U kolovozu je u EU registrirano 787.626 novih automobila, za 21 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, piše ACEA, napominjući da je potražnja u zadnjem ljetnom mjesecu obično slabija. U srpnju njihov broj uvećan je za 15,2 posto.
Podatci pokazuju da se razdoblje jačanja potražnje za novim automobilima u EU protegnulo na nešto više od godinu dana, odražavajući, između ostalog, nisku poredbenu osnovicu u prošloj godini, povezanu s nestašicom dijelova.
U skupini vodećih tržišta najviše je porasla prodaja u Njemačkoj, za 37,3 posto. Slijede Francuska i Italija sa skokom potražnje za 24,3 odnosno 11,9 posto. Najskromniji rast bilježila je Španjolska, za 7,8 posto.
U Hrvatskoj je prodaja u kolovozu, prema podacima ACEA-e, porasla za 7,1 posto, uz registriranih 3.427 novih automobila, nakon stagnacije u prethodnom mjesecu.
Najveći pad prodaje bilježila je Mađarska, za 10,4 posto. Slijedi Slovenija gdje je smanjena za tri posto.
Pandemijski zaostatak
U prvih osam ovogodišnjih mjeseci tržište automobila u EU poraslo je za 17,9 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz registriran 7,1 milijun novih vozila.
Rezultat signalizira oporavak europske automobilske industrije od pandemijskih poremećaja, ističu u ACEA-i, upozorivši ipak da je obujam prodaje još uvijek za 21 posto manji nego u pretpandemijskoj 2019.
Većina tržišta bilježila je dvoznamenkaste stope rasta, uključujući četiri najveća, pa je tako prodaja u Španjolskoj i Italiji porasla nešto više od 20 posto, a u Francuskoj i Njemačkoj oko 17 posto.
U Hrvatskoj je u prvih osam ovogodišnjih mjeseci po ACEA-inim podacima registriran 42.001 novi automobil, što pokazuje da je prodaja porasla za 34,6 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. (Hina)