Vozni park Liburnije obogaćen je s 21 novim autobusom proizvedenim po najsuvremenijim standardima, u što su se mogli uvjeriti sudionici završne konferencije za medije projekta „Nastavak nabave novih autobusa za Liburniju d.o.o.“, održane u Centru za kreativne industrije u Zadru.
Radi se o projektu vrijednom ukupno 49.450.000,00 kuna, od čega 33.500.000,00 kuna sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda. Nabava 21 novog autobusa financirana je u okviru Drugog poziva za sufinanciranje nabave autobusa za pružanje usluga javnog gradskog prijevoza, nakon što je kroz prvi poziv Liburnija 2019. godine dobila prvih 25 autobusa.
Ove godine nabavljeno je 6 gradskih niskopodnih, 12 prigradskih visokopodnih, 1 prigradski visokopodni autobus s podiznom rampom za invalide te 2 prigradska visokopodna autobusa. Svi novi autobusi prilagođeni su osobama s invaliditetom i proizvedeni prema normi EURO VI, stoga će imati pozitivan utjecaj i na okoliš.
„Stavljam naglasak na to da će 359 tona ugljičnog dioksida biti manje u našoj atmosferi na godišnjoj razini. Zajedno s prvih 25 autobusa, to je otprilike 2 tone dnevno manje CO2“, istaknuo je direktor Liburnije Edvin Šimunov koji je usporedio staru i novu flotu kroz priču o ružnom pačetu koje je postalo labud.
Projekt „Nastavak nabave novih autobusa za Liburniju d.o.o.“ završen je čak godinu dana prije ugovorenog roka, 31. prosinca 2023. godine.
„Čestitke timu Liburnije, rijetkost je da netko prije završi projekt, pogotovo u ovo vrijeme poremećaja u dobavnim lancima. Ne treba previše govoriti o tome koliko su Zadar i Zadarska županija uspješni u povlačenju bespovratnih EU sredstava, ali napomenut ću kako u samom SAFU-u imamo skoro 80 ugovora vrijednih preko 1,4 milijardi kuna. No na tome ne stajemo, već nam sada slijedi Nacionalni plan oporavka i otpornosti i novo financijsko razdoblje“, istaknuo je Dragan Jelić, vršitelj dužnosti ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU.
U voznom parku Liburnije dosad je bilo 88 autobusa, od kojih 30 starijih od 15 godina, s preko 25,5 milijuna prijeđenih kilometara. Nakon nabave novih autobusa prosječna starost vozila koja su u dnevnoj upotrebi pala je ispod 5 godina.
„Prije nekoliko godina bio sam predsjednik Nadzornog odbora Liburnije pa iz prve ruke znam s kakvim se poteškoćama suočavala. Razina kvalitete pružanja usluga te sigurnosti putnika i vozača postala je neusporediva kroz samo nekoliko godina. S ukupno 46 novih autobusa, nabavljenih u tri godine, obnovljene su tri četvrtine voznog parka Liburnije. Ostvareni su svi ciljevi – od sigurnosti vozača i putnika preko podizanja kvalitete usluga javnog prijevoza i smanjenja C02 do uštede u troškovima održavanja vozila“, istaknuo je zamjenik gradonačelnika Ante Babić.
Podizanje kvalitete usluga javnog prijevoza kroz anegdotu je prikazao zamjenik župana Šime Vicković.
„Prije 20 godina dok sam kao učenik putovao do škole poznavao sam svaku rupu na putu od Zemunika do Zadra zbog stanja autobusa. Danas možemo vidjeti da je to jedan velebni vozni park“, poručio je Vicković.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver prisjetio se prvih sastanaka s direktorima tvrtki za javni prijevoz.
„Kad smo ih pitali koliko im autobusa treba, bili su malo sramežljivi i nitko nije prelazio brojku od 15. Iz Ministarstva smo ih ohrabrili i složili kvalitetan program. U dva poziva povukli smo ukupno preko 900 milijuna kuna europskih sredstava i obnovili cjelokupnu flotu autobusa u 9 velikih gradova u Hrvatskoj. Od tih 900 milijuna kuna, 100 milijuna kuna je otišlo Zadru, a od 600 novih autobusa 46 je dobila Liburnija, naglasio je Bilaver dodajući kako je prosinac kao mjesec darivanja najbolje započeti s ovakvim poklonom Liburniji i svim stanovnicima Zadarske županije...