financijski odjel) u realnom vremenu, prema mjestu ostvarenja; mogućnost financijskih izvještaja prema razdoblju pregleda (prema rutama, prema mjestu prodaje, zaduženja/razduženja novčanih sredstava); mogućnost pregleda povijesti kretanja autobusa (do 30 dana), radi kontrole izvršenja voznih redova; završavaju pripremu i počinju s probnim radom naplate putem bankovnih kartica “selfservice”/samouslužni uređaj za prodaju voznih karata na Zračnoj luci Zadar; završavaju pripremu i počinju s probnim radom uvođenja pokaznih digitalnih voznih karata prema kategorijama putnika; završavaju pripremu i počinju s probnim radom uvođenja fizičkih gradskih kartica za plaćanje usluge prijevoza (vrijednosna kartica).

- Redovito prateći potrebe i zahtjeve naših putnika maksimalno nastojimo optimalizirati javni gradski prijevoz, zaključuje Šimunov.

25.09.2023., 11:49h
23. studeni 2024 09:53